Schakelaar verlichting

Gestart door HMV70TDI, 27-11-2007 11:19:53

Vorige topic - Volgende topic

HMV70TDI

Beste mensen,

De schakelaar voor de verlichting van mijn V70 TDI heeft kuren. Wanneer ik de dimlichten heb ingeschakeld(staan altijd aan), kunnen deze plotseling uitvallen(stadslichten blijven branden.) Even op de knop drukken(ik voel ook speling)en de lichten gaan weer aan. Ik heb nu een stuk tape over de knop geplakt, zodat de lampen blijven branden.

Heeft iemand ervaring of is iemand bekend met dit euvel? Nieuwe lichtschakelaar? Of is er een andere optie?

Groet,
H

J. Hoeksema

Ja, dat klinkt bekend, waarschijnlijk ligt de schakelaar uitelkaar en zijn de verbinding klipjes afgebroken.
Mogelijke oplossing is de schakelaar er uithalen (wel opletten dat je geen onderdelen kwijt raakt) en dan in elkaar lijmen met b.v. seconden lijm.
Heeft bij mij goed gewerkt en hij is daarna niet meer stuk gegaan. :eusa_dance:

Ik zou ook even een lijmklem gebruiken om de schakelaar onderspanning te laten drogen. 

elianmars

Voor een paar euro is een gebruikte schakelaar te vinden op www.ebay.de of www.ebay.co.uk

HMV70TDI

Ik zal de knop door een gebruikt exemplaar vervangen. Ik ben zelf niet technisch aangelegd. Wie kan me vertellen hoe ik de knop verwijder  Is dit een lastige klus?

Groet,
H

elmarconi

Citaat van: HMV70TDI op 02-01-2008 09:04:08
Wie kan me vertellen hoe ik de knop verwijder?

Met beleid ;-)
--
Autogas Inside . . .

martin 1978

Schakelaar kon ik mijn mij S 70 zo eruit trekker en nieuwe erin duwen. Stond in Italie zonder licht dus moest wat. Schakelaar met secondelijm in elkaar gelijmd. Je moet wel de contacten goed schoonmaken. Zit een beetje vet in de schakelaar. Nieuwe kopen bij de Volvo zou ik zo lang mogelijk uitstellen. Ze zijn erg duur.
Dacgt iets van bijna 100 euro

HMV70TDI

Bij Hunter volvoparts voor  €25 een zo goed als nieuwe schakelaar gehaald! Deze is er zelfs nog even voor mij ingezet. Keurig bedrijf.

Gr, H