Volvo V702.5D (nieuw model) met veel km's..Verstandig ??

Gestart door GB, 15-05-2003 15:27:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GB

Waar op te letten bij ruim 300.000 km op de teller.
Is het verstandig om daarmee in zee te gaan om dagelijks er toch 150km mee te gaan rijden ??
Auto is wel volvo onderhouden, maar boekjes er niet meer bij. Gegevens zijn volgens verkoper wel op te vragen bij garage. En wat mag zoiets nog kosten.

denkweb

Ik rijdt dagelijks met een 850 tdi sedan 130km per dag minimaal. KM stand 358.440 nu zo'n beetje.

Alle grote beurten bij de dealer laten doen, distributieriem op tijd vervangen...

3 ton is niks voor een dergelijke auto.
Zie ook de autoweek... een tdi met 6 ton... en niks aan de hand.

Wat betreft de prijs... is het een turbodiesel of een diesel??

GB

Ik weet dat ze wat aan kunnen, rijdt zelf V70 TDI Automaat (classic), met 224.000km , maar vindt het nieuwe model wel heel erg mooi, dus wil m'n oude verkopen (interesse ?) en het nieuwe model kopen.
Maar zijn die modellen niet allemaal standaard turbo diesel ???

Mellow_yellow

2.5D is ook een turbodiesel. Voorheen heette deze de TDI en het betreft de Audi dieselmotor.

Boom

maar de nieuwe 2.5D is er een met 130 pk en is niet de audi motor... toch?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

denkweb


Boom

Citaat van: Boom op 15-05-2003 17:40:30
maar de nieuwe 2.5D is er een met 130 pk en is niet de audi motor... toch?

Oeps, foutje! De nieuwe heet 2.4D en heeft 130 pk en de 2.5D is inderdaad de 2.5 tdi van Audi  ::)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

GB

maar goed,.. waar het uiteindelijk over gaat,.. is het interessant om op koop over te gaan voor zo'n auto met ruim 300.000 km op de teller.. hij is van 2000.
wel de beurten gehad (verteld men), geen boekje erbij maar gegevens dus opvraagbaar....

Iemand interesse dan in een V70TDI automaat met full options (waaronder leer), waar het boekje dan wel bij is en bijgehouden..224.000km

Boom

Citaat van: GB op 15-05-2003 18:07:39
maar goed,.. waar het uiteindelijk over gaat,.. is het interessant om op koop over te gaan voor zo'n auto met ruim 300.000 km op de teller.. hij is van 2000.
wel de beurten gehad (verteld men), geen boekje erbij maar gegevens dus opvraagbaar....

Iemand interesse dan in een V70TDI automaat met full options (waaronder leer), waar het boekje dan wel bij is en bijgehouden..224.000km

mag je op de te koop sectie aanbieden. Als je geen clublid bent moet je daarvoor betalen!

Als je die met 300.000km wil kopen zou ik eerst die boekjes op gaan vragen om te checken. en zit er een nationale autopas bij? Kan je de kmstand controleren. Hoewel ik betwijfel of je nog meer kilometers op je teller kan zetten in 3 jaar :o
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Guido_Smit

#9
Ik vind het erg vreemd als bij een nieuw model V70 geen onderhoudsboekje meer aanwezig is.
Alhoewel ik niet geloof dat de teller teruggezet zal zijn, kan het wel een andere reden hebben.
Misschien willen ze niet kwijt bij welke volvo dealer deze V70D in onderhoud is geweest, zodat je achter meer informatie zou kunnen komen. Maar dan hebben ze iets te verbergen. Vraag of er dan geen rekeningen aanwezig zijn, van uitgevoerde beurten/reparaties. Maar goed alles is afhankelijk van de vraagprijs, welk risico je incalculeert.

Groeten: Guido

denkweb