Nürburgring Nordschleife 2008

Gestart door Emiel, 13-01-2008 01:15:55

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Zou alles goed zijn gegaan met de mannen!?

Weet al dat Johann z'n banden wat aanliepen!

------------------

Ja, gevonden!!! 10-02-2008 Nordschleife!

Ronbroek

Nieuwe gimmick van Johann dat lichtgrijze breedbeeld scherm met realtime autodata  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Johann

Wow die is mooi!!  :eusa_clap:

Was een heerlijke dag vandaag. Iets over half tien weg en ongeveer kart voor twaalf op de parking aangekomen.
Onderweg een nieuwe topsnelheid kunnen noteren van 245 km/h op de klok..
Kwam de beide belgen al op de parking tegen. Gelijk kaartje van 4 gedaan en vrij snel daarna samen met Jan even een verkenningsrondje gedaan. Dat was maar goed ook! Het eerste stuk was droog, grip goed en al snel kwam tijdens deze eerste rit alles weer helder voor de ogen. Op de parking waren er al een paar puntjes aangegeven en iid, kallenhardt tot wehrseifen was ronduit nat/glad en tricky dus even rustig aan. Vandaag bij alle 4 rondjes maar eens rustig aangeremd op breidscheid. Bergwerk lag de buitenste curb er uit, stonden borden bij. Kesselchen was nat, wipperman zanderig. Op diverse plekken verse strooisporen op de baan dus buiten de lijn stoffig. Brunnchen naar boven lag de uitloop van de linker bocht richting PG er ook uit, stonden ook palen, dus even opletten met insturen dat er niet teveel uitloop na de bocht komt.

De banden liepen overal aan tegen de spatbordranden.. linker achterband vertoonde later ook duidelijk sporen van aanlopen. Heb de KW's een tandje harder gezet in een poging het aanlopen iets te verhelpen maar dat mocht niet baten. De wegligging had hier wel duidelijk voordeel van en de 278 peekaatjes wilden graag aan 't werk.

De resteren 3 rondjes in m'n uppie opgestookt en het was weer ouderwets lekker ondanks de aandachtspunten op de baan.

Op de baan ging het volgens mij zowoezo wel goed want er was geen sluting en iedereen leek behoorlijk serieus met rijden bezig te zijn.

Ik had echter tegen half drie de knollen een beetje op, kon afgelopen nacht pas na half vier een beetje de slaap vatten, dus heb toen maar besloten na 't laatste rondje gelijk door te rijden richting NL. Ik heb Jan nog de hand geschud, de anderen helaas niet meer (Sorry).

Op de terugweg de topsnelheid nog iets scherper kunnen stellen, 249,9984356 km/k op de klok..  :eusa_wall:
Had ook last van overmoedige diesels die menen bij 200 nog een sprint te moeten trekken.. Daar moet je dan weer op wachten dus maar even wat chips gegeten..  ;D
Om iets over 5 weer terug in town was de tank helemaal leeg, 51.5 liter moest er bij en dat was ook een voor de boeken. Daarna doorgereden richting Garnalen cocktail en een lekker malse biefstuk met pepersaus..  :eusa_drool:

Super dagje weer!  :eusa_clap:

TTT242

V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Johann

Oei, das een duppie per liter duurder...  ;D

JCviggen

Citaat van: Johann op 10-02-2008 20:41:14
Oei, das een duppie per liter duurder...  ;D

Ach misschien heeft die 100 octaan nog geld bespaard, na't laatste rondje gaf de apexi een piek aan van 1.55 kg/cm³  :eusa_think:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Dan maakt ie toch gewoon een sprongetje?  ;)

JCviggen

Zal eerst ff de 2 korte filmpjes linken!

http://www.greenringer.net/ring/10february08/SD3.avi  Johann komende van PG1

http://www.greenringer.net/ring/10february08/breidscheid2.avi  Ondergetekende tijdens laatste rondje (Martijn wou zo nodig filmen  :eusa_whistle: )

Nadat de T-5R uit beeld is verdwenen hoor je nog een gekrijs, dat was overtollige wielspin in de 3 de berg omhoog  ;D

Het was een ouderwets gezellige dag zoals Johann al aangaf. Jammer vooral dat Emiel en Eugene er niet bij konden zijn, nu was het een beetje een mini-meet.

