stoten Automaat

Gestart door martin 1978, 03-01-2008 21:32:03

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: martin 1978 op 03-01-2008 22:04:27
Motorrubbers zijn laatst vervangen bij 105 k. dacht dat de onderste al vervangen is. Alle rubbers zijn verder goed naar mijn weten.

Kijk nog eens goed. 3 motor steunen en 4 rubbers in de reactie armen.
wat heeft ie gelopen afgezien van de 165.000 op de teller. ? 105.000 km voor een hele set motor rubbers is extreem weinig.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 03-01-2008 22:06:28
eigenlijk moeten we deze vraag eens anders stellen.
wie heeft een automaat die vloeiend overschakelt bij plankgas?.

;D

Moi.  :eusa_dance:

martin 1978

nee is een motorsteun geweest die vervangen is. Laatst heeft mijn pa de bovenste vervangen op zijn 850. Die had pas 120 k gelopen. Het kan dus altijd een  keer.

-D©©©L-

Citaat van: martin 1978 op 03-01-2008 22:34:07
nee is een motorsteun geweest die vervangen is. Laatst heeft mijn pa de bovenste vervangen op zijn 850. Die had pas 120 k gelopen. Het kan dus altijd een  keer.

Dat is een reactiearm rubber.  ;) Aan de andere kant (tegen het schutbord) heeft die arm nog een rubber zitten.

MarcoV

De mijne schakelt bij normaal rijden zeer vloeiend over, geef je wat meer of heel veel gas dan worden de overgangen wat abrupter. Dit lijkt mij vrij normaal en niet verontrustend hoor!

MarcoV ;)

Enno

;D

mij valt op dat met het vervangen van onderste steun het schakelen een stuk vloeiender gaat. Dit gaat ook op voor een handbak.....

Rainbird

Zelf heb ik mij dezelfde vraag gesteld of de overgangen niet vloeiender kunnen. Het gaat bij mij ook om het opschakelen tijdens het rijden. Als je rustig rijdt valt het wel mee maar het gaat met name half en vol vermogen optrekken bv met in halen.

Vanmorgen een heel stuk gelezen over het olie verversen (flushen) van de bak moest ik ook nog eens doen. en het voorste rubber van de motorsteun van de reactie arm vervangen die is stuk deze moet ik nog vervangen. de rest van de steunen moet ik nog controleren ,
Kon nu even de topic over het olie verversen even niet terug vinden.

Heb mijn 850 2.5I 10V 1995 174k net twee weken dus ben nog erg vers kwa Volvo

V70geRwin

Die van mij wil bij klein beetje gas en gas los net na opschakelen nog wel eens harder bonken dan bij vollast. Dat doet ie eigenlijk heel netjes met gas even inhouden, doorschakelen en weer planken.. verdraaid soepel als je bedenkt welke krachten er op staan  :eusa_clap:

@rainbird: nieuwe olie en de bovenste rubber (die met die arm aan het schutbord zit) hebben erg veel effect op het kantelen en bonken, dus nog veel winst te halen!

Rainbird

Moet voor het verversen nog even de benodigde materialen halen slangetje klemmen pakkingje ed volgend weekend maar eens mee aan de gang
Zal tzt wel laten weten of het iets geholpen heeft

Rudi

;D

Die van mij schakelt nog steeds soepel en vloeiend bij plankgas,zou niet best zijn als dat anders was.Alleen bij KD wil hij nog wel 's inhouden af en toe maar dat heeft met motorvermogen en de tcm software te maken.
Dr.Go-Fast...