Duur probleem!!! OPGELOST!

Gestart door MarcoV, 16-01-2008 14:54:08

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Hmm,

Als het probleem echt de turbo is, dan kun je gelijk een grotere monteren

Geluk bij een ongeluk ;D

Bel eens met een van de bekende Volvo tuners voor een prijsopgave voor een grotere turbo.

Turbo-Geek

Nou ok, dan is het vrij simpel te controleren .. Kost je wat tijd maar is prima te doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Ludo

Citaat van: MarcoV op 16-01-2008 15:42:50
ze hebben een nieuwe peilstok plus houder gemonteerd! Nu na een week heb ik dit probleem,

ben je zeker dat die plas olie niet hier vandaan komt?.

MarcoV

Citaat van: Ludo op 16-01-2008 17:07:00
Citaat van: MarcoV op 16-01-2008 15:42:50
ze hebben een nieuwe peilstok plus houder gemonteerd! Nu na een week heb ik dit probleem,

ben je zeker dat die plas olie niet hier vandaan komt?.

Nee, is droog, komt duidelijk uit de intercoolerslang! Er hangt ook olie onder de turbo.

MarcoV

RRRRR_Ramon

Is die slang of aansluiting niet gewoon lek dan ???  :eusa_shifty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

MarcoV

Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-01-2008 18:34:43
Is die slang of aansluiting niet gewoon lek dan ???  :eusa_shifty:

Die slangen kunnen niet tegen olie omdat hier normaal gesproken geen olie in komt!
Daardoor zetten ze uit en gaan dus lekken. Een nieuwe slang stopt dan wel het lekken maar lost het probleem niet op!

MarcoV

MarcoV

Zou er iemand genegen zijn om op korte ( zeer ) termijn mij te helpen met het nakijken van de carterontluchting? Wil toch zeker weten of dit niet het drukprobleem veroorzaakt.
Als iemand kan of wil dan bestel ik zo snel mogelijk alle onderdelen plus intercoolerslang.
Heb alleen wel lpi-injectoren op het inlaatspruitstuk, weet niet of in de weg zit?
Als dit lukt scheelt het mij een hoop munten en hoeft de dealer niet de turbo te bestellen!

MarcoV :(

thuur

Je zult toch eerst moeten vaststellen hoe erg het probleem is denk ik.

Citaat van: thuur op 16-01-2008 15:05:05
Ik zou het schoonmaken met remmenreiniger (let op dat er niets in de turbo komt!) en kijken hoeveel er terug komt. Vergis je niet: ook de intercooler is een klein olievat inmiddels.

Ook als het probleem is opgelost zul je nog veel olie gaan tegenkomen uit de overige IC slangen en de IC zelf.

Zoals gezegd, olie daar is normaal, dus de slangen zullen niet kapot gaan van olie. Die hoef je echt niet nieuw te bestellen, enkel als ze heel erg zacht zijn geworden of gescheurd door de tand des tijds.

LPI injectoren kunnen gewoon blijven zitten, dat is geen belemmering.

Carterdruk test je snel door de olievuldop los op het vulgat te zetten als de motor loopt. Deze mag geen rook laten ontsnappen. Bij iets gasgeven moet de dop licht aangezogen worden. Gaat deze 'dansen' dan is de druk te hoog.

Suc6!

Gr ;)

animalT5R

Citaat van: MarcoV op 16-01-2008 19:19:02
Zou er iemand genegen zijn om op korte ( zeer ) termijn mij te helpen met het nakijken van de carterontluchting? Wil toch zeker weten of dit niet het drukprobleem veroorzaakt.
Als iemand kan of wil dan bestel ik zo snel mogelijk alle onderdelen plus intercoolerslang.
Heb alleen wel lpi-injectoren op het inlaatspruitstuk, weet niet of in de weg zit?
Als dit lukt scheelt het mij een hoop munten en hoeft de dealer niet de turbo te bestellen!

:eusa_naughty: Marco,dat kan je zelf nu toch wel  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

MarcoV

Citaat van: animalT5R op 16-01-2008 19:27:52
Citaat van: MarcoV op 16-01-2008 19:19:02

:eusa_naughty: Marco,dat kan je zelf nu toch wel  ;)

Ja, maar gedeelde smart is halve smart!

MarcoV

MarcoV

Citaat van: thuur op 16-01-2008 19:27:04
Je zult toch eerst moeten vaststellen hoe erg het probleem is denk ik.

Citaat van: thuur op 16-01-2008 15:05:05
Ik zou het schoonmaken met remmenreiniger (let op dat er niets in de turbo komt!) en kijken hoeveel er terug komt. Vergis je niet: ook de intercooler is een klein olievat inmiddels.

Ook als het probleem is opgelost zul je nog veel olie gaan tegenkomen uit de overige IC slangen en de IC zelf.

Zoals gezegd, olie daar is normaal, dus de slangen zullen niet kapot gaan van olie. Die hoef je echt niet nieuw te bestellen, enkel als ze heel erg zacht zijn geworden of gescheurd door de tand des tijds.

LPI injectoren kunnen gewoon blijven zitten, dat is geen belemmering.

Carterdruk test je snel door de olievuldop los op het vulgat te zetten als de motor loopt. Deze mag geen rook laten ontsnappen. Bij iets gasgeven moet de dop licht aangezogen worden. Gaat deze 'dansen' dan is de druk te hoog.

Suc6!

Gr ;)

Als de olie op straat druppelt na elke rit lijkt mij dit probleem genoeg!

MarcoV

elianmars

Olie wat onder aan de turbo hangt, kan ook komen door een lekke pakking van de olieretourleiding. Ik zou er niet zomaar van uit gaan dat de turbo naar z'n grootje is. Dat zou je volgens mij ook moeten kunnen voelen en horen.

Turbo-Geek

Als de dealer dan de turbo vervangt en dus ook zo'n lekke pakking dan is het probleem verholpen en zeggen ze 'Zie je wel de Turbo was het probleem, is nu opgelost'.
Maar goed, van afstand kan niemand van ons het zien wat het precies is en staat alles open.
  The things you own end up Owning you !

Ludo

ik vind het zowieso een vreemde conclusie.
er komt olie uit de intercoolerslang, en men wil turbo en slangen vervangen zonder naar de oorzaak te zoeken.
volgende week maar weer vervangen dan. ???

MarcoV

Citaat van: elianmars op 16-01-2008 23:41:31
Olie wat onder aan de turbo hangt, kan ook komen door een lekke pakking van de olieretourleiding. Ik zou er niet zomaar van uit gaan dat de turbo naar z'n grootje is. Dat zou je volgens mij ook moeten kunnen voelen en horen.

Keerring van de olieretouleiding is al vernieuwd en is ook droog!
Net op straat gekeken en er ligt weer olie.

MarcoV

Marco