Wat leuks gekocht voor de S60

Gestart door ed, 02-12-2007 16:22:21

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Citaat van: Johann op 17-12-2007 19:19:03
Het lijkt er op dat de gehele fusee vervangen is door een AWD fusee

Kan wel kloppen, hij had complete sets incl. AWD Fusee's.

Jeroentjuh

Citaat van: fearless op 17-12-2007 19:38:15
Citaat van: Johann op 17-12-2007 19:19:03
Het lijkt er op dat de gehele fusee vervangen is door een AWD fusee

Kan wel kloppen, hij had complete sets incl. AWD Fusee's.

Ja en die bus vult de ruimte op waar normaal de aandrijfas zit, zoals Johan ook al zegt.....

ed

Ik vond het al zo raar. Ik heb een originele schijf vergeleken met de R schijf aan de achterkant, en er zit buiten de dikte totaal geen verschil in. De schijf dus op zeker, en ik denk dat het met de klauwen ook wel goed komt, tenzij de bevestiging van de AWD fusee's heel anders zijn.

Waarom heeft hij het AWD fusee gebruikt? Ging het niet met de originele?

Overigens heb ik de spullen al binnen. Weegt in totaal dus even 56 kilo! Maar die klauwen zijn echt groot. Was twee weken geleden nog gaan kijken bij een AP klauw van een Clio V6. Vond die al groot, maar dit is echt mega! En de set is echt als nieuw. Op de schijven zit nog niet eens een rempatroon. Zelfs de ventilatiegaten zijn helemaal schoon!

Nu eerst nog even de velgen laten opknappen van een ontmoeting met een stoep. Moet eerst, want de Thor velgen passen niet meer zonder spacers!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

Gewoon verkopen die achterremmen, hoef je er ook niet meer over na te denken... :eusa_eh:

ed

Citaat van: Emiel op 17-12-2007 22:00:04
Gewoon verkopen die achterremmen, hoef je er ook niet meer over na te denken... :eusa_eh:

Ik weet nog wel een gegadigde ;D
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

racerken

Citaat van: ed op 17-12-2007 21:57:15
Ik vond het al zo raar. Ik heb een originele schijf vergeleken met de R schijf aan de achterkant, en er zit buiten de dikte totaal geen verschil in. De schijf dus op zeker, en ik denk dat het met de klauwen ook wel goed komt, tenzij de bevestiging van de AWD fusee's heel anders zijn.

Waarom heeft hij het AWD fusee gebruikt? Ging het niet met de originele?

Overigens heb ik de spullen al binnen. Weegt in totaal dus even 56 kilo! Maar die klauwen zijn echt groot. Was twee weken geleden nog gaan kijken bij een AP klauw van een Clio V6. Vond die al groot, maar dit is echt mega! En de set is echt als nieuw. Op de schijven zit nog niet eens een rempatroon. Zelfs de ventilatiegaten zijn helemaal schoon!

Nu eerst nog even de velgen laten opknappen van een ontmoeting met een stoep. Moet eerst, want de Thor velgen passen niet meer zonder spacers!

Misschien zullen volgende foto's wat duidelijkheid brengen:

schijf origineel:

& met bus op plek (midden van schijf)

Komt er dus gewoon op aan om lager die in schijf zat "toe te knellen", anders springt deze open & loopt het boeltje vast. Dit is natuurlijk enkel achteraan, want vooraan steek je daar de aandrijfas (cardan) zoals origineel

Is enigste aanpassing die moet gebeuren om r-schijven & klauwen te plaatsen.
Wel beetje opletten dat er genoeg plek is onder velg voor de klauwen min 17" & et-waarde die laag genoeg is (weet niet direct min waarde meer)

Good luck