1.4 met 230 pk !!!!

Gestart door seloopi, 10-01-2008 16:51:17

Vorige topic - Volgende topic

seloopi

Quote van Autoweek.nl;

De Jetta TSI Racer heeft een opgevoerde 1,4-liter TSI-motor aan boord. De ingenieurs van Volkswagen Racing UK hebben met hulp van Superchips, Milltek Sport en Turbo Dynamics 60 pk extra weten los te peuteren uit de TSI-motor. Zodoende komt het vermogen van de viercilinder met turbo en supercharger uit op 230 pk. De race-Jetta laat z'n kracht los op de voorwielen.
Een woordvoerder van Volkswagen verwacht veel van de Jetta TSI Racer: "In de goede handen en na een flink aantal testkilometers kan deze auto vooraan rijden in de verschillende racekampioenschappen."

230pk !!! uit een 1.4tje...   :o

Dat houd een t5 (std) niet meer bij denk ik zo...  ???

Daar hadden ze vroeger toch echt wel minimaal 2000cc voor nodig.

Zou dat nou een beetje heel blijven zo´n 1.4 tsi ?

Turbo-Geek

Ach, ze peuteren al jaren zonder al teveel moeite 400+ pk's uit een 'simpel' VAG 1.8 20V turbo motor dus ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eric

Citaat van: seloopi op 10-01-2008 16:51:17
Quote van Autoweek.nl;

De Jetta TSI Racer heeft een opgevoerde 1,4-liter TSI-motor aan boord. De ingenieurs van Volkswagen Racing UK hebben met hulp van Superchips, Milltek Sport en Turbo Dynamics 60 pk extra weten los te peuteren uit de TSI-motor. Zodoende komt het vermogen van de viercilinder met turbo en supercharger uit op 230 pk. De race-Jetta laat z'n kracht los op de voorwielen.
Een woordvoerder van Volkswagen verwacht veel van de Jetta TSI Racer: "In de goede handen en na een flink aantal testkilometers kan deze auto vooraan rijden in de verschillende racekampioenschappen."

Zou dat nou een beetje heel blijven zo´n 1.4 tsi

Och... vroeger konden ze het ook wel hoor  ::)
Rara.. welk legendarisch blok gaat dit over????

De capaciteit werd teruggebracht naar 1500 cc, anders mocht er geen turbo op. Op het van overbodig vlees ontdaan oudijzeren onderblok, kwamen dubbele bovenliggende nokkenassen die vier kleppen per cilinder aandreven in aluminium koppen. Een Bosch motormanagement regelde ontsteking en inspuiting. De boring x slag bedroeg 89,2 mm x 60 mm, wat een slagvolume van 1499,8 cc gaf. Dat werd met een KKK uitlaatgascompressor (later Garrett) opgeblazen tot rond de 3 bar voor de races, tot soms meer dan 5 bar voor kwalificaties. En in die kwalificaties werden uiteindelijk de piekvermogens van 1300 tot bijna 1500 pk er met zo'n 11.000 krukasomwentelingen uitgeperst.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

daytonawim

Wat denk je zelf, ze zullen het blok zelf ook wel grondig aangepakt hebben,
anders gaat er echt wel het e.a. kapot :-))))

Waarom zou je dat niet bijhouden, ik denk dat de T5 meer asdruk heeft voor
dus ook minder last van wielspin ( maar mischien l*l ik wel uit mijn nek)

Ik weet ook nog wel een blokje met 170.000 pk :-))))

Snellebaksteen

Citaat van: E.Asbroek op 10-01-2008 17:22:20
Quote van Autoweek.nl;

De Jetta TSI Racer heeft een opgevoerde 1,4-liter TSI-motor aan boord. De ingenieurs van Volkswagen Racing UK hebben met hulp van Superchips, Milltek Sport en Turbo Dynamics 60 pk extra weten los te peuteren uit de TSI-motor. Zodoende komt het vermogen van de viercilinder met turbo en supercharger uit op 230 pk. De race-Jetta laat z’n kracht los op de voorwielen.
Een woordvoerder van Volkswagen verwacht veel van de Jetta TSI Racer: “In de goede handen en na een flink aantal testkilometers kan deze auto vooraan rijden in de verschillende racekampioenschappen.”

