niet aanslaan motor na ongeveer 1 tot 2km rijden

Gestart door hans123, 19-01-2008 21:18:19

Vorige topic - Volgende topic

hans123

Ik ben ongeveer 1 maand in bezit van een 850 -2.5=10klepper automaat uit 1994 met maar 70000km op de teller. Heeft altijd goed gestart. Maar nu het volgende: Vandaag wou ik naar de supermarkt rijden ongeveer 2 km van mijn huis verwijderd. Na 15 minuten in de auto gestapt. Startmotor draait goed snel rond, maar motor slaat niet aan. Ben naar de plaatselijke garage gelopen die mij wel wou helpen. En dat op zaterdagmiddag. Voor het uitleggen van de sleepkabel nog even geprobeerd te starten. En kijk hij slaat spontaan aan{ Is het bij een Volvo 850 raadzaam eerst de motor geheel warm te rijden voodat je deze uitzet??? Wie weet raad.

Marc O.

Is een vaker voorkomend probleem. Als je een klein stukje rijdt, de motor af zet en kort daarna weer wil starten, dan verzuipt ie.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Ja,

Of hij komt de dag erna idd. pruttelend tot leven. Elke start is als koude start; extra (lees: op dat moment te veel) brandstofinspuiting.
Sommige hebben er geen last van, de mijne heeft het wel.

:)

reMARKable

Mmm bekend probleem indd. Mijne heeft er (jammer genoeg) ook last van... Mja als je t weet is t nie zo erg...
En dan neemt je vriendin de wage een x mee... :evil: en dan gaat de telefoon...

Ludo

gewoon even blijven doorstarten... dan slaat de motor wel aan.

de geneRaal

pak gewoon de fiets  :D

dan verzuipt hij niet meer
Blackstone under construction

hagen63

Ben zelf in het bezit van een 850 tienklepper. Heb twee jaar met hetzelfde probleem geworsteld, met name in de koude periodes. De dealers en de "kenners" hadden als antwoord dat dit een kwaaltje was waar geen oplossing voor was.
Toen exact dezelfde ervaring die u ook had. De wegenwacht gebeld en die kwam binnen 20 minuten. Hij draait de sleutel om en...lopen die motor. Zijn antwoord: bekend probleem, is achterstallig onderhoud aan de verdelerkap. Vind de garage te tijdrovend om te doen. Dus verdelerkap eraf (veel ander demontagewerk vooraf) en dat was schrikken. Een en al vuil en corrosie aan de kontakten. De zaak schoongemaakt en hij had in jaren niet zo lekker gelopen. Daarna door de monteur nieuwe verdelerkap laten plaatsen en sindsdien geen problemen meer met starten.
Misschien is dit voor u ook de oplossing, ik lees het wel een keer. :eusa_pray:

hans123

Kan een nieuwe verdeelkap ook al na pas 70000 km aan vervanging toe zijn?

Henkie P

Kheb ut ook wel eens gehad, nu laat ik de motor nog even stationair lopen voordat ik de sleutel omdraai en heb er geen last meer van

reMARKable

Citaat van: hagen63 op 20-01-2008 12:02:03
Ben zelf in het bezit van een 850 tienklepper. Heb twee jaar met hetzelfde probleem geworsteld, met name in de koude periodes. De dealers en de "kenners" hadden als antwoord dat dit een kwaaltje was waar geen oplossing voor was.
Toen exact dezelfde ervaring die u ook had. De wegenwacht gebeld en die kwam binnen 20 minuten. Hij draait de sleutel om en...lopen die motor. Zijn antwoord: bekend probleem, is achterstallig onderhoud aan de verdelerkap. Vind de garage te tijdrovend om te doen. Dus verdelerkap eraf (veel ander demontagewerk vooraf) en dat was schrikken. Een en al vuil en corrosie aan de kontakten. De zaak schoongemaakt en hij had in jaren niet zo lekker gelopen. Daarna door de monteur nieuwe verdelerkap laten plaatsen en sindsdien geen problemen meer met starten.
Misschien is dit voor u ook de oplossing, ik lees het wel een keer. :eusa_pray:

Heb ik ook al geprobeerd maar dat hielp bij niet... :(

Citaat van: Henkie P op 20-01-2008 18:01:07
Kheb ut ook wel eens gehad, nu laat ik de motor nog even stationair lopen voordat ik de sleutel omdraai en heb er geen last meer van

Dat doe ik dus ook en volgens mij helpt dat wel degelijk!!! :)