luchtpomp wel/niet vervangen?

Gestart door rolvio, 07-05-2008 21:59:36

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Nou, na lang zoeken heb ik ontdekt dat ik een luchtpomp op mijn auto heb. Das niet zo bijzonder, ware het niet dat dat ding van mij vol water staat!! En dus fouten veroorzaakt. Heb de pomp er onderweg gehaald, hij is total loss. Heb begrepen dat die pomp eigenlijk allen wat doet in de opwarmfase en verder niet zoveel nut heeft. Als iemand een andere mening heeft hoor ik die graag. Niewe pomp kost zo'n $ 300,- Bij de sloop halen scheelt natuurlijk fiks. Kan de pomp ook gewoon laten zitten en het lambda lampje voor lief nemen + bijbehorende foutcodes. Wat vinden jullie, vervangen of gewoon doorrijden? Heeft iemand uberhaupt ervaring met zo'n luchtpomp, vooral een defecte dan...

Hoor graag van jullie,

Rolf

)()()sT

Een interessant topic wat ik even blijf volgen.
Weet jij zo uit je hoofd welke codes jij hebt? Hoor jij die pomp bij koude motor / koud weer af en toe aanspringen?

Ook ik heb een brandend lambda lampje; na reset brandt ie nu weer  >:(

Mijn foutcodes waren:
231: adaptive lambda ..... at middle speed;
443: iets met de kat

Gr.

rolvio

EFI-442 Pulsed secondary air Injection system flow fault
EFI-445 Pulsed secondary air injection system pump signal       
EFI-448 Pulsed secondary air injection system pump flow fault

dit zijn mijn foutcodes, lijkt me op zich ook wel logisch als je die pomp van mij ziet. Die pomp heeft zeker zo lang als ik mijn auto heb niet gedraaid. Hij zit helemaal vast.

thuur

Weghalen dat ding, voegt niets toe. Het is om sneller de uitstootnorm te halen in landen met een strenge wetgeving.

Gr ;)

rolvio

blijf ik natuurlijk wel met die foutcodes zitten  ::) ::) maakt dat nog wat uit voor de werking van de lpg-ecu? die krijgt immers de waarden van de benzine-ecu, lijkt me beter dat hier geen storingen inzitten.

Enno

Kun je dat ding niet gewoon weghalen....?

Er een 97-er ECU V70 indoen (mijn V70 motronic 4.4 2.5-20V) heeft niet zo'n ding. IK neem aan dat de luchtpomp ook in de ECU zit gedefinieerd....dus storingscodes als die niet functioneert......