Spontane mini-compressie-meeting

Gestart door KMvrtr, 21-05-2008 18:38:37

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Vanmiddag even aangewaaid bij Enno.

Ik had laatst even een compressiemeter geleend van Dennis850estate.
En nu was de motor lekker warm, ik had wat tijd over en Enno heeft een momentsleutel.

Eigenlijk is het een fluitje van een cent, dat compressie meten.
Bougie- en bobinekabel los. De 850 zekering benzinepomp eruit en bij de V70 relais 103 eruit (geen zekering voor benzinepomp).
En starten maar.

Mijn T-5R met 292.000 op de teller kwam tot de volgende waardes:  :eusa_shifty:
11-12-12-12-12 :)

Enn's V70 2.5 20v met (volgens mij) 483.000 op de teller kwam tot:
15-15-14-14-15

Overigens ben ik vergeten om daarbij vol gas te geven.  :P Want volgens mij hoort dat eigenlijk wel, toch?
Wat voor effect zou dat op mijn meting gehad hebben?

Hoe dan ook, het was weer erg leuk. Twee 850 liefhebbers (later kwam er nog eentje bij), twee 850's en
een V70, lekker zonnetje 8), kistje gereedschap, koffie. Dat kan natuurlijk alleen maar heel gezellig worden.  ;)
En dat was het dan ook.

Enno heeft ook nog wat foto's gemaakt geloof ik.
Wellicht volgen die hier ook nog.

Raoul

Je kunt beter de stekker op je bobine losnemen dan de bobinekabel!! Wanneer de bobine wel wordt aangestuurd (bijv als je alleen het fuel-pomp relais losneemt)
zal deze een vonk blijven genereren en die kan vervolgens geen kant op. Gevolg:mogelijk inwendige doorslag in je bobine!
Het simpelste is je krukassensor losnemen.

KMvrtr

Citaat van: Raoul op 22-05-2008 14:49:35
Je kunt beter de stekker op je bobine losnemen dan de bobinekabel!! Wanneer de bobine wel wordt aangestuurd (bijv als je alleen het fuel-pomp relais losneemt)
zal deze een vonk blijven genereren en die kan vervolgens geen kant op. Gevolg:mogelijk inwendige doorslag in je bobine!

Hmmm, daar zeg je zowat. Geen van beiden aan gedacht.
Even onthouden voor eventuele volgende keer.

Mijn bobine doet het in ieder geval nog!
Hopelijk die van Enno ook.

thuur

Citaat van: Raoul op 22-05-2008 14:49:35

Dan loop je wel kans op een foutcode die je wellicht bij OBDII niet zelf kunt resetten.

Gr ;)

Enno

Mij leek ;) bobine kabel om die reden bij de V70 erg prettig...

hij reed gewoon....

Raoul

Citaat van: Enno op 22-05-2008 23:20:47
Mij leek ;) bobine kabel om die reden bij de V70 erg prettig...

hij reed gewoon....

Leg de bobinekabel dan wel tegen massa aan!