Wie heeft hier tuningservaring met een 2 liter T5 uitvoering?

Gestart door Manga, 14-01-2008 23:29:53

Vorige topic - Volgende topic

Manga

Ben nu  in het bezit van een italiaanse 2 liter t5 versie..
Zijn er mensen die ervaring hebben met die blok en misschien kunnen vertellen of deze mee kan komen met de 2.3 versie en hoe het zit met tuning van dit blok.
850R 2.0 DOP

Turbobiker

Je kunt er wat tuning betreft hetzelfde mee als de 2.3. Maar omdat je minder inhoud hebt kom je met gelijke maatregelen nooit aan dezelfde vermogens.
De Tussenpaus

t5karel

Aah joh,staat giga veel over geschreven hiero.Topic tuning en de zoek toets o.a gebruiken en voilla :o.Veel plezier met de wagen trouwens :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Manga

Citaat van: t5karel op 14-01-2008 23:36:31
Aah joh,staat giga veel over geschreven hiero.Topic tuning en de zoek toets o.a gebruiken en voilla :o.Veel plezier met de wagen trouwens :eusa_dance:.

Bedankt... maar wat moet ik als zoek term gebruiken dan "2.0" of "2.0 turbo"  kan niks vinden..
850R 2.0 DOP

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Manga

Citaat van: t5karel op 14-01-2008 23:44:36
:eusa_think:.Probeer eens Italiaanse.

Dan krijg ik allemaal zoekresultaten die hier niks mee te maken hebben ook met de term italiaans niet...

Sorry dat ik het moet zeggen maar de search functie sucks...
850R 2.0 DOP

-D©©©L-

Citaat van: Manga op 15-01-2008 00:11:26
Citaat van: t5karel op 14-01-2008 23:44:36
:eusa_think:.Probeer eens Italiaanse.

Dan krijg ik allemaal zoekresultaten die hier niks mee te maken hebben ook met de term italiaans niet...

Sorry dat ik het moet zeggen maar de search functie sucks...

begin eens te kijken op de laatste pagina...

Teddy81

Er staat inderdaad heeel erg weinig geschreven over de 2.0 T-5 uitvoeringen hier op het forum.
Ik ben zelf ook in het bezit van een italiaanse impoRt. :D
Over de snelheid en het optrekken ben ik zeer tevreden, maar ik heb dan ook nooit in een 2.3 T-5(R) gereden, dus wat dat betreft heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal. Je komt natuurlijk wel 15pk tekort! ;)

Johann

In principe zijn de 2.0 en 2.3 gelijk. Alles wat aan tuning voor een 2.3 gedaan kan worden is ook toepasbaar op een 2.0. De turbo's, spruitstukken, downpipe's etc. passen er allemaal zo op.

Het verschil zit 'm in de cylinderinhoud en daarmee ook een beetje in het aansturen van de turbo wat in theorie  iets langzamer zou zijn omdat de 2.0 minder volume pompt. Persoonlijk denk ik dat de bekende turbo's een iets mooiere match zijn voor de 2.0 motoren.

Teddy81

Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat de 2.0 uitvoering iets makkelijker (en dus sneller?) in toeren klimt dan een 2.3 uitvoering.
Ik ben heel benieuwd wat een 2.0 doet met een grotere turbo etc. Ik heb momenteel 2 T19's in bestelling staan. Het duurt alleen een beetje lang allemaal helaas. Zo gauw ik alle onderdelen bij elkaar heb gespaard zal ik dit allemaal gaan monteren. Maar vooralsnog blijf ik nog even standaard rijden.

Manga

Citaat van: Teddy81 op 15-01-2008 09:43:54
Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat de 2.0 uitvoering iets makkelijker (en dus sneller?) in toeren klimt dan een 2.3 uitvoering.
Ik ben heel benieuwd wat een 2.0 doet met een grotere turbo etc. Ik heb momenteel 2 T19's in bestelling staan. Het duurt alleen een beetje lang allemaal helaas. Zo gauw ik alle onderdelen bij elkaar heb gespaard zal ik dit allemaal gaan monteren. Maar vooralsnog blijf ik nog even standaard rijden.

2 x een t19? zo je bent wel wat van plan ;-)

Maar als ik het goed begrijp wil je jou 2.0 Turbo gaan tunen met een t19 wat ga je nog meer monteren? en waarom heb je 2 turbo's besteld?
850R 2.0 DOP

Teddy81

Ik kon ze ruilen tegen 1 supercharger die ik nog had liggen! Die kerel is alleen een beetje laks en duurt dus al een tijdje. Die 2e ga ik niets mee doen, verkopen denk ik! ;)
Verder ga ik een andere intercooler, andere injectoren, MSDblaster, andere bougiekabels, bougies en natuurlijk ander motormanagment monteren. Maar doe dat pas als ik alles compleet heb. Eerst alles monteren, dan ECU laten remappen. Duurt echt nog wel een tijdje voor ik zover ben.
Maar er is heel veel te vinden over tuning op het forum, je kan alles hier uitzoeken en kijken wat andere mensen gedaan hebben. Ik heb ook al uren en uren zitten lezen op het forum. Ga eens zoeken naar projecten, van bijvoorbeeld Eugene, Oele en JCViggen. Zeer grote threads meer heel veel informatie.
Alles is heeft wel btrekking op 2.3 liter motoren en niet op 2.0, maar in grote lijnen is het, zoals Johann al aangeeft, wel redeljik hetzelfde. Je zal alleen met een 2.0 iets minder vermogen hebben uiteindelijk. Maar eerlijk gezegd, ik weet het niet. We gaan het zien.

Eugene

Denk dat een 19T het heel mooi zal doen op een 2.0, zeker aangezien die net iets tekort komt bovenin voor een 2.3 zal de kleinere motorinhoud dit compenseren. Opspoelen zal iets later zijn, maar denk niet dat het een noemenswaardig verschil is.

If it's not blown, it sucks...

Teddy81

OW ja 19T was het ja! ;)
Maar dat zou wel mooi zijn. Nooit geweten eigenlijk dat die 19T tekort kwam op een 2.3! Laat opspoelen is niet zo'n probleem, ik vind het altijd wel mooi dat er eerst even weinig gebeurd en dan de turbo erin klapt! :P

M a r c

Is prima te doen. En qua vermogen zijn de verschillen minimaal. Zeker als je dus met grotere turbo's e.d. aan de gang gaat merk je uiteindelijk weinig verschil tussen een goed getunede 2.0 of een 2.3. We hebben er eentje rondrijden met een 18T, intercooler, waterinjectie en heel de rataplan. Doet gevoelsmatig niks onder voor mijn eigen T-5R die op de bank 294pk aan de wielen had  :)  "Go for it!" zou ik zeggen  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl