ABS lampje

Gestart door The_former_saint, 23-07-2024 12:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The_former_saint

Ik heb mijn rempedaalsensor van mijn T-5r vervangen en dacht even de ecu te checken op foutcodes. En er zat inderdaad een foutcode in dat de sensor kortgesloten was, dus die code even gewist, en terug gestart...
En ineens brandt het abs lampje, dus terug foutcode uitgelezen en er is geen foutcode meer aanwezig.
Nu was ik de foutcode van abs nog eens aan het nalezen, en er staat bij:
"Opmerking! Zet het contact uit bij het aansluiten en loskoppelen van contactstekers of de testbox. Anders kan de stuureenheid beschadigd raken"
En je raad het al, ik denk dat ik hier de fout ben ingegaan...  :eusa_wall:
Maar ik had nog een andere stuureenheid liggen van een sloper en heb die dan even aangesloten, en toen was alles weer normaal.

Heeft iemand dit ook al ooit meegemaakt? En is de stuureenheid nog te herstellen?
Ik vind het ook raar dat er bij een brandend lampje geen foutcode aanwezig is...  :eusa_think:

francois

Gaat soms normaal uit bij een stukje rijden , als je aan het systeem heb gewerkt

The_former_saint

Ik heb een paar meter voor en achteruit gereden, maar zonder resultaat...
En eigenlijk heb ik ook niet aan het systeem gewerkt, nadat ik de pedaalsensor vervangen had, brandde het lampje niet...

Menno3274

Kan soms wel een paar kilometer rijden voor nodig zijn. Even proberen.

The_former_saint

Na een paar 100m rijden is het lichtje inderdaad vanzelf uitgegaan...  :eusa_dance:
Een pak van mijn hart!
Bedankt voor de tips!!