Belgo-Italianen gezocht

Gestart door JoD, 04-02-2008 15:39:57

Vorige topic - Volgende topic

JoD

Hallo,
Ben op zoek naar Belgische eigenaars van Italiaanse T5's (en R'en). Mijn R is in aantocht uit la bella Italia. Heb vroeger al eens een BMW van daar geïmporteerd, dus ken wel een beetje de weg. Maar wat ik wilde weten: wat hebben jullie gevraagd bij de homologatiekeuring? Is dat een eenmalige typekeuring, want de 2.0 turbo's zijn in België nooit ingevoerd?
En ook, mijn R is van '96. Was er toen al een Europees gelijkvormigheidsattest (dom van me, heb er niet naar gekeken toen ik in Italië was)

Bedankt

Ludo

als je de papieren hebt, gewoon bij de dealer een gelijkvormigheids attest aanvragen.
kost je 130 euro.
een europees weet ik niet vanaf wanneer dat is.

JoD

Bedankt.
Moet de dealer ook via de importeur om? Kan je het daar ook rechtstreeks aanvragen?

Topsport180

Ik ken een Belg met een groene, Italiaanse 850 T-5R.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Ludo

dat gaat gewoon via Volvo Gent.
rechtstreeks aanvragen weet ik niet of dat wel kan.
je krijgt bij de dealer een papier waar gegevens moeten ingevuld worden, o.a. nummer van veiligheidsriem, nummer E keur koplampen, bandenmaat.... (in feite dingen wat zij beter beter horen te weten als wij  ;D )

FLA

Citaat van: JoD op 04-02-2008 15:39:57de 2.0 turbo's zijn in België nooit ingevoerd?

De 2ltr T-5, T-5R en R waren in België toch ook gewoon leverbaar?

JoD

Nee, hoewel ze bij ons ook fiscaal gunstiger waren, heeft Volvo nooit de 2.0 turbo's naar België gebracht. Grappig, want ze liepen er wel van de band.
En als het geen diesel is in België, is de importeur ook niet snel geneigd enige actie te ondernemen.

Ludo, is homologatieprocedure snel verlopen?

Ludo

jawel hoor, maar enkel de 2.0 T-5.
de T-5R en R uitvoering niet.

het gelijkvormigheidsattest was 2 dagen later bij de dealer.

JoD

I stand corrected
Nog veel te leren  :-[