voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Vulk op 25-12-2010 09:00:07
Citaat van: thuur op 23-12-2010 16:25:40
Citaat van: heutink op 23-12-2010 16:23:28
???
toch wel goedkoper dan een versterker toch
;)

Zeker! Maar 15 euro voor een condensatortje is toch wel buiten proporties..

En is het gelukt nu?
Van zodra onze zolderruimte klaar is maak ik ook even foto's van mijn sets. :)

Ze moeten nog ingevlogen worden..

Ondertussen is me opgevallen dat de Arcam AVR100 de ingangen overstuurt? Zelfs de ingebouwde FM als bron... ???
Digitale ingangen: geen last.

Gr :-[

daytonawim

Hoe heb je de handel nu aangesloten dan, de receiver AVR1000 gebruik je als vorversterker ?, om de geintegreerde versterker A85 aan te sturen ?

thuur

Groen=beeld (S=S-video)
Blauw=interlink (stereo)
Geel=Coax/tv-kabel
Paars=digitale signalen
Rood=speaker
Bruin=processor output/input (geintegreerde versterker zet ik dan in als power versterker)

De gestippelde blauwe heb ik uitgetrokken (als ik b.v. een CD-tje in surround wil luisteren, niet dat dat ooit is voorgekomen), maar maakt helaas geen verschil.

Gr :eusa_shifty:

mehn

Hmm valt nog mee, in het echt lijken het véél meer kabels ;D

edit: ik mis je DJ-IBM trouwens  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 25-12-2010 13:04:42
Hmm valt nog mee, in het echt lijken het véél meer kabels ;D

Dat zijn het ook. Stereokabels zijn dubbel, stroomkabels staan er niet op en de spelcomputer accessoires ook niet.

Gr :-[

edit: die staat op de set in de bijkeuken aangesloten, met mengpaneel ;D

heutink

8)
jaaa, elektrostaten......ze zijn natuurlijk wel fors, ruim 2 meter hoog en een halve meter breed, en ze moeten ook in de vrije ruimte staan, toch wel 2 meter van de muren af. Je hebt dus wel een grote ruimte nodig. Bij mij gaat dat wel goed, de muziekkamer is 9,5 x 7 meter en ruim 3 meter hoog.
Voor het snelle laag heb ik ook via een actief filter 2 Hepta open pijpen draaien.
En het stereobeeld is inderdaad maar op een klein stukje in de kamer goed, maar de kwaliteit van het geluid is toch wel heel erg mooi.  :eusa_dance:
Je moet ook nog wel even zoeken voordat je de juiste versterkers erbij gevonden hebt, voor mij klinken de buizen versterkers nog steeds het mooiste op die dingen, alleen weer een nadeel, dat die capacitieve belasting wel je versterkers opvreet.
Je moet eigenlijk continue een paar eindtrappen op reserve hebben. :eusa_doh:

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Vulk

Heb je wat foto's / specificaties van uw setup Heutink?

heutink

hier de rechter elektrostaat, neem van mij aan dat de linker er hetzelfde uitziet, trouwens ook daar staan 3 guitaren omheen, zodat de honden er niet in de buurt komen ( er staat 5000 Volt op de panelen )

max geluidsdruk 96 dB SPL op 1 meter, 25Hz-22000 Hz, ingebouwde mirror-drive schakelingen zodat de autotrafo's frequentieafhankelijk zijn, en de impedantie sinusvormig meeloopt, en dus als geheel een vlakke geluidsdruk oplevert over het hele frequentiespectrum
;D

Vulk

Hoe leg je dat uit aan de vrouw? ;D

heutink

8)
gelukkig heb ik een heel groot huis, en hebben we naast de muziekkamer ook nog 2 huiskamers, waar geen luidsprekers staan.
;D
trouwens de aanschaf van de elektrostaten had voor mij ook nog een emotionele reden.....
zo rond 1980 heb ik voor Ben Peters, de ontwikkelaar van de Audiostatic's,
de produktie van de voedingen mogen begeleiden, en toen ik 2 elektrostaten tegenkwam die al 15 jaar in de doos stonden, kon ik ze voor een redelijk bedrag kopen. ( prijs in 1982 : hfl. 10.500,= per stuk )
:D

Thys

Dat is wel weer een mooi verhaal Rob. Zo'n Steinberger blijft ook wel een gave verschijning :)

heutink

;D
ja, absoluut........ook die bas heeft zo zijn eigen verhaal, maar dat een andere keer

nog wel wat andere bassen uit de muziekkamer

Thys

Oei, zo gaaf :eusa_drool:

Wat wilde ik vroeger (en stiekem nog steeds wel) graag een contrabas. Ben later geswitcht naar gitaar, en heb een Gibson SG gekocht 8)

heutink

ja, die acoustische contrabas is het oudste instrument dat ik heb.....1958 Budapest,
een echte 4/4 concertbas....het merk zou ik moeten opzoeken ( staat op het certificaat ), daar pas ik op voor een vriend, die in 1973 geeimigreerd is naar  de USA,  :eusa_doh:  ....... en daarnaast het nieuwste, de elektrische contrabas een echte Chineese Stagg  :eusa_whistle:, die ik gekregen heb van de zaak toen ik er 30 jaar in dienst was :eusa_dance:

heutink

Citaat van: Thys op 26-12-2010 13:40:19
Oei, zo gaaf :eusa_drool:

Wat wilde ik vroeger (en stiekem nog steeds wel) graag een contrabas. Ben later geswitcht naar gitaar, en heb een Gibson SG gekocht 8)
Mooi zo'n SG.....ik ben niet verder gekomen dan een poster waar hij op staat...
:eusa_think: