Kloenk en Knak?

Gestart door FGG, 08-01-2008 19:18:23

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Vandaag op weg naar huis vanuit m'n werk viel me het volgende op:

Wanneer ik een bocht naar links draai met een behoorlijke wieluitslag, dus links afslaan bijvoorbeeld, en ik laat bij het uitrijden van de bocht de stuur weer in neutrale stand komen, dan hoor je vlak voordat ie op rechtuit staat een geluid wat tussen een kloenk en een knakkend geluid zit. Naar rechts heeft ie het niet. Dit heeft ie consequent de hele weg (35km) volgehouden. Zojuist even gereden met Ira achter 't stuur en ik op de bijrijders stoel. Op de bijrijdersstoel is het met je voeten ook voelbaar, je voelt de knak, zeg maar.
Morgen moet ik naar Schijndel met de 850 dus even naar de garage is er niet bij.

Iemand een idee?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Stuurkogel of draagarm rubber...

FGG

Citaat van: Johann op 08-01-2008 19:19:16

Als dat zo is, kan ik dan morgen met een gerust hart naar Schijndel?

En waarom hebben ze dat donderdag bij de APK niet opgemerkt?

Johann

Citaat van: FGG op 08-01-2008 19:20:05

APK is momentopname....

Heel enkel vliegt er wel eens een wiel kompleet van de 850 af maar doorgaans valt 't mee.  ;)

FGG

Citaat van: Johann op 08-01-2008 19:21:33
Citaat van: FGG op 08-01-2008 19:20:05

APK is momentopname....

Mee eens, maar dat moment was 5 dagen geleden!

Johann

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen bovenste stuurlager/veerschotel. Onderkant kogel knakt normaal gesproken niet zo, dan heb je meer last van onregelmatige trillingen.

FGG

Citaat van: Johann op 08-01-2008 19:24:05
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen bovenste stuurlager/veerschotel. Onderkant kogel knakt normaal gesproken niet zo, dan heb je meer last van onregelmatige trillingen.

Het is een relatief 'klein knakje', verder rijdt ie gewoon goed. Normaal rechtuit, geen trillingen, niets vreemds.

Kloterige is dat ik er morgen 400km mee moet rijden en je buiten op straat, in het donker niets kan doen. :(

thuur

Tja, als ik eens na ga hoeveel km/tijd ik heb afgelegd met bijgeluidjes... Zo ff snel:
1+ jaar met een compleet uitgescheurde veerschotelrubber (kraken), 6 maanden met maar 1 draagarmrubber aan een kant (kloenken), 1 jaar met een jankende koppeling, 3 maanden met een plakkende handrem (klonk), 8 maanden met een knikkerende homokineet en nu alweer 5.000km met een zingend wiellager. Zo druk zou ik me niet maken over 400km met een knakje ;D

Gr ;)

elianmars

Zit er niet een grindje verstopt ergens tussen de veer?

ief

Zolang het nog kloenkt en knakt weet je iig dat alles er nog zit....no worries dus.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elmarconi

Krakende wagens...

Bovenstaande opmerking uiteraard zonder garanties, onder voorbehoud van alle mogelijke uitzonderingen.
--
Autogas Inside . . .

scania164

Dat hoort bij deze auto's die bijgeluiden...gewoon ferrita eronder en je hebt er meer dan de helft minder ;D ;D ;D ;D ;D :evil: :evil: :evil:

Eugene

Klinkt idd als een bovenste veerpootlager

If it's not blown, it sucks...

FGG

Vanavond heb ik de rechterkant even na laten kijken maar ze hebben nix kunnen vinden. Alles zit vast, nergens (overtollige) speling, niets abnormaals. Mijn monteur verdenkt echter wel de draagarm. De linker is vorig jaar al vervangen en de rechter loopt op z'n eind. Ik moet er dan maar weer 90 euro tegenaan gooien voor een draagarm en deze in de loop van februari laten vervangen. Hopelijk is het probleem daar mee opgelost.

Wordt vervolgd...

FGG

Zojuist hebben we de draagarm rechtsvoor vervangen. Bij de oude arm zat de bus aan de voorzijde er los in. Volgens de monteur zou dat wel eens de oorzaak van het geluid kunnen zijn. Helaas, niets bleek minder waar. De knak zit er nog steeds.:(