Verbruiksmeter; hoe werkt dat op gas

Gestart door paulvolvo, 29-10-2003 18:02:11

Vorige topic - Volgende topic

paulvolvo

Ik vraag me al een tijdje af hoe mijn boardcomputer toch het verbruik weet te verzinnen bij het rijden op gas.

Ik meen te weten dat het benzineverbruik door de boardcomputer wordt berekend uit o.a. de openingstijden van de injectoren (toch?).

Maar mijn non-lpi (wel g3) installatie heeft geen injectoren. Wel een regelklep neem ik aan, zou de boardcomputer daar iets mee doen?

Ik kom er niet achter. Wie kan mij wijzer maken?  

ruud

Bij mijn S70(LPi) geeft de gebruiksmeter het 'verbruik' weer dat ik op benzine zou hebben.
En staat nu op 8,6 l/100km, terwijl mijn verbruik op gas 9,6 l/100km bedraagt.
Ruud

ako

bij een necam installatie werkt het niet.
gr ad

Guido_Smit

Citaat van: ruud op 31-10-2003 19:48:12
Bij mijn S70(LPi) geeft de gebruiksmeter het 'verbruik' weer dat ik op benzine zou hebben.
En staat nu op 8,6 l/100km, terwijl mijn verbruik op gas 9,6 l/100km bedraagt.
Ruud

Hallo Ruud, dat is wel een heel positief resultaat, de mijne (V70T LPI) verbruikt minimaal 14 ltr lpg op 100km (met normale rijstijl). Na  240-250 km brandt rode ledje al van de vialle indicatiemeter!

Guido.

Ben

Mijn, naderhand omgebouwde, 850 gaf destijds op de meter alleen het benzineverbuik en de tankinhoud aan.
De LPG kon alleen dmv het rood/groene lichtje worden bekeken.
Daarbij had de 'u kunt nog zoveel km rijden tot lege tank' aanduiding een afwijking van 100 km !
Toen ik dacht nog 100 km te kunnen rijden op benzine bleek ook die tank 'leeg' te zijn. ???
Volvo heeft dat destijds niet kunnen aanpassen.

BartRas

De benzine ecu werkt gewoon dus de waarde is de waarde als je op benzine had gereden, nu zit er in gas ca. 10% minder energie dan benzine , dus zelf ff omrekenen en dan weet je het. ;)
there is no substitute for PK's