remschijven vervangen

Gestart door BennieV70T, 20-07-2003 20:29:44

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik heb dus erg slechte ervaringen met brembo. Die van mij waren binnen 5000 km krom! (achter)

P.S.
Iemand ervaringen met afdraaien, of is dat compleet zinloos?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Freulig

Ik heb inderdaad ook slechte ervaringen met Brembo: deze zijn gemonteerd en waren na 2 maanden alweer krom.
Ik heb toen een nieuwe originele set laten monteren, en alle klachten waren voorbij.

Afdraaien van schijven werkt op zich goed: als de schijven die erop zitten nog veel dikte hebben. Anders werkt het ook wel, maar zijn ze heel snel weer krom.
Nu zijn ze dit toch wel, maar bij dunne schijven praat je over drie tot vier weken !!!

Nu had ik een automaat, en toen ik mijzelf heb aangeleerd om bij stoplichten e.d. direkt de handrem aan te trekken in plaats van de voet (al is het maar even) op de rem te houden, heb ik er nooit meer last van gehad. Ook niet van piepen trouwens.
Ik deel dus je ervaring met Brembo.
Nu heb je natuurlijk Brembo en Brembo, ik bedoel er zijn natuurlijk ook performance-schijven van Brembo ipv replacement parts).

ed

Ik had inderdaad de vervangingsschijven van Brembo. Kost geloof ik 50 euro per schijf. Zo zie je maar dat een goed merk niet altijd goed is, en dat goedkoop weer duurkoop blijkt te zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Citaat van: Freulig op 04-08-2003 14:54:44
Nu heb je natuurlijk Brembo en Brembo, ik bedoel er zijn natuurlijk ook performance-schijven van Brembo ipv replacement parts).

Heb toch al veel klachten over de schijven gehoord, vooral die van bigbrake replacement sets (kijk maar eens op Vptuning)
goede zuigers maar blijkbaar geen geweldige schijven
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Hans Duiven

Het regent ook al klachten over de grote Brembo-remmen op de nieuwe R's.

Wat is dat toch? Moeten we over op keramische schijven met de Volvo's?  ;D

Hans