Het verkenrondje met de SDIII was al best lollig! Johann heeft z'n eigen interpretatie van "stapvoets"  ;) Ligt echt zo lekker op de weg die auto, jammer dat de wielen niet helemaal goed waren, dat aanlopen is niet zo lollig.

Had voor m'n eerste rondje Robert meegenomen (NL-er die veel met een Alfa rondscheurt daar) en dat was misschien niet zo'n goed plan. Het was een rechtuit slordige ronde. De natte stukken erg rustig genomen, de droge stukken wou ik een strak tempo rijden maar de grip was er nog niet echt.
Kwam nog wel goed mee met een 911 GT3 aan het begin. Richting Quiddelbacher H. liep ie een heel klein beetje op me in, maar na hard over Flugplatz te zijn gereden ben ik er nog wel een honderdtal meter van weg gereden tot aan Schwedenkreuz. Adenauer Forst is niet echt een Volvo bochtje dus daarna heb ik'm maar voorbij gelaten.

Na een korte pauze wou Johann weer de baan op, maar ik weet dat hij niet zo gek is van passagiers dus ging ik maar gelijk mee de baan op met de 850. Omdat ik nog even de bandendruk aan wou passen was Johann wel als eerste weg en heb ik'm verder niet meer gezien die ronde.

Het was lang geleden dat ik nog alleen in de wagen had gezeten tijdens een rondje Ring maar wat reed de 850 een stuk lekkerder nu zo'n 100 kilo lichter. De remmen gaven niet meer de indruk het moeilijk aan te kunnen, de grip in de bochten was beter en alles was erg leuk te besturen. Ik druk meestal de stopwatch wel in aan't begin, niet zozeer om tegen de klok te rijden alswel om na een ronde het "gevoel" te vergelijken met de realiteit en vorige rondes. Het rondje klokte af op 8:53 wat ik een enorme tijd vond aangezien het flink nat lag en er toch makkelijk 10 seconden of meer werden "verloren" tegenover een volledig droge ronde. Kesselchen waar ik met zo'n 190 km/h door de knik kon komen als het droog is, ging nu met net 150 en toen ik in de 4 aan't gas kwam halfweg door de bocht ging de snuit gelijk richting vangrail dus moest het gas er weer af (en de zweetdruppeltjes van m'n voorhoofd worden geveegd).

De laatste ronde was gelijkaardig. Klein beetje verkeer maar relaxed en oh zo'n lekker gevoel in de auto. 8:52 ditmaal. Dat de tijden zo herhaalbaar dicht bij elkaar liggen geeft me wel het idee dat ik met m'n beperkte skills en wegligging van de Auto niet zo heel veel meer kan gaan halen en dat de omstandigheden en drukte de grootste factor zijn op't gebied van rondetijden.

Op gevoel zou ik zeggen dat een kleine 8:40 BTG een haalbare kaart is wanneer het droog is. De T-5R is dan op "techniek" denk ik zo'n 30 seconden per ronde trager dan autos zoals de gebruikelijke EVO's en M3s.

Het motorvermogen is eigenlijk al overtollig in de huidige opzet. Er wordt teveel van de voorbanden gevraagd, wat wel leuk rijdt maar tegelijk ook vermoeiend en niet bijster efficient is. Natuurlijk is't wel geinig om op het rechte stuk bij de meest criminele autos aan te kunnen klampen maar in de bocht ga je dan als matige chauffeur niet echt een goed figuur slaan.

Ik heb eigenlijk geen foto's gemaakt vandaag, ik heb wel 2 mini fotoshoots gedaan met de 850 gezien het mooie weer en dito decor, hier 2 voorbeeldjes.

http://www.greenringer.net/ring/10february08/IMG_0082.jpg

http://www.greenringer.net/ring/10february08/IMG_0096.jpg

Eugene

Mooie verslagen heren!!!!

Jammer dat ik er niet bij kon zijn....

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

JCviggen

JCviggen

martijn.

Het was weer een amusant dagje ;D

De 850 van Jan ging weer hard en de C30 van Johann stond er lekker breed bij.

Valt wel op dat de C30 veel bekijks trekt, ding smoelt  gewoon super :eusa_drool:.

Op de terugweg nog even met een nieuwe WRX gespeeld, we kregen nog een duimpje nadat we hem voorbij vlogen met de T-4.
(straks nog effe checken op de Subaru forum, denk dat de bestuurder het wel vreemd vond dat een V40 hem zo voorbij ging ;D)

Ik zie al weer uit naar de volgende keer.

JCviggen

R o b