Onvoorziene pech

Gestart door Rudi, 03-01-2008 21:06:48

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Rudi, weet je hoelang die bougies erin zaten, hoeveel km's?

Blijkbaar hebben ze toch een paar reeksen slechte bougies bij Volvo gehad de laatste tijd?  ???  ::)

Ik heb er op korte tijd twee stuk gehad (op dezelfde cilinder) maar geen enkel probleem kunnen vaststellen met onsteking of brandstoftoevoer...  en de oude bougies geven geen enkel probleem...

Strange...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 04-01-2008 23:41:31

Blijkbaar hebben ze toch een paar reeksen slechte bougies bij Volvo gehad de laatste tijd?  ???  ::)

Ik heb er op korte tijd twee stuk gehad (op dezelfde cilinder) maar geen enkel probleem kunnen vaststellen met onsteking of brandstoftoevoer...  en de oude bougies geven geen enkel probleem...

Strange...

Lekker gaan dieselen, Ben. Heb je geen last van slechte bougies  :evil:

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 04-01-2008 23:46:27

U zei??  :evil: :evil: :evil: (link)

1 Bougie wisselen is binnen de minuut gedaan en je handen zijn minder vies dan een keertje diesel te tanken.  :-*

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Ook al een S80N D5 gezien met tik in de motor en 1 extra korte gloeiplug..

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 04-01-2008 23:54:35
Citaat van: elianmars op 04-01-2008 23:46:27

U zei??  :evil: :evil: :evil: (link)

1 Bougie wisselen is binnen de minuut gedaan en je handen zijn minder vies dan een keertje diesel te tanken.  :-*

;D ;D

Hoe vind je 't weer!  :eusa_clap:

Gloeiboegies tellen nathuurlijk niet mee, hè!  :eusa_snooty:

Rudi

Citaat van: BenC70ES op 04-01-2008 23:41:31

Strange...

Kan alleen een factuur vinden van eind januari 2006.Ik rij gem. 10 tot 12000km per jaar,dat is toch niet zoveel?Ik weet niet wat de normale levensduur is van die dingen...heb er 28000km mee gereden zie ik nu...
Dr.Go-Fast...

mathh

Citaat van: Rudi op 04-01-2008 23:00:33
Oke Thuur,thnx voor de uitleg.Zo had ik het nog niet bekeken.Ze verdienen mijn zuurverdiende centen dan ook niet meer ;)

Helemaal mee eens.
Ondanks dat ik heel lang tevreden ben geweest over mijn vrij dure dealer, kap ik er ook mee (ik ben er eigenlijk al mee gestopt :)
De kwaliteit van de verrichte service is de laatste jaren achteruit gehold, de prijzen echter niet, integendeel.
Er was altijd wel iets waar ik me terug moest of waar niet naar gekeken was.
Het probleem in de praktijk blijft natuurlijk een goede vervanging te vinden!
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Hoe lang zijn jullie bezig om de bougies te verwisselen?De Volvo dealer heeft er 2 uur voor nodig>142€

Dr.Go-Fast...

mehn

Pffff. Ik weet niet hoeveel meer werk het is met 5 bobines, maar ik denk dat bij mijn auto gemakkelijk in 10 minuten moet lukken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

Ik was er 20 minuten mee bezig, incl. deksel verwijderen, netjes alles op moment, etc.

2 uur is belachelijk .... PUNT
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Zaterdagmiddag: in 50 minuten setje koplampen en knippers gewisseld in een C70 (incl. overzetten electromotortjes voor de hoogteverstelling).  Klant kijkt me verbaast aan en zegt: "de dealer gaf aan dat het zéker 3 uur werk was"

had ik wel wat langzamer kunnen werken :eusa_wall:   ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

hahaha lol  ;D

(ze rekenen bij de dealer 3 uur werk maar vervangen het in een half uur  :eusa_whistle:)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Emiel

Citaat van: M a r c op 15-01-2008 19:48:31
Zaterdagmiddag: in 50 minuten setje koplampen en knippers gewisseld in een C70 (incl. overzetten electromotortjes voor de hoogteverstelling).  Klant kijkt me verbaast aan en zegt: "de dealer gaf aan dat het zéker 3 uur werk was"

Dat zegt niet zoveel. Jij hebt onderhand tig van die dingen verkocht en gemonteerd en weet precies hoe, wat, waar je moet handelen voor montage. Als ik zeg dat ik een koppelingset + krukas keerring in X uur doe staan sommige mensen ook te kijken. Tis net hoe vaak je zoiets gedaan hebt.

2 uur is wel erg lang over bougies wisselen... ;)

Enno

Citaat van: M a r c op 15-01-2008 19:48:31

had ik wel wat langzamer kunnen werken :eusa_wall:   ;D

of je tarief een beetje ophogen ;)....

Rudi

kan morgen nog met de hoofdvestiging bellen,maar zal weinig helpen denk ik.

En dan te bedenken dat ik haast mijn leven lang klant ben,en inmiddels emmers met geld naar die lui heb gesleept.In gewone taal zou je kunnen zeggen dat het vuile smeerlappen zijn,of is dat te kort door de bocht? ;D

Maar 's bij de Audidealer vragen of ze mij wel vriendelijke service willen verlenen,ze kennen  me daar ook wel en zijn altijd enthousiast als je met iets speciaals aan komt zetten...leuke gesprekken over auto's en ze weten waar ze het over hebben als je het over Stinger hebt en andere apparatuur,echte vaklui dus...

Leuke is dat Audi op een nieuw industrieterrein zit,en van der schaaf en mellema komt er naast,kunnen ze leuk zien hoe ze een klant hebben weggejaagd.Vreemd dat daar wel geld voor is,in Leeuwarden ook al een gloednieuwe vestiging voor die sukkels...
Dr.Go-Fast...