Gordel gaat bijna niet meer los?

Gestart door Tamarzilla, 31-12-2007 10:08:41

Vorige topic - Volgende topic

Tamarzilla

In onze 850 T5 zit ik met het volgende probleem:
:eusa_eh:
De gordels aan de bestuurders kant van de auto, zowel voor als achter, gaan prima in de houder en klikken goed vast.

Alleen als je ze wilt ontgrendelen gaat dat niet zo gemakkelijk, zelfs moeizaam.

Wie zou kunnen vertellen waar dit aan ligt?

Anders komen wij binnenkort met een echt probleem als de gordel van de bestuurders stoel niet meer loskomt, want dan kom ik of mijnn vrouw niet meer uit de auto, omdat de gordel te kort is om onderdoor te kruipen.

Alsvast bedankt voor de tips.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

thuur

Kun je de rode knop wel makkelijk indrukken of gaat dat ook al moeizaam?

Gr ;)

)()()sT

Kun je tijdelijk de linker en rechter dan niet even omwisselen?
Mits je meestal alleen in de auto zit hè ;)

herbe777

De gesp naar rechts drukken en hij gaat weer prima los.
Als het het zelfde probleem is als bij mij teminste.

cas

niet zo mooi.... doe je voor de tussentijd wel een gordelsnijder binnen handbereik? en omwisselen is ook niet echt aardig.... stel nou dat je net je lekkere assistent naast je hebt en je je roffel het water in stuurt....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

pwassink

Zit er geen hoop zand en stof in ?

Keer goed schoonmaken en een snufje vettige spray wil wel eens helpen bij die dingen ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Tamarzilla

@ Thuur:

De rode knop is goed in te drukken.

De gordel komt dan een heel klein beetje omhoog, maar blijkbaar gaat de vergrendeling niet helemaal los.
Als je de gesp weer naar beneden duwt dan klikt de vergrendeling weer vast.

De vergrendelingen omwisselen is geen optie.
De auto wordt vaak door drie en sosm door vier personen gebruikt.

Op het eerste gezicht zit er geen vuil in, maar ik ga eerste instantie aan de gang met WD 40.

Eens kijken of dat helpt.

Ik laat wat weten.

Bedankt voor de reeds gegeven tips.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

tackle

-D©©©L-

Je kan de clip eenvoudig losnemen door het "deksel" van de rest van de clip af te schuiven. (als je hem in de hand neemt snap je wel wat ik bedoel). De draad zit vast in de stoel verwerkt. Indien je de hele gordel vergrendeling van de stoel af wilt halen, is het uitbouwen van de schakelaar (en die aan de stoel laten zitten) de snelste en makkelijkste optie. 

thuur

Als de rode knop goed gaat zit het waarschijnlijk in het mechanisme. Idd wat smeerzooi erop zou de truc moeten doen. Neem wel iets wat geen vlekken op je kleren geeft! Of veeg de 'lepel' aan de gordel heel goed schoon.

Gr ;)

Tamarzilla

;D

Een klein pufje WD 40 in de beide gordelhouders en.............................

Het werkt weer perfect.

Bijna te perfect, mijn dochterje ( 4 ) had de gesp zo ongeveer in haar neusje toen ze het knopje indrukte. :eusa_silenced:

Allemaal bedankt,

Frank
T5, rica getuned

Rossi

Ik heb hetzelfde alleen gaat bij mij het indrukken van de rode knop wel moeizaam. Om de gordel los te krijgen uit de houder moet ik flink aan de gordel trekken. Dit is trouwens niet iedere keer zo, soms gaat hij ook wel een keer of 5 los zoals het zou moeten.

Ik heb gisteren reeds WD-40 geprobeerd maar dat heeft dus niet geholpen want het euvel trad vandaag weer op.

Iemand bekend met dit probleem?
850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat

thuur

Probeer eens een klein beetje siliconenspray tussen de rode knop en het zwarte plastic te spuiten, vooral aab de voorkant waar het meeste rode zichtbaar is. Niet morsen op de knop, krijg je vette vingers van ;)

Dan een paar keer de gordel erin en eruit..

Gr 8)

big ben

heb ik ook gehad...................rode clipje even los "klikken" en het veertje weer recht zetten.

Daar zit je dan met de stoel achterover en met 2 mtr en 122 kg je onder de gordel weg te "kruipen"  :-[ :-X

Rossi

Ja, heel herkenbaar ha ha.
En helemaal mooi als er dan buiten de auto iemand op je staat te wachten die verbaast je verrichtingen volgt terwijl je al kronkelend, vloekend en tierend onder die gordel weg kruipt en vervolgens met een stalen gezicht vraagt of je dat altijd zo doet.

Maar bij mij is het opgelost. Ik heb inderdaad het rode knopje even losgeklikt (piece of cake) maar zorg even dat je een vinger op de rode knop legt voor tegendruk om te voorkomen dat het veertje wegspringt. Er zit aan de binnenkant van de gordelhouder een groen gekleurd plastic dat dient als geleiding? Het lijkt een soort U-vorm te zijn ( vergelijk het maar met de vorm van een steekzekering)
Hier was een pootje van de U gescheurd en verbogen en dat ging er tussen zitten. Ik heb dit weggebroken en vervolgens alles lekker in de siliconenspray en .... klaar is het weer!!!

850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat