K*tterdek*t , (brommer) rijbewijs kwijt

Gestart door axelvr, 18-01-2008 16:04:24

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

misschien boeit het jullie brij weinig , maar ik dacht het kan misschien wel in het off-topic gedeelte

ik reed vanochtend op de brommer naar school met mijn broer achterop.

ik kwam net van een kruispunt maar ik voor een motor :police: muis , opvallend was

de motormuis ging mij achtervolgen (toen ik het nog niet door had) , ik kwam net van een rotonde en gaf wat gas.

het is een redelijke drukke weg maar nu was het even rustig met auto's , ik gaf niet te veel gas want mijn broer zat achterop.

ik kijk na zo'n 50/70m even achterom en ik zie iets wat wel verdacht veel lijkt op een motormuis ,

en ja hoor ik aan de kant gezet en meneer agent zegt dat hij 70 op zijn teller zag staan en als bromfiets mag je 30!! binnen de bebouwde kom en ik zat daar mer correcties 33km boven. en ja natuurlijk word je rijbewijs ingevorderd boven de 30km te hard!!

ik ben nu dus mijn rijbewijs (tijdelijk) kwijt en het kromme is dat de snelheid voor binnen de bebouwde kom 1april '08 naar 45km/u verhoogt word >:( :(

heeeeel flauw allemaal , en ik zweer dat ik max 60. reed :o

wat vinden jullie? protest indienen?

gr

BartusKN

Citaat van: axelvr op 18-01-2008 16:04:24
misschien boeit het jullie brij weinig , maar ik dacht het kan misschien wel in het off-topic gedeelte
....
wat vinden jullie? protest indienen?

denk dat het een wellus-nietus proces wordt. en dat je het helaas zal verliezen. maar dat is heel naar inderdaad en klopt niet.

was laatst ook op wegmisbruikers gingen ze ook een meting doen bij auto die te hard reed. zij hadden de meting al gestart tijdens het 'proberen-bij-te-houden/in-te-halen'  dus dan moeten ze harder rijden om bij te benen maar dit telt wel in de traject meting. zo zaten zij op 180 km/h terwijl die man niet harder reed dan 150 km/h dus dat klopt ook niet maar win je ook niet.

Goed weekend ondanks alles

mehn

Ik vind dat je 2 keuzes hebt:
1. Je gewoon aan de regels houden (30km/h dus)
2. Je verlies accepteren, je weet dat dat kan gebeuren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Yup, eigen schuld dikke bult.

Hardrijden op de brommer lekker buiten de bebouwde kom doen.

RATFINK

Er zit niets anders op dan............

voorlopig fietsen  ;)

Snellebaksteen

Nou nou wat zijn we weer braaf allemaal.

Te hard mag niet maar we doen het allemaal. Maar helaas win je het van het woord van een agent niet vaak. Tenzij je onafhankelijke getuigen hebt. Je broer is dus geen onafhankelijke getuige.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

RATFINK

Citaat van: Snellebaksteen op 18-01-2008 16:17:01
Nou nou wat zijn we weer braaf allemaal.

Te hard mag niet maar we doen het allemaal.

Inderdaad en als je gepakt wordt heb je pech.

axelvr

ik reed ok inderdaad te hard dat geef ik toe , maar allen de regel dat je maar 30 mag in de bebouwde is ook al levensgevaarlijk.

ik geef mijn fouten toe maar het was wel lekker lullig allemaal...

RATFINK

Citaat van: axelvr op 18-01-2008 16:24:48
ik reed ok inderdaad te hard dat geef ik toe , maar allen de regel dat je maar 30 mag in de bebouwde is ook al levensgevaarlijk.

ik geef mijn fouten toe maar het was wel lekker lullig allemaal...

Is ook levensgevaarlijk maar wees blij dat hij omhoog gaat en over het algemeen doet de politie niet moeilijk als je met het overige verkeer ( qua snelheid ) meerijdt.

Turbobiker

Agent zag 70 op zijn teller. Lijkt mij vaag genoeg om tegen te protesteren. Ten eerste houdt de tellert van de agent de maximale waarde niet vast, ten tweede is de teller niet geijkt (waarschijnlijk...).

Maar of je moet protesteren ligt een beetje aan de gevolgen? Alleen boete en rijbewijs weer terug?
De Tussenpaus

Dave

In Belgiƫ zou je niet alleen je rijbewijs kwijt zijn maar ook je brommer.

Ik vind het wel terecht. Als je met een auto meer als dubbel zo snel door de bebouwde kom rijdt, dan sta je in de krant. Ik ben zeker geen heilige, maar bebouwde kom is niet de plaats om te snel te rijden.
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten...

Turbo-Geek

You win some, you lose some .......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

VolvoDeMio

Citaat van: daytonawim op 18-01-2008 16:14:37
Yup, eigen schuld dikke bult.

Hardrijden op de brommer lekker buiten de bebouwde kom doen.

mee eens

michiel

Citaat van: Turbobiker op 18-01-2008 16:42:55
Agent zag 70 op zijn teller. Lijkt mij vaag genoeg om tegen te protesteren. Ten eerste houdt de tellert van de agent de maximale waarde niet vast, ten tweede is de teller niet geijkt (waarschijnlijk...).

Maar of je moet protesteren ligt een beetje aan de gevolgen? Alleen boete en rijbewijs weer terug?

Helaas wel..........ik heb zelf al eens met hetzelfde bijltje gehakt. Destijds laten voorkomen en wat denk je? Het is een zgn 'ambtelijke waarneming' en daar wordt door de rechter niet aan getwijfeld. 'Mijn' agent was waarschijnlijk zeer 'in touch' met de vrouwelijke kant van zichzelf want hij kon tegelijk zijn snelheidsmeter, het overige verkeer voor zich en mij in zijn spiegels achter zich, en de afstand tussen ons in in de gaten houden. Multitasking was zijn specialiteit........ :eusa_wall:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Simplicity

Citaat van: michiel op 18-01-2008 16:57:43
Citaat van: Turbobiker op 18-01-2008 16:42:55

Helaas wel..........ik heb zelf al eens met hetzelfde bijltje gehakt. Destijds laten voorkomen en wat denk je? Het is een zgn 'ambtelijke waarneming' en daar wordt door de rechter niet aan getwijfeld. 'Mijn' agent was waarschijnlijk zeer 'in touch' met de vrouwelijke kant van zichzelf want hij kon tegelijk zijn snelheidsmeter, het overige verkeer voor zich en mij in zijn spiegels achter zich, en de afstand tussen ons in in de gaten houden. Multitasking was zijn specialiteit........ :eusa_wall:

Weet je z'n naam nog??? Kunnen we hem opgeven als "man van het jaar"!!! de meeste mensen hebben al moeite met het verkeer voor zich, laat staan dat ze gehoord hebben van spiegels (die dingen waarin je jezelf kan zien)
Het zal misschien wel zo'n super agent zoals in de hollywood films zijn geweest  ::)

ohja 't ging over brommer: verbannen die krengen...vervuilend, herrie en ik zie ze altijd te laat met dat waxine lichtje wat ze hebben...
en als ze je pakken neem het dan gewoon op je, gewoon de staatskas ff sponseren en weer verder gaan