Geloven jullie hierin?

Gestart door T5turbo, 14-02-2008 07:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Gevonden op E-bay:

eBay link

???  ???  ???
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Gunnar

Is net zoals alle andere weerstandjes op ebay, duur en onzin.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

wepster

tja wat mot je daar op zeggen , die mensen denken dat je een LMM voor de geknunt houden nou dat geloof ik nooit  ik denk dat als je dat er op zet dat hij het helemaal niet meer doet daar het in de stekker van de LMM zit .

this is bullshit just my 1 cent

Gunnar

Bij een tdi kan je dat ook, door middel van een diode, dan geef je de ecu constant het signaal van maximum hoeveelheid lucht, waardoor hij in de injectiemap gaat kijken en daar de grootste hoeveelheid brandstof inspuit.
Bij een benzine zou ik met zulke ebay prul oppassen, aangezien je mengverhouding iets crucialer is voor je kleppen etc dan bij een diesel.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

bassie81

kijk ook eens hier;

http://www.tdiclub.nl/dl_goto.asp?id=7

Doe het zelf powerbox voor TDI's... Het schijnt dus wel te kunnen   :eusa_whistle:

Johann

Ga je uit van een standaard motor met z'n milieu en verbruiksinstellingen dan zal iets meer brandstof bij acceleratie over de grote lijn genomen een iets peppiger reaktie op 't pedaal geven en iets beter "onderuit" komen. Voor het gevoel heb je dus meer koppel en ik denk dat je 't ook wel kunt meten maar om nu te spreken over een winst over de gehele toerenlijn zeg ik nee.

Daarbij is de winst minimaal, een keer een Nm of 5 tot 10. Meer voor het gevoel dus. Wil je je lekker voelen moet je betalen..  ;D

bassie81

Een dieselmotor heeft altijd een luchtoverschot, dus als je er meer brandstof bij doet, zou je volgens mij ook meer koppel / vermogen moeten kunnen realiseren. Op het TDI forum zijn veel mensen met een DHZ Powerbox en de ervaringen zijn daar positief.

Als je wat gaat zoeken, kun je vast ook wel meetgegevens vinden, zitten genoeg lui die eens op de rollenbank komen...

Als je echt wat wilt, is het naar mijn mening wel beter om een 'echte' chip te laten plaatsen. Dan passen ze gelijk je turbodruk wat aan en dat schiet meeer op.

Gunnar

Een powerbox op een tdi geeft veel meer resultaat dan zo een weerstand op een benzinemotor. Uiteraard moet je de extra dieselroet erbij nemen.

Waar het hier echter om gaat is een prul van een paar cent waar ze enorme winsten mee maken. Hetzelfde geldt voor de magnetische fuelsaver spullen en de "vortex" luchtinlaat modificatie en vooral voor de "elektrische turbocharger".

Jawel, er zijn bedrijfjes die je een elektriche ventilator verkopen om op je luchtinlaat te plaatsen, wordt gevoed door een 12v kabeltje naar de batterij.....
Zie je het arme ding al gaan bij 5000 rpm? Voortgetrokken door de vacuumaanzuiging van de motor....




www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

bassie81

#8
Een soort elektrische Turbo reverse Föhn intercooler   ;D

ik zou wel eens iemand willen ontmoeten die dat op zijn auto heeft...

maar idd, op een bezinemotor niet doen.... en de prijzen die ze vragen zijn belachelijk

Valt het trouwens op dat er twee reviews bij staan:
1 van een tdi, waarbij het dus best wel eens zou kunnen werken,
en 1 van een mazda rijder met een 6 cylinder mx3, je weet wel die waarvan ze toen ooit eens die reclame hadden met die zes dwergjes, de kleinste zescylinder in een auto! WOW  :o

maar we doen gewoon net alsof het heel koud is en dan gaat ons riffel harder lopen.

Zou het ook werken als ik een dikke trui aantrek en de kachel heel hoog zet... De auto 'denkt' dan het zal wel koud zijn en dus moet ik harder lopen...

M a r c

Citaat van: Gunnar op 14-02-2008 10:23:06

Zie je het arme ding al gaan bij 5000 rpm? Voortgetrokken door de vacuumaanzuiging van de motor....


Juist.... dan zit ie alleen maar in de weg.  Tóch verkoopt dat ding al jaren...  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl