lang leve de politie

Gestart door jberg, 10-01-2008 21:56:34

Vorige topic - Volgende topic

jberg

Nou heb ik me toch wat fraais meegemaakt met onze vrienden van de hermandad

een aantal maanden geleden wilde ik invoegen vanaf een oprit, ik keek in de spiegel en naast mij en zie daar een ford fiesta voor mij naar de linker rijbaan gaan zodat ik de snelweg op kon gaan
ik kijk even voor me en tegelijkertijd schuif ik heel langzaam met knipperlicht aan richting de rijbaan
op het moment dat ik met de linker wielen net over de blokken ben kijk ik weer naast me en zie ik die fiesta weer in vliegende  vaart richting mij komen en hoor een klap(je)

ikke rap weer terug de invoerstrook op, bleek dat die fiesta een andere auto tegen de vangrail gedrukt had

enfin, allemaal de vluchtstrook op, politie gebeld, ik had geen schade dus na 20!! minuten gewacht te hebben ben ik maar door gereden

paar dagen later, politie aan de telefoon, pissig, waarom ik niet op de plek des onheils ben blijven wachten, dat was nl een misdrijf volgens hem

ik hem uitleggen dat ik docent ben en er een klas op mij stond te wachten.
dat ik netjes mij gegevens had achtergelaten enz.

uiteindelijk begreep ie dat dan wel.

om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu een schikkingsvoorstel op de deurmat liggen voor een strafbaar!!! feit waar ik  van verdacht wordt

namelijk "Als bestuurder van een motorvoertuig wegrijden zonder het andere verkeer voor te laten"

180 euri

kan ik 180 euro betalen voor een ongeval waar ik van de verzekering zelfs net eens de schuld van heb gekregen.

zijn hier wat juridisch aangelegde personen die mijn kansen weten als ik het voor wil laten komen?(wat niet zo moeilijk is bij een "strafbaar feit", niet betalen is voorkomen)

bvd JW

TTT242

misschien iets meer respons en ervaring
Klik
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Clapton

Ik denk dat indien er geen gewonden zijn en je niet direct betrokken bent bij het ongeval als veroorzaker de politie je niets kan maken.

waarom: het ongeluk is niet door jou veroorzaakt, de Fiesta had moeten blijven rijden op de strook waarop jij wilde invoegen. En indien de Fiesta jou probeert aan te wijzen als schuldige dan was je nooit vrijgesproken door de verzekering.

en voor 180 euris zou ik dit geval zeker laten voorkomen, om drie redenen: 1, het is jouw woord tegen dat van de Fiestarijder indien die jou wil aanwijzen als schuldige en 2. degene die de vangrail is ingedrukt zal zeker zeggen dat de Fiesta plotseling naar links kwam en 3. de Politie kan alleen proberen te reconstrueren wat er mogelijk gebeurd is maar heeft geen onpartijdige getuigen of is zelf getuige geweest van het ongeval.

Misschien kan je je bijstandsverzekering inschakelen en die kunnen je zeker verder helpen.

succes in ieder geval en laat nog even de afloop horen.

Turbobiker

Denk dat de politie een harde dobber krijgt te proberen jou als betrokkene bij een ongeval te zien... Je was in de buurt, maar niet meer dan dat... Volgens mij geen strafbaar feit.

Inderdaad rechtsbijstand maar eens opzoeken.

Succes in ieder geval.
De Tussenpaus

R.Bijl

wat ik ervan weet,art 7 uit wegen verkeers wet(wvw)

je bent verplicht je bekend te maken bij de betrokkenen.

je mag plaatsongeval niet verlaten als er een van de betrokkenen letsel heeft of overleden is.

je mag niemand in hulpeloze toestand achterlaten.

volgens mij heb je correct gehandeld.

suc6
Robin

alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

FRANQ

anders ook even een draadje starten op het www.infopolitie.nl forum.
kan zonder regristratie in het gastengedeelte.

zij kunnen je ook helpen bij bezwaar, schotelen vaak leuke wettekstjes voor.

