Automaat foutcode 2-2-3, knipperende pijl

Gestart door Arcadia, 26-12-2007 16:44:02

Vorige topic - Volgende topic

Arcadia

Mijn lampje knippert in ieder geval niet meer.. nog steeds niet.. Zat het 'm toch waarschijnlijk in een stekkerverbinding..

Ludo

Citaat van: Arcadia op 14-01-2008 23:27:26
Mijn lampje knippert in ieder geval niet meer..

wat is dit dan?:

;D  ;)

mart3

Pas zeer onlangs over het bestaan van dit forum gehoord, en dat terwijl ik denk ik 1 van de oudste 850 2.5/20V GLT estate automaat heb. (juni 93- 405.000 km)
Over het foutmeldings lampje.
Ja daar heb ik inmiddels heel veel ervaring mee.
Het begon met koude en natte dagen in lente en herfst, 5 jaar geleden
Nu niet meer. Nu ben ik iedere dag aan de beurt maar heb er mee leren leven.
Met al die PK's is weg rijden in nood versnelling 3 geen probleem, hij zuipt alleen een beetje veel en dat is een understatement
Herstarten is de oplossing. maar dit kent weer een bepaalde timing
Te vroeg herstarten heeft geen zin. Ik wacht tot de moter op bedrijfstemp is.
(en dus ook de olie van de bak)
Als ik eerder dan dit start, dan vertrekt hij niet in zijn 3 maar 1. Ook leuk, maar hij blijft in 1.
Als ik  de 6de keer start nadat de bak weer normaal reageerde, verdwijnt ook de melding.
De Ban garage in amstelveen heeft mij verteld dat ze denken dat het om 3 sensoren gaat in het midden van de versnellingsbak. maar uit angst dat dat het niet is, willen ze dit niet repareren, maar een nieuwe bak plaatsen. Dit vond ik te makkelijk. Ik heb inmiddels meerdere garages uitgedaagt het probleem te verhelpen. Het is er tot nu toe geen enkel gelukt. Ik leef er maar mee

mart3

Nog even een kleine toevoeging. Ook de achteruitrij lampen branden niet tot dat de melding gereset is, groet

Ludo

Citaat van: mart3 op 19-01-2008 15:04:22
Pas zeer onlangs over het bestaan van dit forum gehoord, en dat terwijl ik denk ik 1 van de oudste 850 2.5/20V GLT estate automaat heb. (juni 93- 405.000 km)

nee hoor, er zitten hier ook nog '91er GLT's.
zó oud is de jouwe dus niet.  ;)

Citaat van: mart3 op 19-01-2008 15:04:22
Ik heb inmiddels meerdere garages uitgedaagt het probleem te verhelpen. Het is er tot nu toe geen enkel gelukt. Ik leef er maar mee

je gaat toch niet vertellen dat er geen enkele garage is die een diagnose kan stellen aan de hand van foutcodes. ???  :eusa_wall:
lees de foutcodes zelf eens uit, en vermeld de code hier.
zie http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0

ik durf haast wedden dat er code 3-1-3 uit komt.

breakman

Citaat van: mart3 op 19-01-2008 15:21:50
Nog even een kleine toevoeging. Ook de achteruitrij lampen branden niet tot dat de melding gereset is, groet

ook symptoompje van pnp-switch...