[FORUM-MEETING] Taxatiedag

Gestart door FLA, 28-03-2008 17:39:32

Vorige topic - Volgende topic

FLA

Hallo allemaal,

Een taxatiedag! Bestaat hier op het forum animo voor? Mijn idee is een onafhankelijke goed bekendstaande taxateur te laten komen om onze roffels te taxeren (iemand een tip?). Dit kan erg handig zijn als je je geliefde roffel in de poeier rijd, men kan een taxatierapport dan niet zomaar ter zijde leggen. Het is dus min of meer bindend en volgens mijn verzekeringsman heeft de waarde die bepaald is uit je taxatierapport geen negatief effect op je maandpremie...

Het lijkt mij erg handig voor mensen die een V70R aut rijden, deze staan namelijk veelal als T5aut op kenteken. Toevallig ben ik zelf van plan van verzekering te switchen, en zodoende kwam ik erachter dat volgens de ANWB koerslijst mijn V70 (R, maar als T5 op kenteken) nog maar 5400,- waard zou zijn... Ongeacht de conditie (als nieuw) en de km-stand (158d) :'(

Misschien is zo'n taxatiedag met een reguliere meeting te combineren? Bij voorkeur een centrale plaats voor iedereen (ergens tussen Meppel en Apeldoorn). Afijn als er animo voor is kan ik wel kijken wat er mogelijk is. Ik ben benieuwd!

jero

Goed plan, heb je een idee van de kosten ?

Joris_Scholte

Ik weet toevallig dat de Volvo 850 Club ook met dit idee speelt. Denk er wel aan dat een goede taxatie niet "even" gedaan is, gaat wel redelijk wat tijd in zitten. En als je een flink aantal deelnemers hebt, heb je ook en flink aantal taxateurs nodig. Het is maar een tip....

FLA

Citaat van: jero op 28-03-2008 18:05:13
Goed plan, heb je een idee van de kosten ?

De kosten zijn mij niet precies bekend, ik geloof dat het niet heel goedkoop is: 150-200 euro (?), maar bij veel aanmeldingen kan dit misschien omlaag. Belangrijke opmerking is wel dat een taxatie afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij na 3 tot 5 jaar vervalt.

Citaat van: Joris_Scholte op 28-03-2008 18:09:22
Ik weet toevallig dat de Volvo 850 Club ook met dit idee speelt. Denk er wel aan dat een goede taxatie niet "even" gedaan is, gaat wel redelijk wat tijd in zitten. En als je een flink aantal deelnemers hebt, heb je ook en flink aantal taxateurs nodig. Het is maar een tip....

Goede tip. Ik weet niet of er al wat meer bekend is bij de club, als het nog 2 jaar duurt ga ik er niet op wachten... Maar misschien is er iemand van de club die er meer over kan vertellen?

Joris_Scholte

Citaat van: FLA op 28-03-2008 18:29:40
Citaat van: Joris_Scholte op 28-03-2008 18:09:22
Goede tip. Ik weet niet of er al wat meer bekend is bij de club, als het nog 2 jaar duurt ga ik er niet op wachten... Maar misschien is er iemand van de club die er meer over kan vertellen?
Probeer het eens bij de Evenementencommissie, ec@volvo850club.nl. Denk wel dat áls het de Volvo 850 Club wordt die zoiets gaat organiseren, dit wel een clubevenement wordt...

M a r c

Een goede taxatie vergt zeker 1,5 uur en de meeste verzekeringsmaatschappijen hechten hier maar 2 jaar waarde aan (sommige 3 jaar maar 5 jaar heb ik nog nergens meegemaakt).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FLA

Citaat van: Joris_Scholte op 28-03-2008 19:10:14
Probeer het eens bij de Evenementencommissie, ec@volvo850club.nl. Denk wel dat áls het de Volvo 850 Club wordt die zoiets gaat organiseren, dit wel een clubevenement wordt...

Ga ik doen. Als niet-clubleden het hiermee oneens zijn: spreek nu, of zwijg voor eeuwig. ;D Overigens: Dit moet dan ook een 2-of-3-jaarlijks-terugkerend-evenement worden natuurlijk!

Citaat van: M a r c op 28-03-2008 19:43:13
Een goede taxatie vergt zeker 1,5 uur en de meeste verzekeringsmaatschappijen hechten hier maar 2 jaar waarde aan (sommige 3 jaar maar 5 jaar heb ik nog nergens meegemaakt).

Tikfout... Het is over het algemeen 36 maanden geldig en dit is tevens het maximum aantal maanden.

Joris_Scholte

Citaat van: M a r c op 28-03-2008 19:43:13
Ik meende dat de Volvo 850 Club ook al dat probleem heeft ontdekt, helaas...

Joris_Scholte

Citaat van: FLA op 28-03-2008 19:57:44
Citaat van: Joris_Scholte op 28-03-2008 19:10:14
Ga ik doen. Als niet-clubleden het hiermee oneens zijn: spreek nu, of zwijg voor eeuwig. ;D Overigens: Dit moet dan ook een 2-of-3-jaarlijks-terugkerend-evenement worden natuurlijk!
...
Kijk eens op www.volvo850club.nl, in de evenementenagenda....