olie uit de ontsteking?!? (850 20v 92") met nieuw filmpje

Gestart door jeffreyd, 10-11-2007 18:18:33

Vorige topic - Volgende topic

jeffreyd

ik heb een beste olie lekkage aan de versnellingsbak zijde.
de olie ligt ook boven op mn versnellingsbak, ik heb het vermoeden dat hij bij de verdeelkap lekt, maar zou het ook de keerring van de krukas kunnen zijn? de koppeling slipt niet en de auto rijd verders als een zonnetje.
zal zo even een aantal foto,s maken

alvast bedankt

het is een filmpje geworden, t was donker maar ik hoop dat t wat duidelijker is.
http://nl.youtube.com/watch?v=eAxhHapdZxQ

met daglicht zie je alles toch een stuk beter.
met het advies om Niet met de stoomcleaner aan de gang te gaan hebben we gewoon de hogedruk erop gezet, ging perfect.
eenmaal het motorblok weer schoon een stukje gereden en tadaaa.
weer alles onder de olie, maar nu kon ik zien waar het vandaan kwam.
de olie lekkage bevind zich in de ontsteking.
verdeelkap, rotor en ankerplaatje gedemonteerd zag ik het euvel meteen, de oliekeerring lag los.
ik heb hem tijdelijk even op zn plaats gedrukt en ga morgen een nieuwe halen. zijn er nog tips en tricks waar je op moet letten bij het monteren van de keerring?????

bvd jeffrey

en hier weer een filmpje!!!!!

http://nl.youtube.com/watch?v=Pc3OD4aFfj8

Ludo

de nokkenaskeerring lijkt me toch eerder verdacht.

-D©©©L-

Jep, nokkenas keerring(en) en ring van de olievuldop. Zoveel olie is het trouwens niet, het ziet er gewoon erg snel erg heftig uit. Dat je ineens wat verbruik hebt na een lange .de autobahn rit, is op zich niet abnormaal.

Kijk ook de carterventilatie eens na, dat is de eerste verdachte bij verbrande olie geur.

jeffreyd

thx so far, ik ga morgen bij een maatje de stoomcleaner er op zetten, even een ritje maken en dan een nieuwe blik tegen het geheel aan werpen.

ik hou jullie op de hoogte

WYD

Toen bij mij de krukaskeerring begon te lekken, gaf dat ook een aardig zooitje. De koppeling was helemaal nat, maar ging desondanks (nog) niet slippen.
Als je de motor schoon wil maken, moet je 'm gewoon even in spuiten met motorreiniger, na 2-3 minuten afspuiten in een wasbox.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

850blues

Tip: zoek eens op 'Dasty'.

In de vele postings lees je wel waar dat schoonmaakmiddel zoal voor gebruikt kan worden.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

HanV70

Er is zelfs een gaatje gemaakt waarlangs de olie kan ontsnappen, zonder het hele verdelerhuis onder de olie te zetten.
Deze keerring, heb ik ooit in een eerder draatje gelezen, is de eerste die gaat lekken bij overdruk in het carter, ik zou voor de zekerheid  je carterventilatie ook even controleren op juiste werking.

jeffreyd

ik heb de carterventilatie gecontroleerd door
het dikke slangetje die op de rubberen luchtinlaatbuis zit
los te halen, en zachtjes op te blazen, met een heel klein beetje druk
de oliedop los gedraaid, en daar hoorde ik meteen de lucht uit ontsnappen. dop weer vast gedraaid en het zelfde met de olieleilstok gedaan, dit met het zelfde resultaat. dus lijkt het me dat de carterventilatie goed is. zijn er nog andere manieren om dit te controleren??? (ik heb ook de truck met de losse oliedop gedaan, die blijft ook netjes op het blok liggen. ook met een hoger toerental)
verder wel en nieuwe keerring gemonteerd vanmorgen,(bij de dealer)
kosten: 9.80 euro, kreeg ik de vasaline er gratis bij.

Racingbrick

Neem wel een goedpassende grote dop, probeer hem er recht in te raggen.
De keerring kost iets van 6,- bij de dealer dacht ik me te herinneren.

Snellebaksteen

Volgens mij lees ik net dat hij er al in gezet is door de dealert... :eusa_whistle:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

jeffreyd

Racingbrick