Lachgas op IC......

Gestart door V70R, 23-07-2003 13:53:17

Vorige topic - Volgende topic

V70R

Ik kwam op internet dit stukje tegen en ben benieuwd wat de nadelen kunnen zijn, m.a.w. kan bijv. de intercooler ertegen?

Bij een sterk getunde turbo of compressormotor waar het tunen door middel van lachgas niet mogelijk wordt met de hulp van de N-ter Cooler wordt lachgas of CO2 (welke beide bij inspuiting zeer koud zijn) op de intercooler gespoten. Hierdoor zakt de temperatuur van de intercooler drastisch, waardoor een hoger vermogen bereikt wordt. Bij het toepassen van dit systeem op een Honda turbo werd een vermogensstijging van 52pk  ;D verkregen.

Heeft iemand op het forum hier ervaring mee?

gr,
Charles
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Entuscan

Ik dacht dat op VPtuning.com der iemand zo'n ding heeft
52pk ... lijkt mij zeeeeer ongeloofwaardig.
Ge moet al een deftige nos injectie installatie hebben om dat zo veilig en deftig uit uw blok te krijgen
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Marc 0101.001

Ik snap het niet. Wat voor nut heeft zo'n koeler als er ook al een dikke intercooler van Autotech inzit?

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 23-07-2003 15:17:17
Ik snap het niet. Wat voor nut heeft zo'n koeler als er ook al een dikke intercooler van Autotech inzit?

Al die Honda's en aanverwante F&F auo's werken met Garrett T3/T04E turbo's of soortgelijke turbo's.
Die dingen kunnen tussen de 400 en 600 PK doen naar gelang uitvoering en de IC's in deze modellen auto's zijn niet al te groot.
Voor de Honda S2000 gebruiken ze ook wel een vloeistof/lucht koeler.
Daarbij komt nog dat de auto's veel in o.a. Florida en California rijden waar de temperatuur regelmatig boven de 35 graden zit.

Vergeet natuurlijk ook niet dat het verschrikkelijk stoer staat als er zo'n stoom wolk onder 't spatbord vandaan komt  ;)

Marc 0101.001

Kijk! Voor die stoomwolk zou ik het ook doen  ;D Je kunt ook gewoon een stikstofblusser kopen en die leegspuiten op de IC, die bevriest dan zo'n beetje.... Zal ook wel lekker werken op een rollenbank.

Entuscan

Nah, zou ik eerder een bak droog ijs er voor hangen, koelt ook als je aan het rijden bent. En als je stilstaat komt er zo'n dikke witte mist onder de wagen
Daar nog een mooi neon bij en je hebt een Ricer eerste klas :pimpflash: