OBD2 handscanner te koop

Gestart door cas, 16-11-2007 22:40:55

Vorige topic - Volgende topic

cas

waarom niet, handig voor mezelf, en voor evt anderen. weet iemand of ik aan de volgende link goed doe?

http://www.winkelplein.nl/obd/default.asp?sid=BGR6wHyD7ceTycy8erNvYgxPojY4XD&page=detail&Id=1058971

liefst heb ik een usb device die ik op laptoppert aansluit... weet iemand daar meer van?  deze verkoper zegt dat deze niet op de markt zijn, maar ik weet het zonet nog niet ....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Garfield

Hi,

Ik heb zelf ook al wat zitten neuzen naar OBD scanners en vond de volgende dingen:

1. Zelfbouw handscanner (autonoom, dus geen laptop nodig):

http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2007/juni/compacte-obd2-analyser.92022.lynkx

2. Kant-en-klare OBD scantool voor aansluiting op laptop:

http://www.obd2usb.nl/

Kent iemand dat ding van Luccio ?

Ik vond het er wel interessant uitzien, ik overweeg om dat ding aan te schaffen.
Die kosten verdien ik de komende jaren vast wel terug :-)

Hoor graag ervaringen van anderen met OBD-tools ...
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

Barry_C70

Garfield

En heb je 'm al ? Ik hoor graag je ervaringen.
Groet, Arvid

cas

ik heb nog niets :-) wilde wat adviezen hier opvangen, liefst heb ik iets dat op de laptop werkt.

maar die barry post, die ga ik even uitzoeken...

nou, die link van jou Garfield, die is ook wel interessant, en prijs valt wel mee. ivg met andere machines. als hij werkt zoals wordt beweerd, vind ik het prima op zich. ik moet zo naar amsterdam, en denk dat ik gewoon even langs rij bij hun als mijn tijd dat toelaat..... even kijken of ze me kunnen overhalen!

wordt vervolgt....

Garfield

Ik had eerder vandaag een mailtje met een vraag naar die mensen van Luccio gestuurd, eigenlijk alleen maaar om te kijken of en hoe snel ze zouden reageren.
Ik kreeg binnen een half uur (!) een vriendelijk, persoonlijk en inhoudelijk terzake antwoord terug.
Dit gaf mij zoveel vertrouwen dat ik zojuist zo'n set besteld heb - ik ben benieuwd !
Groet, Arvid

cas

ben langs geweest, met huidige software bij de usb kabel kon mijn lambdasonde lamp niet gereset worden. er werd niets gevonden zelfs omdat het niet obd2 gerelateerd zou zijn? een handscanner die hij had, kon het wel vinden ( p330 klopsensor?)

maar ze zijn bezig met nieuwe software en die zou binnen een maand uitkomen, en daarin zorgen dat een alghele reset mogelijk is met de usb kabel (want dat kan nu niet) ook als er geen fouten geconstateerd worden. zodat je toch het lampje kan uitzetten.

ik ben benieuwd. ze houden mij op de hoogte wanneer het uit is.

mijn lampje is niet meer aangegaan iig.

Garfield

Mijn vraag ging over het ondersteunen van Vista, want de huidige software werkt niet op Vista.
Ze meldden mij dat ze momenteel werken aan een nieuwe versie van de software die aan het eind van het jaar in Beta beschikbaar zou zijn. Anyway, ik heb 'm maar gewoon alvast besteld, ik had er wel vertrouwen in.
Wat voor auto heb je ?
Groet, Arvid

razorx

cas

ik rij nu v70 2.5t  uit 97 ... verder werkt hij wel, daar niet van. maar niet optimaal.... ellaas. maar wellicht met de beta 2008 wel.

Garfield

Update: de Luccio set doet bij mijn V70 (2.5 TDI uit 1998) helemaal niets. Bij mijn Audi A4 2.0 TDI uit 2005 kan ik enige gegevens uitlezen. Heb nadat ik dit vaststelde meteen met Luccio gebeld. Afgesproken om te wachten op de laatste sofwtare versie, anders mag ik 'm retourneren.

Ik word er een beetje Gallisch van en zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Mijn conclusie is nu dat V70's uit die tijd weliswaar een interface hebben die met "OBDII" gemerkt is, maar dat stiekum toch niet is, correct ?

Uit andere threads maak ik op dat ik met een simpele KKL-seriële kabel en VOL-FCR meer kans heb ?

Wie heeft ook een V70 TDI uit '98 (of '97) en heeft het wèl voor elkaar om de OBDII-interface uit te lezen en service-lampjes te resetten ? En waarmee dan precies ? Ik hoor graag de gouden tip !
Groet, Arvid

cas

het reseten van somige lampjes kan zeker niet, dat ondervond ik daar ter plaatse bij dat bedrijf. daar zouden ze rekening mee houden bij het maken van de 2008 versie. de optie tot resetten als er geen fouten zijn gevonden werkt niet. die kon je niet aanklikken als hij niets vond. dat kan bij de 2008 wel als het goed is.

mijn lambda lampje stond toen dus nog steeds aan tot na het resetten met een superdeluxe 800 eurokostende handscanner. deze heeft hem dus wel/gevonden en gewist.

ben benieuwd naar de nieuwe software!