De moord op een obstruant gefotografeerd.

Gestart door razorx, 12-01-2008 20:46:42

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: EdenAli op 18-03-2009 07:21:03
Citaat van: pwassink op 17-03-2009 22:54:51
Citaat van: 850classic op 17-03-2009 22:26:29
Kan deze handeling van het luchtfilter ook  bij een LPG 850.
Heeft een lpg 850 baat als dit ook gebeurd?
Meer lucht toevoer,beter verbruikcijfers?

'K zou daar erg mee oppassen, zeker met conventioneel (verdamper) lpg.
daar zit voor deze obstructie zelfs nog een extra plaatje als hindernis, om het zogenaamde "uitwaaien"
en of allerhande ongewenste knal en boem effecten te voorkomen ..   ;)

Nog los van het effect dat dat op je bankrekening kan geven, luchtfilterhuizen, luchtmeters etc ..

http://img217.imageshack.us/img217/2729/2112008021df2.th.jpg

Wij hebben dat zo opgelost voor een evt boem

Mooi hoor, hoe mensen zo'n "uitlaatklep" maken voor backfires. Maar ik vraag me altijd af waarom dat, in geval van een backfire, na de LMM is? Zo'n stuk kun je toch beter in de bocht voor de LMM maken?

Gr ???

Ludo

dat is inderdaad een logische gedachte Thuur.
maar als de dop, zoals in dit geval op de foto weg kan, ook al zit die bij de terugslag ná de LMM, gaat de LMM niet stuk.

anderzijds geld ook hier weer: goed onderhoud is de boodschap voor probleemloos rijden.  :D

pwassink

Citaat van: EdenAli op 18-03-2009 07:21:03
Citaat van: pwassink op 17-03-2009 22:54:51
Citaat van: 850classic op 17-03-2009 22:26:29
Kan deze handeling van het luchtfilter ook  bij een LPG 850.
Heeft een lpg 850 baat als dit ook gebeurd?
Meer lucht toevoer,beter verbruikcijfers?

'K zou daar erg mee oppassen, zeker met conventioneel (verdamper) lpg.
daar zit voor deze obstructie zelfs nog een extra plaatje als hindernis, om het zogenaamde "uitwaaien"
en of allerhande ongewenste knal en boem effecten te voorkomen ..   ;)

Nog los van het effect dat dat op je bankrekening kan geven, luchtfilterhuizen, luchtmeters etc ..

http://img217.imageshack.us/img217/2729/2112008021df2.th.jpg

Wij hebben dat zo opgelost voor een evt boem

Heej, een echte plofklep ..  dat kan idd een luchtfilterhuis schelen  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Domaso

Als je teveel lucht werkt het averechts.  Een verdamper installatie met een open luchtfilter loopt niet zo goed als een origineel filterhuis met filter.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

rondom

ik rij een 2 liter 850 met een g3 installatie ,maar ik weet nu na alle tegenstrijdige berichten niet meer of ik de luchtfilter we of niet moet modificeren .
wat kan ik verder nog doen om mijn 2 liter meer leven in te blazen .
tips zijn welkom .

daytonawim

Wat heeft iedereen toch met die back fire's, in 3 jaar en 250.000 km nog nooit een gehad :-)

razorx

Ik snap het ook niet Wim.

Met goed onderhoud zie ik het punt niet.
Frisse ontstekeking. Geen lekkende kleppen.

Backfires hebben een oorzaak. en die is met logica verklaarbaar ;)

joebar

De "obstrant" heeft wel degelijk een nut, alleen hebben niet veel mensen daar nut van. Deze kleppen zitten er in om "ice-ing" te voorkomen, maw het bevriezen van je inlaatspruitstuk/venturi
normaal  heb je daar geen last van, maar in bepaalde situatie's kun je daar vervelende ervaringen mee krijgen, dan moeten de omstandigheden wel aan bepaalde voorwaarden voldoen..
Als je dicht bij een snelweg woont
Als de luchtvochtigheid hiervoor optimaal is
als de buitentemperatuur meewerkt
Dan kan het gebeurendat door he verdampen van de benzine ( verdampen heb je warmte voor nodig) de waterdamp in het inlaatkanaal zo koud wordt dat het ijs wordt, en als je motor dan nog niet op temperatuur is, kan dit dus afslaan van de motor veroorzaken

haasje

Klopt, maar als je een verdamperinstallatie hebt (mogelijk ook met lpi) dan blokkeren ze je luchthuisklep (en verwijderen ze de buis tussen uitlaat en filterhuis). Het verwijderen van het klepmechanisme kan -mijn inziens- dus geen kwaad.

Misha

Backfires zijn bij LPi sowieso eigenlijk uitgesloten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: haasje op 17-11-2009 00:14:29
Klopt, maar als je een verdamperinstallatie hebt (mogelijk ook met lpi) dan blokkeren ze je luchthuisklep (en verwijderen ze de buis tussen uitlaat en filterhuis). Het verwijderen van het klepmechanisme kan -mijn inziens- dus geen kwaad.
Sterker nog, het is zelfs een wettelijke plicht.

Walter

Citaat van: rondom op 16-11-2009 21:17:26
wat kan ik verder nog doen om mijn 2 liter meer leven in te blazen .
tips zijn welkom .

Kort door de bocht: 2.5 kopen. Heb jaren met een 2.0 gereden en deed het voortreffelijk maar het is geen motor die je zonder hele heftige modificaties beter kan laten presteren. Misschien open filter en een sportuitlaat, dan win je misschien 10pk... Zet geen zoden aan de dijk... Hoog in de toeren houden die 2 liter, dan klinkt ie als bonus ook nog het lekkerste !

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

M a r c

Ik zit me heel het topic eigenlijk al af te vragen wat het woord "obstruant" betekend  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 17-11-2009 16:07:56
Ik zit me heel het topic eigenlijk al af te vragen wat het woord "obstruant" betekend  :eusa_doh:

Tsja.. had je maar een opleiding moeten volgen.

Maar eh, mocht je 't te weten komen laat 't me dan effe weten...  :P

Daf46

Synonymes: aveuglant, barrant, bloquant, bouchant, condamnant, embarrassant, embouteillant, encombrant, engorgeant.