De capaciteit werd teruggebracht naar 1500 cc, anders mocht er geen turbo op. Op het van overbodig vlees ontdaan oudijzeren onderblok, kwamen dubbele bovenliggende nokkenassen die vier kleppen per cilinder aandreven in aluminium koppen. Een Bosch motormanagement regelde ontsteking en inspuiting. De boring x slag bedroeg 89,2 mm x 60 mm, wat een slagvolume van 1499,8 cc gaf. Dat werd met een KKK uitlaatgascompressor (later Garrett) opgeblazen tot rond de 3 bar voor de races, tot soms meer dan 5 bar voor kwalificaties. En in die kwalificaties werden uiteindelijk de piekvermogens van 1300 tot bijna 1500 pk er met zo'n 11.000 krukasomwentelingen uitgeperst.
;D BMW 1500 als ik me het goed herrinner uit de 2002
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

seloopi

Citaat van: daytonawim op 10-01-2008 17:23:40

Zo´n jetta (golf met aangeplakte koffer) weegt denk ik een stuk minder dan een 850/x70 t5(r)

R.Bijl

ik denk dat het koppel bij een t-5 hoger ligt......... ;)
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

reneetje

Citaat van: seloopi op 10-01-2008 17:25:19
Citaat van: daytonawim op 10-01-2008 17:23:40

Zo´n jetta (golf met aangeplakte koffer) weegt denk ik een stuk minder dan een 850/x70 t5(r)

Weegt niks zo'n frikandel, als ik er naast sta en geef 1 x gas , dan heb ik zo'n ding vast aan mijn luchtfilter zitten..... :eusa_angel: ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Johann

matRRR

Citaat van: E.Asbroek op 10-01-2008 17:22:20
Quote van Autoweek.nl;

De Jetta TSI Racer heeft een opgevoerde 1,4-liter TSI-motor aan boord. De ingenieurs van Volkswagen Racing UK hebben met hulp van Superchips, Milltek Sport en Turbo Dynamics 60 pk extra weten los te peuteren uit de TSI-motor. Zodoende komt het vermogen van de viercilinder met turbo en supercharger uit op 230 pk. De race-Jetta laat z’n kracht los op de voorwielen.
Een woordvoerder van Volkswagen verwacht veel van de Jetta TSI Racer: “In de goede handen en na een flink aantal testkilometers kan deze auto vooraan rijden in de verschillende racekampioenschappen.”

Da's van de BMW F-1 motoren van weleer...... ;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Wout309t

Inderdaad, wel gaaf, gewoon een oud blok een tijdje laten rotten. Vervolgens daar even een dikke 1000pk uit peuren...:D
In nederland rijdt er ook een 205 1.6 met ~300pk...
2011 V70 2.0T R-Design MT

TTT242

"rijden" tussen aanhalingstekens zeker. Er is een groot verschil tussen een blokje tunen voor de racerij en een gebruikswagen die enkele honderduizende km's moet maken natuurlijk. Dat blokje van 4 cilinders met 230 pk zal het niet lang uitzingen. Dan doen die van ons het zo slecht nog niet.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Lindert Bogers

Bij motoren doen ze dit soort dingen ook, Suzuki gsx1300r met 400pk is geen uitzondering ook niet hiet in NL

Gunnar

Hier achter de hoek woont er een sleutelaar die een 1.8T blok heeft met 400+pk.
En het strafste van al is dat ze dat bij de autokeuring zelfs nog niet gemerkt hebben.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Simplicity

allemaal leuk en aardig maar een echte auto heeft een minstens een 2liter blok of meer natuurlijk, mijn "ervaring" is dat kleine blokjes vaak iets missen ze mogen misschien veel pk's hebben maar de loopcultuur is vaak toch niet helemaal lekker, ik weet niet precies wat maar een ding weet ik zeker dat het geluid van een 4 cilinder gewoon te vergelijken is met dat van de stofzuiger die ik hier in de kelder heb staan, oké gooien ze een pijp eronder maar dat haalt het echt niet.
Natuurlijk wel weer een stukje leuk engeneering maar toch stel je maar eens voor: Audi A8 met 1.4 ::)
Een beetje auto heeft ook gewoon een beetje motor...da's mijn mening :eusa_shifty: