HELP....koppakking

Gestart door sven861, 01-01-2008 20:12:10

Vorige topic - Volgende topic

sven861

Hallo allemaal,

Om te beginnen allemaal de beste wensen voor 2008. Helaas is mijn nieuwjaar wat minder begonnen...... Mijn vermoeden is de koppakking, hij heeft de volgende symptomen:

-op de snelweg werd spontaan de kachel koud en koeltemp meter ging skyhigh het rood in.
-thermostaat verwijderd, koelvloeistof bijgevuld.
-auto blijft ontzettend stomen uit de uitlaat ook op benzine
-koelvloeistof zakt helemaal weg na het uitzetten van de motor, weer bijgevuld, temp blijft goed (laag omdat er geen thermostaat inzit)
-uitlaat blijft nog steeds behoorlijk stomen op benzine.
-een vriend reed achter mij en zag behoorlijk wat water uit de uitlaat komen.
-geen sludge aan de peilstok, geen olie in het koelwater
-koude start loopt ie beroerd, 3 cyl dan 4cyl en dan pas 5cyl.....dus waarschijnlijk water in de cylinder die weer snel verdampt als ie warm wordt en dan gaat ie weer op 5cyl lopen.
-auto is een 20v heeft 320.000 km op LPG gereden, altijd netjes warm rijden.

Wie o wie heeft een tip waar ik m kan laten maken....ik wil dolgraag met deze 850 de 18e van januari op wintersport. Wie weet een goede garage of forumlid die dit voor elkaar zou kunnen boxen zonder dat ik dealerprijzen moet gaan betalen?

Alvast hartelijk dank

greets, $ven
PA1SVM........Volvo 4 Life

FGG

Als je even aangeeft (hier of in je profiel) in welke omgeving je zit... ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sven861

Ik woon in IJsselstein (ut), alvast bedankt voor de reactie maar heb net een adres gevonden. Hij gaat naar Dennis850estate  :eusa_clap:

Greets, $ven
PA1SVM........Volvo 4 Life

FGG

Citaat van: sven861 op 01-01-2008 21:36:15
Ik woon in IJsselstein (ut), alvast bedankt voor de reactie maar heb net een adres gevonden. Hij gaat naar Dennis850estate  :eusa_clap:

Greets, $ven

Goed adres. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

gertjan0670

weet je al wat de kosten zijn waarschijnlijk heb ik het zelfde probleem.
Groet gertjan

dennis850estate

Hoi Gertjan,

Welkom op het forum. Stel je eerst eens even voor in 'wie ben ik' Stel daarna je vraag

Citaat van: gertjan0670 op 05-01-2008 19:58:41
weet je al wat de kosten zijn waarschijnlijk heb ik het zelfde probleem.
Groet gertjan

--hendrik--

hallo,

ik heb ook een 850 t5 met een lekke koppaking. wat zou me dat ong. gaan kosten denken jullie. alvast bedankt voor de info. gr. Hendrik

thuur

Citaat van: --hendrik-- op 14-01-2008 17:58:36
hallo,

ik heb ook een 850 t5 met een lekke koppaking. wat zou me dat ong. gaan kosten denken jullie. alvast bedankt voor de info. gr. Hendrik

De pakking zelf is niet zo duur. Het arbeidsloon echter wel :-\

Weet je zeker dat het de pakking is? Het koelwater en de olie kunnen op 3 plekken door elkaar gaan lopen..

Gr ;)

dennis850estate

Citaat van: --hendrik-- op 14-01-2008 17:58:36
hallo,

Vertel eerst eens iets meer over wat je auto doet. Start hij op 4 cilinders? Komt er witte rook uit je uitlaat? Gebruikt hij water? Zit er olie in het waterresorvoir? Ziet er 1 of meerdere bougies anders uit dan de overige? Probeer zo veel mogelijk te vertellen voordat je onnodig de kop laat verwijderen.

daytonawim

Enne een lekke gasverdamper kan ook nog :-)

elianmars

Citaat van: thuur op 14-01-2008 20:27:25

Weet je zeker dat het de pakking is? Het koelwater en de olie kunnen op 3 plekken door elkaar gaan lopen..

Gr ;)

Wat/waar zijn die plekken, Thuur?

)()()sT

Turbo,
Radiator (oliekoeler)
Koppakking?

thuur

Citaat van: )()()sT op 14-01-2008 22:01:10
Turbo,
Radiator (oliekoeler)
Koppakking?

U gaat door voor de koelkast. En de volgorde is ook nog juist!

LPG auto's hebben ook nog de verdamper die voor water-problemen kan zorgen idd.

Gr 8)