Lichtbeeld heldere lampenset x70

Gestart door Misha, 25-08-2007 23:18:25

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Ik heb de heldere lampenset zwart voor X70 uit de 2e groupbuy erin zitten, maar ben niet tevreden met het lichtbeeld.
Gewoon dimlicht gaat nog wel, maar grootlicht slaat echt nergens op. Heeft niet met grootlicht, maar eerder met meerlicht te maken.

Ook staan de lampen al in hun 'hoogste' afstelling, en heb ik het idee dat het nog wel iets hoger kan.
Afstellen met de Hella Lens geeft aan dat ze -hoewel volledig uitgesteld- toch precies goed staan.

Meer mensen met deze ervaring ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

S. Brouwer

Ik heb geen problemen met het lichtbeeld. Maar ik heb er xenon inzitten, als ik dan het grootlicht erbij aanzet maakt het weinig verschil.

De hoogte was bij mij ook geen probleem totdat ik er verzwaarde achterveren onder heb gezet, nu schijnen ze iets dichterbij en moet ze ff bijstellen op de lampen zelf.

MarcoV

Ik heb ook deze lampen in combinatie met Xenon, wat een puist licht!
Hoogte is precies goed en met belasting gewoon af te stellen binnen in de auto.
Bevalt me erg goed, inderdaad is grootlicht niet veel meer dan wat de xenon opbrengt maar jhet schijnt wel verder.

MarcoV

Dave

Ik zou niet echt wakker liggen van dat groot licht. Het lichtbeeld van de dimlichten is in orde en dat is hetgeen wat telt vind ik.

Misha

Citaat van: Dolf op 26-08-2007 14:25:34
Ik zou niet echt wakker liggen van dat groot licht. Het lichtbeeld van de dimlichten is in orde en dat is hetgeen wat telt vind ik.

Hangt er ook een beetje af van waar je woont, denk ik.
Ik gebruik hier op de binnenwegen vaak groot licht, en heb dat ook nodig.
Dit is irritant.

Dave

Denk dat het eerder een gewoonte is dan dat het met je woonplaats te doen heeft. Ik woon in de bossen en gebruik desondanks bijna nooit de groot lichten. Maar in België laten ze ook wel eens wat meer een lampje. :D

Al eens de xenonset geprobeerd in de grootlicht lens te steken?

Misha

Citaat van: Dolf op 26-08-2007 15:47:39
Denk dat het eerder een gewoonte is dan dat het met je woonplaats te doen heeft. Ik woon in de bossen en gebruik desondanks bijna nooit de groot lichten. Maar in België laten ze ook wel eens wat meer een lampje. :D
Nee hoor, ik denk het niet.
Sterker nog: met de landweggetjes hier, wil ik gewoon lang van te voren fietsers zonder licht zien, of koeien/schapen, geparkeerde landbouwvoertuigen..

Ik Kan natuurlijk best zonder grootlicht, maar vind dat niet veilig.

Daarbij: het is natuurlijk onzin, lampen zijn er juist met grootlichtunit dit verder/hoger zou moeten schijnen.

Zippo

Ziet er mooi uit!
Nu alleen nog een nwe kentekenplaat bestellen met houder "zonder reclame", en de S70 is klaar.

Geven deze koplampen een goed lichtbeeld?