zelf denk ik dat ze je niks kunnen maken

groetjes
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

regiorunner

Nee, jij hebt waarschijnlijk een trv. van Artikel 5 wegenverkeerswet ontvangen, wegens het "niet voorrang verlenen bij wisselen rijstrook, daarbij het verkeer in gevaar gebracht/gehinderd, in ieder geval zou kunnen gehinderd, of in ieder geval zou kunnen worden gehinderd.... is dat ongeveer de tekst? (Been there, done that  :eusa_shifty:).  Ow nee, dit is een transactievoorstel. Maar je kan jouw papieren opvragen (incl het lulverhaal van de tegenpartij, en die verhalen kunnen nogweleens uiteenlopen dan jouw versie)...

Kijk op flitsservice.nl eens bij Juridisch, en dan "WOB bij strafrecht"  :police:

de boekhouder

Wordt je nu beschuldigd van doorrijden na een ongeval of van wisselen van rijstrook zonder voorrang te verlenen ?

In dat laatste geval zou het zo kunnen zijn dat de Fiesta rijder jouw schuldig acht aan het ongeval omdat hij voor jou naar links is uitgeweken. Daarvoor zal dan wel iets meer bewijs moeten zijn dan het woord van de Fiesta rijder. Als jij hiervoor een schikkingsvoorstel krijgt zal je waarschijnlijk ook wel door de verzekeraars aansprakelijk gesteld zijn, hetgeen blijkbaar niet het geval is.

De regels betreffende het doorrijden na ongeval ken ik niet.

succes !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

jberg

ik ben niet doorgereden na het ongeval maar keurig gestopt, ik heb ook een klein beetje het gevoel dat die gasten van de politie een beetje sjachereinig waren omdat ik alleen mijn adres en kenteken achter had gelaten en mn telnr was vergeten
daar konden ze niet achterkomen omdat ik een geheim nr had en ze dus eerst een brief naar me moesten schrijven en ik ze daarna op moest bellen

mehn

Citaat van: jberg op 11-01-2008 16:09:08
mn telnr was vergeten daar konden ze niet achterkomen omdat ik een geheim nr had

Lijkt me sterk...politie komt heus achter jouw geheim nummer.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FRANQ

heb gezien dat ze mijn kenteken intikten op die pc.
stond werkelijk alles.

naam
adress
telefoon
verzekering auto
en alle andere relevante info

bak van me buurman kon ik zien wie de leasemaatschappij is en rest zelfde als bij mij
staan meer details bij dan je zzou willen
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

FGG

Citaat van: FRANQ op 11-01-2008 16:25:04
heb gezien dat ze mijn kenteken intikten op die pc.
stond werkelijk alles.

naam
adress
telefoon
verzekering auto
en alle andere relevante info

bak van me buurman kon ik zien wie de leasemaatschappij is en rest zelfde als bij mij
staan meer details bij dan je zzou willen

Tja, maar dat werkt dan alleen als de auto op jouw naam staat. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: mehn op 11-01-2008 16:20:52
Citaat van: jberg op 11-01-2008 16:09:08
mn telnr was vergeten daar konden ze niet achterkomen omdat ik een geheim nr had

Lijkt me sterk...politie komt heus achter jouw geheim nummer.

Inderdaad. Een "geheim" nummer is alleen verborgen voor particulieren en normale bedrijven en instellingen.

Gr :eusa_shhh:

jberg

nou, ze zeiden tegen mij dat ze echt niet achter mijn nummer konden komen, ik bel ook niet via kpn maar via adsl misschien ligt t daaraan

JoopS

Een geheim nummer kan alleen achterhaald worden als er een gerechtelijk voor onderzoek wordt/is geopend. Lijk mij in deze niet het geval, dan moet je het wat bonter maken.

Daarnaast is de 180 euro een schikkings voorstel, een manier om een verder strafzaak te voorkomen/af te kopen.
Als je meent in je recht te staan zit er niets ander op dan het voor te laten komen. Je kan dan je verweer voeren en misschien is de rechter dan dezelfde mening als jij toegedaan.
Ik ben wel benieuwd terzake welk feit je bent geverbaliseerd
Tja........