t5 r geel. welke tuning intercooler en dergelijke ??

Gestart door 850 t5 r geel estate, 03-08-2011 21:48:17

Vorige topic - Volgende topic

850 t5 r geel estate

Hallo, ik ben ook sinds vorige week eigenaar van een t5 r 2,3 estate geel van 1995 , type aanduiding dat ik gevonden heb is 855 ??.
rijd als een dijk. ga er binnenkort even goed mee aan de slag. nieuwe riemen /beurt en dergelijke.
wat ik me afvraag is , wat is een goede tuning voor deze auto, zonder grote turbo`s/injectors of dergelijke.
wat is graag wil is een software tuning en daarna eventueel een grotere intercooler/uitlaat. who nows the way. zonder dat ik direct 3 ruggen kwijt ben. of meer.
ook heb ik het tandwieltje van de teller nodig, wie o wie  heeft dat.
en het digi display werkt niet. wie heeft tips.verder werkt alles gelukkig naar behoren.
het repareren en onderhoud plegen is het probleem niet , ik wil graag eerst de juiste spulletjes hebben en dan alles in 1 keer fiksen.
ook heb ik vanavond iemand zien rijden in deventer met een gele sedan, die klonk alsof er flink pktjes inzaten, zou graag een een kijkje nemen onder die kap. als iemand weet wie het is ,graag .
groeten michiel, een blije t5 rijder

daytonawim

Welkom,

Je hebt dus een Cream Yellow gescoord, wij zijn HEEL benieuwd naar de foto's van je bolide.

Veel plezier hier !

ulkeman

lees eerst is een beetje rond op het forum.
al jou vragen staan meerdere malen beschreven op het forum.
en als je iets wil zoeken hebben we een zoekfunctie. als je wat wilt vinden moet je het woord tussen aanhalings haakjes zetten.

succes.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Boeijke

Welkom.

Kijk voor je tandwieltje eens hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24590.msg1067495.html#msg1067495

Voor die intercooler kun je terecht bij ET (european tuning)
Voor de software op vele plaatsen, daar is al veel over geschreven hier op het forum. ET, fastech en Rica bv.

Willem

pwaes

Citaat van: Boeijke op 03-08-2011 22:05:28
Welkom.

Kijk voor je tandwieltje eens hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24590.msg1067495.html#msg1067495

Voor die intercooler kun je terecht bij ET (european tuning)
Voor de software op vele plaatsen, daar is al veel over geschreven hier op het forum. ET, fastech en Rica bv.

Willem

Ik zou dan gelijk even een algehele checkup laten doen bij ET om een goede stage 0 te krijgen (of te behouden  :eusa_whistle:)

850 t5 r geel estate

dank jullie wel voor jullie reacties. dit is een leuk forum met veel gepassioneerde volvo rijders

walter leever

Wij willen fotooooooo's zien,wij willen fotooooooooo's zien ;D

Idd is 't heel belangrijk eerst alles technisch op orde te hebben,eenmaal dat gebeurd is kun je gaan verfraaien/tunen. ;)

Ow ja had ik al gezegd dat we foto's wilden zien???? :evil:

walter

elianmars

Eerst stage 0 uitvoeren. Dat wil zeggen, zorgen dat de wagen technisch helemaal in orde is.
Dan de grotere intercooler en andere uitlaat. Pas dan de software laten veranderen.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de CY! Geniet er van   8)

Is er al om foto's gevraagd?  ;D

850 t5 r geel estate

hahaha neee ik heb nog geen foto`s gemaakt, heb hem vorige week gekocht van een piloot [nee geen testpiloot] , had hem in 2003 vanuit belgie naar ned gehaald ,k ben dus derde eigenaar..
ohw waar kan ik een goeie uitlaat kopen tegen mooie prijsjes.
enne foto`s volgen snel, beloofd

Martijn_B

Welkom, jij (net zoals ik) verse 850 T5-R rijder! Ik heb een 3" downpipe van ferrita, geen catalysator en een simons 2"5 inch RVS systeem met een klein eind dempertje. Klinkt als het gas erop gaat fantastisch, maar is bij 120 km/h gewoon mooi stil.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ferry Jacobs

Welkom, ik dacht even foto's kijken ;)

Veel plezier gewenst met je roffel!