simons, ferrita of TME?

Gestart door nickk., 05-01-2008 23:25:06

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: matRRR op 09-01-2008 18:01:12
N/A  lees enno
turbo: lees MatRRR

Gezien dit topic begonnen is door non-Turbo bestuurder en de meesten die hier tot nu toe gereageerd hebben het hebben over een Non-turbo motor denk ik dat een uitgebreide uitleg over een turbo-auto setup hier niet de het antwoord op de vraag is.

Daarboven ben ik van mening dat een turbo motor het geluid van een NA motor met goede opzet niet kan evenaren. De voornaamste reden is de turbo die het geluid dempt.

Wat betreft Powerflex steunen denk ik dat het niet uitmaakt of je een turbo of een niet-turbo hebt. Als de rest van je motorsteunen gaar is zul je met de de powerflex dat probleem echt niet oplossen. De resonanties van het blok worden alleen maar storend op den duur. Ik heb er een jaar mee rondgereden en ik was BLIJ toen het ding er uit was. Waar het omgaat is dat je de kanteling van je motor zo veel mogelijk wilt minimaliseren om zodoende zoveel als mogelijk energie aan de wielen te krijgen.

Black Magic

Citaat van: Flipjes 850 R op 09-01-2008 17:31:49
Ik heb even zitten zoeken, gaat het om dezelfde "kapjes" waar laserblue mee aan het stoeien is geweest met carbon ??

http://i201.photobucket.com/albums/aa303/Bretagne2007/carbon/IMG_2204V2.jpg

Nog verschil tussen de 850 en de v70 uitvoering dat je weet ?
Ik heb zijn auto gehoord ( dubbele Simons ) en dat was wel heel erg gaaf, Wat heb jij eronder zitten ? Wel een mooi, niet te groot sierstuk. ( alhoewel ik wel voor wat grotaers zou willen gaan..... )

Mocht je de kapjes willen bestellen zou ik voor die van een 850 AWD gaan die heb ik namelijk ook gebruikt en passen het beste ,volgens mij is dat bestelnummer 9151783 (vraag het voor de zekerheid nog even na).

De uitlaat van mij is custom made van oude D5 buizen (ivm vervanging roetfilters) en de sierstukken zijn orgineel van een C70

matRRR

@ enno: mbt het geluid dat een N/A produceerd ben ik het roerend met je eens, met als rijdend voorbeeld het geluid van de SDM.

wat je reactie verder betreft; bij mijn eerste post, welke ik ook gebruik om de turbo-situatie nader te benoemen richt ik mij ook tot flipje, dus ik vind het in dat geval wel zeker van enige relevantie in die specifieke situatie....

probleem is dat dit topic wat vertroebeld geraakt is door vragen en meningen van zowel turbo als non-turbo rijders, dit zou eigenlijk apart van elkaar gezien moeten worden.

Tav powerflex: wederom, met je laatste zin ben ik het weer helemaal eens.
En tja, een forum zou ook niet leuk zijn als we het allemaal roerend met elkaar eens zouden zijn! ;)

Derhalve: turbo rijders kijk op topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19050.0

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

BenC70ES

Enno, je hebt ook een gele powerflex, die is minder hard.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Enno

Citaat van: BenC70ES op 09-01-2008 21:04:09
Enno, je hebt ook een gele powerflex, die is minder hard.  ;)

Voor een estate is een ferrita en rondom verse motorsteunen al meer dan genoeg......in een Sedan weet ik het nog niet....

Gisteren weer mogen ervaren dat de Ferrita op de grens van irritant loopt mee te brommen........

Alleen zonder dat ding mis ik trekkracht & soupplesse.......dus hij gaat er niet af...

M a r c

:eusa_think:

Turbo loopt véél sneller door z'n toeren en klinkt daardoor sportiever dan een GLT die 6 jaar doet om van 1000 naar 6000 tpm te komen.

Kom er maar in Enno ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 09-01-2008 22:34:27
Turbo loopt véél sneller door z'n toeren en klinkt daardoor sportiever dan een GLT die 6 jaar doet om van 1000 naar 6000 tpm te komen.

Om over de 4e en 5e versnelling nog maar te zwijgen ;D

If it's not blown, it sucks...

Black Magic

Ja ach turbo motoren liggen niet voor het oprapen he :eusa_whistle:

Eugene

Citaat van: Black Magic op 09-01-2008 22:38:56
Ja ach turbo motoren liggen niet voor het oprapen he :eusa_whistle:

Kwestie van goed zoeken :P

If it's not blown, it sucks...

Black Magic

Of op de goede plaats zoeken :eusa_wall:

Johann

Komt gewoon geen turbo in de buurt van 't geluid van een GLT op 8000 toeren...  :eusa_dance:

matRRR

ik zocht net je accelleratiefilmpje met de SDM johann, maar kon hem niet vinden op youtube, post hem hier even ter illustratie ;D

laat maar, hier is ie:
http://nl.youtube.com/watch?v=Jo2eSyVwfyg
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Enno

Citaat van: Johann op 09-01-2008 22:47:01
Komt gewoon geen turbo in de buurt van 't geluid van een GLT op 8000 toeren...  :eusa_dance:

Ja 8000 toeren kom ik niet aan ;) ik heb geen B5254SDM ;) in het vooronder liggen. Het GLT geluid is en blijft SUPER. Bovendien reageert het lekker direct.

en ;) ja dat een NA motor niet zo snel is in de 4 en 5e versnelling dat snap ik wel....

Minder koppel ;) en minder vermogen. Dat ie daardoor in de 4 minder snel van 1000 tot 6000 door trekt snap ik ook maar boeit dat? Voor mij in ieder geval niet.

Ik ben tevreden met een GLT-tje al wil ik ooit wel de overstap maken naar een NA motor met ietsje meer pK-tjes dan wat ik nu heb....

Maar dan nog ;) er staat nu 476.000 KM op mijn tellertje. En dat moet nog lang door kunnen gaan zoals ie nu loopt. Ik vrees dat een T5-je het niet zo lang had volgehouden bij mij.  Een volvo is gemaakt om KM's te draaien. En hij moet ook heel blijven.........stevig doorrijden, veel km's maken....gaat bij mijn V70 GLT redelijk goed tot op heden. Heb pas een dikke 270.000 KM zelf op het tellertje gezet.....

)()()sT

Ach, wij zijn gewoon naturel en hebben geen duwtje in de rug nodig  :eusa_angel: ;D

Nu nog even die Simons onder de GLT "plakken"  :eusa_think: :eusa_whistle:

;D