Verwarming

Gestart door herm, 17-12-2007 13:26:16

Vorige topic - Volgende topic

herm

Hallo,
ik heb een 850 est. uit '93. Ja een uit de eerste serie. Heb pas 380.000 KM gereden dus hij kan nog effe mee.
Ik heb al een paar winters problemen met de kachel. Maar nu wordt het me toch echt te koud.
De watertemperatuurmeter staat gewoon op 3 uur. De 2 verwarmingsknoppen staan op max (bowden) de 2 kleppen ter hoogte van de tunnel staan dicht. De ventilator staat op 2. Toch wordt het amper warm in de auto. Ik moet er nog bij vermelden dat ik op LPG rijd. Wie kan mij vertellen waar ik moet zoeken.
Alvast bedankt voor een warme reactie
Herm

FGG

Citaat van: herm op 17-12-2007 13:26:16
ik heb een 850 est. uit '93. Ja een uit de eerste serie. Heb pas 380.000 KM gereden dus hij kan nog effe mee.

Citaat van: herm op 08-09-2007 20:36:52
Heb een 850 GLT estate uit 92 met inmiddels 375.000 KM op de teller...

Qua bouwjaar ga je er op vooruit. Misschien eerst even voorstellen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

herm

Hallo,
Is er echt niemand die me op weg kan helpen met dit ijskoude probleem. ??

pwassink

Ik ga er even van uit dat je heen Ecc hebt ?

Kan een paar oorzaken hebben miz ..

Gaat de waterkraan wel mee open als je aan de tempregelaar draait ?
Kabels kunnen wel bewegen maar die klep wil ook wel eens vastzitten.

Is er recentelijk aan je koelsysteem gesleuteld waarbij het (deels) leeggeweest is ?
Een luchtbel in het kachelcircuit zou ook icm een niet of slecht opengaande waterklep tot
dergelijke problemen kunnen leiden.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

De ventilator draait ook? Op alle standen (1-3 en 4)?

De bowdenkabels bedienen de kleppen ook echt? Kun je de kleppen handmatig bedienen?

@pwassink: ECC heeft geen bowdenkabels, toch?

Gr :eusa_think:

herm

Hallo.
Ik heb geen ECC systeem.
Volgens mij zit er geen echte kachelkraan op die de warmwater toevoer afsluit. Of zit ik helemaal mis.
De bowdenkabels bedienen de kleppen die onder in de "voetruimte" ter hoogte van de kachelradiateur zit. Deze gaan dus wel open en dicht.

Er is niet recentelijk aan mijn koelsysteem gewerkt. Het is ook geen probleem dat ik pas heb. Het is al jaren zo. Elke winter denk ik dat ik er iets aan moet doen. Maar dan is het vaak te koud. 's Zomers kun je niet controleren of het nu verholpen is. dus stel je het weer uit. En dan is het weer te laat.
Nu doe ik een serieuse poging om het echt op te lossen.

Herm

Ludo

en het antwoord op thuur zijn 1é vraag is. ???

Ronbroek

Die twee zwarte kachelbuizen bij je gaspedaal, worden die warm ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Jeroentjuh

Genoeg koelwater in je systeem?
Kachelslangen worden ook warm?
Kachelklep bediening werkt goed?

herm

dat zijn heel wat vragen die ik in een bericht zal beantwoorden.
De ventilator draait op alle standen

De kleppen, die met de bowdenkabels worden bediend kan ik handmatig bedienen. Ik kan zelfs horen dat ze sluiten als ik mijn hoofd onder het stuur steek en de bekleding even los haal.

de zwarte buizen naar de kachekradiateur worden gewoon warm.
er zit genoeg koelwater in en de zwarte slangen worden ook warm.

Kan het veroorzaakt worden door de verdamper van de gasinstallatie??.

pwassink

Die verdamper "consumeert" ook wel hitte, Dit dan om het gas van vloeibaar naar dampvorm te krijgen.
Maar een verdamper is is ook redelijk restrictief in wezen voor koelwater, als je een aftak hebt waar de kachel opzit komt daar nog meer dan voldoende water door ..
In de meeste gevallen blijft er voldoende warmte over voor t kacheltje wat ook niet zoveel nodigheeft.

Loop die slangen en hun routering eens goed na, Alle maar met name de vanaf de "extra" slangen voor t gasc, achter t T-stuk zit daar niet ergens een knik in ofzo ?  T lijkt erop dat je gewoon weinig circulatie hebt, alleen de verdamper krijgt blijkbaar wel genoeg want ik lees niks over afslaan of bevroren verdampers.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

herm

heb de slangen gisteren meteen gecontroleerd, maar had geen tijd meer nog even te reageren. Er zit nergens een knik in een slag. De Tierips zijn ook nergens te strak aangetrokken