12V ignition

Gestart door dahouseman, 10-01-2008 18:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dahouseman

Een goede dag allemaal.

Ik heb een redelijk simpele vraag. Ik ben bezig met het installeren van een Parrot 3200 color carkit. Ik onder vind na installatie wat moeilijkheden en heb contact met parrot gezocht. Volgens hun ligt het waarschijnlijk aan de 12V ignition. Zij denken dat deze niet stabiel genoeg is. Ze raden dan ook aan een ander 12V ignition-punt te gebruiken. Ik gebruik de kabels van de radio.

Zit er ergens een makkelijk berijkbare 12V ignition in de volvo (850-sedan)? Ze rade bijvoorbeeld de cigaretlighter aan, maar hoe kan je bij die kabels komen. Daar zit het midde-console overheen.

Weet iemand een makkelijke oplossing?

MvG

Jorrit,

Jeroentjuh

Wat is het probleem precies dan?

Turbo-Geek

Men neme een volt meter, schroef het paneel onder het stuur los (3x torx) en ga eronder liggen en kijk omhoog.
Achterin de hoek (waar je linkervoet normaal zit) zitten hele bossen draden. De draden met GEEL zijn vaak geschakelde 12V (ignition) draden.
Simpel te meten door met de meter op de stekker (daar waar de kabel in gaat) te 'prikken' en de andere kant met Massa (diverse massapunten zijn eenvoudig te vinden).
Je hebt dan NIKS op het display (0 Volt) als het contact uit is en als het contact aan staat dan wel (12+ Volt)
Als je een wat dikkere kabel kiest dan zit je vwb zekering altijd goed met zo'n handsfree kitje.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

tackle

de + van je radio is ook goed genoeg toch?

Turbo-Geek

Jawel maar ik heb al vaker problemen gezien omdat er dan al teveel aan hangt omdat men die iedere keer pakt omdat ie makkelijk bereikbaar is, maar in principe moet dat goed genoeg zijn voor zo'n handsfree setje.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

WYD

De Truc van Turbo-Geek moet je natuurlijk niet uithalen bij een auto met multiplex bekabeling  ;D
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 10-01-2008 19:41:32
Men neme een volt meter, schroef het paneel onder het stuur los (3x torx) en ga eronder liggen en kijk omhoog.
Achterin de hoek (waar je linkervoet normaal zit) zitten hele bossen draden. 

het lijkt wel of het wiel opnieuw uitgevonden moet worden.  ;D

als je daar even goed kijkt, zit er tegen de wand in een clipje een losse stekker voor accessoires.
het is een 8 polige stekker waarvan 6 pennen gezekerd zijn op 10A, 2x 15A. (pen 3+4, zekering 20+21)

Turbo-Geek

Echt ? Ik zal eens opletten de volgende keer of ik hem dan zie !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

dahouseman

zoals turbo-geek idd zei hangt er bij waarschijnlijk al te veel aan de kabels van de radio.

Ludo, die kabel zit dus in achter dat paneel waar normaal je voeten min of meer zitten. Daar zit idd een kabel die nergens op aangesloten is(zo'n kabel met zo'n klikaansluiting(geen idee hoe zoiets heet)). Daar zou ook een 12V-ignition bij moeten zitten?

Ik ga morgen kijken, alvast bedankt :D

Ludo

ja het paneel boven de pedalen even wegnemen.
de stekker heeft een gele kleur.

Tamarzilla

Heel fijn om te weten.

Weer wat geleerd.
:eusa_eh:
Groet,

Frank
T5, rica getuned