Raamschakelaar 850 '94 poetsen / vervangen

Gestart door combinedforces, 18-10-2007 19:46:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

combinedforces

Ongetwijfeld een vraag die reeds beantwoord is maar onvindbaar blijft in het forum:

Mijn raamschakelaar linksvoor (dus in de center-console) werkt alleen 'onder de juiste hoek en druk'. Irritant, aangezien het raam naar beneden doen geen enkele probleem vormt.

De vraag is: Hoe krijg ik zonder de hele middenconsole te slopen die schakelaar bloot? Zodat ik wat contactspray, schuurpapier of wat er ook voor nodig is kan toepassen? Heb geprobeerd het kunststof 'wipje' op te lichten met een platte schroevendraaier, maar helaas.

combinedforces

Ik heb een 850 dus dat gaat niet helemaal op. Vraag blijft hoe ik dat paneel uit de middenconsole krijg? 

mehn

Ik zou eerst het plaatje onder de handrem even weghalen en dan proberen om het paneeltje via die weg omhoog te drukken.
Je kunt het er zo niet helemaal uitkrijgen omdat de kabels onder de middenconsole vastzitten incl. het relais voor de autodown.

Als je het een klein stukje omhoog kan krijgen lukt het misschien de 4 (of 7) stekkers onder het paneel los te maken, zo niet moet je de hele middenconsole losmaken (4 x torx)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

combinedforces

Zit dat paneeltje weer op de middentunnel geklikt ofzo? Ik heb de console losgemaakt en kan hem ca. 7cm omhoog bewegen, voldoende om mijn hand eronder te krijgen. Maar daar houdt het op, ik kan nergens bij.

Testa Giallo

Volgens mij zal de hele middenconsole eruit moeten om daar goed bij te kunnen. Als je een Hayness hebt; daar staat het duidelijk in beschreven. Twee schroeven van het aanstekerpaneeltje, asbakeenheid demonteren, twee schroeven onder aanstekerpaneeltje, afdekplaatje onder handrem verwijderen, hoes versnellingspook lostrekken (bij handbak), afdekkapje onder armsteun losmaken en twee schroeven verwijderen, dan middenconsole naar achteren toe verwijderen. LET OP een of ander scherp deel van de console kan de handrembekleding insnijden en dus beschadigen.