855 T5 "R design project"

Gestart door Volvo Felipe, 03-01-2008 00:33:40

Vorige topic - Volgende topic

Frederik_850

Hier mijn 2 mooie wagens de eene die af is en de andere "under construction"

Nog even en de zilvere 854 is ook klaar.Dinsdag avond heb ik tijd voor de zetel erin te steken. en kan ie weggedaan worden naar Biesheuvel...

Taranis

Frederik_850

appie

Wow Frederik (en Philippe Felipe :eusa_whistle:!),

ik heb zo'n beetje het hele blog doorgelezen, wat een mooie wagen zeg!

Wat ik me afvraag (je zult het vast geschreven hebben, maar in die 30+ pagina's heb ik het denk ik over het hoofd gezien :eusa_shifty:): hoe is je wielmaat (18", maar welke bandenmaat?) en hoe heb je de auto verlaagd? Heb je de wielkasten moeten verbouwen om plaats te maken of past dit bij elke 855 (ik ga er even van uit dat de wielen niet aanlopen bij zware belasting, drempels of scherp insturen)?

Frederik_850

Citaat van: appie op 07-09-2009 20:17:23
Wow Frederik (en Philippe Felipe :eusa_whistle:!),

ik heb zo'n beetje het hele blog doorgelezen, wat een mooie wagen zeg!

Wat ik me afvraag (je zult het vast geschreven hebben, maar in die 30+ pagina's heb ik het denk ik over het hoofd gezien :eusa_shifty:): hoe is je wielmaat (18", maar welke bandenmaat?) en hoe heb je de auto verlaagd? Heb je de wielkasten moeten verbouwen om plaats te maken of past dit bij elke 855 (ik ga er even van uit dat de wielen niet aanlopen bij zware belasting, drempels of scherp insturen)?

Hey Appie,
heb op de 855 een 225/35R18 van falken opliggen
en heb een schroefkitje zitten van KW variant2.
Achteraan raakt hij niet, alleen vooraan wel.Dus heb mijn spatborden vooraan wat naar buiten gedaan. bij volledig afzetten durft ie ook nog wel raken mja hij ligt ook best laag...
Mvg.

appie

Hoi Frederik,

bedankt voor je antwoord. Bedoel je daarmee trouwens dat als je volledig instuurt, dat ie dan het spatbord raakt? Zou het helpen om daar een stuurstop (die de max stuuruitslag kleiner maakt) te monteren?

Frederik_850

Yep, inderdaad als je alles afzet durft ie raken...
ja maar had met mijn S60 hetzelfde was ook goed verlaagd, had dan ook zo'n stuurstop gestoken en als je wilt keren in een straat ben je wel ff bezig, u draaicircel word ook veel kleiner dan. Persoonlijk was ik er niet echt voor, mja
Ja of zoals ik bij de 855 heb gedaan,  kan je u cambers vooraan ook 5 graden laten naar binnen zetten en u wielkuipen een stuk uitrollen zitten u wielen dieper in de kas, het eenige wat je dan wel hebt is dat als ja met een 225 band je je balken raakt met de binnenkant van je banden. (alleen bij volledig afzetten van de wielen)

mvg. ;)

Frederik_850

Jaja het is weeral een jaartje geleden,
hij moet naar de technische keuring morgen.
Morgen weet ik of ie erdoor zal zijn ga het proberen met de BBK van XYZ met een beetje geluk komt het hopelijk wel in orde zeker. :eusa_pray: :eusa_pray:
De 18 inch'ers en de Kat-loze DP is er nu ook af zijn vervangen door 17 inch'ers en DP met racekat...

MVG

Frederik_850

Heb eindelijk goed nieuws mijn estate is eindelijk door de keuring geraakt....
Was ff lastig maar blij dat ik ben nu da ie weer de baan op mag...
Ben van zin nu om die 2 L eruit te gooien en er een 2.3 L in te leggen weg met die 2L mis dat koppel onderin...

grtjs Frederik

BaRRaCuDa

Mooi dat ie door de keuring heen is  ;D leuk die Belgische APK....

Ik begin er ook aan te denken de 2.0 ooit te vervangen door een 2.3 met 19T, H-drijfstangen, etc...  :P

Frederik_850

Citaat van: BaRRaCuDa op 22-11-2009 16:33:04
Mooi dat ie door de keuring heen is  ;D leuk die Belgische APK....

Ik begin er ook aan te denken de 2.0 ooit te vervangen door een 2.3 met 19T, H-drijfstangen, etc...  :P

Ja inderdaad is waar maar was ook door het ongeval dat ie heeft gehad ....
Ja ben misschien wat van plan met de 855 maar die motor moet er zoizo uit.
Die stel ik dan BINNEKORT ook te koop die motor een 2.0L met 214.000 km'trs   (alleen de motor he ;) )

Volvo Felipe

Deze stond er ook weer heel dik bij op Alsfeld

met een echte carbonfiber motorkap  ;)

fbm

Wordt hier nog mee gereden, heeft hij hem nog of staat deze in het museum?  :eusa_think:

maruska

*kuch* *kuch*
* maruska blaast even het stof af van deze opgraving
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

peteRRR

Geweldige mooi auto. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla