klepje? tussen 3e 4e inlaatkanaal

Gestart door joebar, 21-12-2007 18:46:32

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Ik was net bezig met het vervangen van de thermostaat ( drama trouwens) en bij het verwijderen van de injectoren, viel het mij op dat er een soort klepje tussen de 3e en 4e inlaatkanalen zit, waar is dit voor, wan ik zag dat de mijne niet aangesloten zat

BTW vandaag de thermostaat willen vervangen, dus de bouten al 2 weken regelmatig ingespoten, en nu moest het gaan gebeuren....
Achterste gaat prima los, voorste niet geen beweging in te krijgen...
op een gegeven moment dus dol gedraaid, ach kan gebeuren, dus ik pik er even een m10 moer op , zet de dop erop, draai , draai nog wat harder...wtf... breekt er een stuk uit het thermostaathuis , het onderste deel dus.....
morgen maar een ander opzetten, maar heb al gezien dat dat een hoop sleutelwerk wordt :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Domaso

Das kl*te. Heb de mijne laatst vervangen maar draaide ze zo los.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Heb je een foto van dat klepje?

Gr ???

joebar

Ik zal vandaag proberen een foto te maken, maar wat je ziet is een soort asje , met daaraan een metalen cilindervormige stukle , daar zit weer een gaatje in, wat weer (volgens mij) verbonden is met een stangetje...   dat stangetje  ligt er bij mij uit, en hangt naar de zijkant, en dat cilindertje ligt dus los....
Oh ja het  lijkt wel of dat asje uit 2 delen bestaat

Johann

Klinkt als de aansturing van het variabele deel van 't inlaatspruitstuk.

ovlov 058

Is het dat klepje onder de openingen?

joebar

nee niet direct dat gehele membraangeval, die zit tussen 2e en 3e inlaatkanaal. een kanaal verder zit een (gedeelde) as tussen de inlaatkanalen, en daar zit weer een stangetje aan via een soort stalen cilindertje verbonden (rond 15, en 15 mm lang)
in dat cilindertje zit een gaatje om (denk ik) dat stangetje vast te houden en die zal denk ik die membraanpot sturen o.i.d.

Johann

joebar

ja precies dat is m ..
waar dient het voor?

Emiel

Citaat van: Johann op 22-12-2007 08:57:20
Klinkt als de aansturing van het variabele deel van 't inlaatspruitstuk.