Effe voorstellen

Gestart door dennisd, 22-01-2008 22:35:53

Vorige topic - Volgende topic

dennisd

Hallo,

Na een tijdje in dit forum gesnuffeld te hebben wordt het eens tijd om me voor te stellen. Dennis is de naam, net Abraham geworden, getrouwd plus 2 kleine zoontjes van 3 en 6 (laat begonnen met kids ;)), woonachtend in Goirle bij Tilburg. Volvo dus, met name 850-v70. We rijden nu in een zwarte V40 1.8 uit 1996 en zijn op zoek naar een 850 of v70 vanwege de ruimte, betrouwbaarheid en de vele km die je er mee kunt rijden. We zijn van plan zeker 10 jaar met de volvo te rijden. Moet lukken als je per jaar maar 15.000 km rijdt. Heb hier ergens gelezen dat de techniek van de v70 en de feel moderner is en de 850 techniek dus op een aantal punten wat ouderwetser (voor sommigen van jullie dus more volvo ::)) en budgettechnisch aantrekkelijker.
Nu hebben we bij Hennes in Nijmegen een blauwe v70 2.5 T uit 1997 gezien met 285.000km en een blauwe 850 2.5 GLE uit 1994 met 260.00 km. Vrouw wil de 850 omdat die karakteristieker en goedkoper is ik wil de v70 omdat die qua rijden veel overeenkomt met de v40 en moderner is. Dilemma dus. We gaan zaterdag weer naar Nijmegen om vergelijkend warenonderzoek te doen. Zal jullie op de hoogte houden wat het is geworden. In ieder geval een VOLVO! :eusa_clap:

FGG

Welkom op 't Forum, dennis.

Ik wens je veel sterkte met het gevecht om de Volvo!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MichielMaas

welkom op het Forum, Karakter daar gaat het om en de sound natuurlijk dus......de 850, zoals het model is bedoeld. 
Succes met de keuze.  :eusa_whistle:

Trouwens je vrouw heeft er verstand van.    :eusa_shifty:

ief

Welkom Dennis! Gelopen koers dacht ik zo..... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

dennisd

Dank voor het warm onthaal. Gelopen koers? Tsja......euh. Een 850 is toch vet cool? Ik zal me in ieder geval als een king of the road voelen in de roffel. :eusa_dance:

Jans Duiven

Welkom Dennis D.

Ik heb een V70 en een 850 en kan je vertellen dat beide auto's hun charme hebben.
En vreemd genoeg begin ik de 850 steeds meer te waarderen.

Veel succes, hier en in je roffel.

Hans

Chris

Hey Dennis,

Welkom op het forum! Veel plezier met het maken van een keuze.

Groeten,
Chris

heutink

8) Hallo Dennis, veel succes, soms moet je je vrouw laten kiezen, maar soms moet je het ook zelf doen......... 8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

dennisd

Hans,

Kun je me misschien iets meer vertellen over wat  je van de 850 steeds meer waardeert. Zaterdag ga ik dus proefrijden in een 850. Jouw ervaringen kan ik dan meenemen in mijn oordeel. Ik heb al een proefritje gemaakt in een v70. Ben dus echt benieuwd :laugh:.

Jans Duiven

Enkele voorbeelden:

-Het hoekige design van dit model begin ik steeds meer te waarderen.
-De grotere koplamunits storen me niet meer zo als voorheen.
-Ik vind de schakelaars van de electrische ramen handiger in de middenconsole dan het het linkerportier.
-Gewicht: Hij is nog niet zo heel zwaar ( 1397 kg met LPG-installatie), zeker in vergelijking met de 1608 kg wegende V70 AWD zonder LPG.

Maar goed, ieder z,n meug. Tevens vind ik de nieuwe V70 ( >2000) niet zo mooi als de classic V70.

Hans

The Saint

Citaat van: dennisd op 22-01-2008 22:35:53
Dennis is de naam, net Abraham geworden

En met welke naam wil je nu aangesproken worden?  ;)

Welkom Dennis, en succes met jullie nieuwe Volvo, welke het ook wordt!

No shirt no shoes, no pinball

dennisd

Yes! De kogel is door de kerk. We zijn voor de blauwe 850 gegaan. De koop is gesloten en over zo'n anderhalve week kunnnen we hem omhalen. De 850 ziet er mooi en strak uit, is goed onderhouden en wordt met een grote beurt en apk keuring afgeleverd. Zoals ik uit de de diverse berichten uit het forum mocht lezen is Hessing een betrouwbare garage. Prijzen zijn misschien wat aan de pittige kant, maar we gaan er van uit dat we bij hun geen kat in de zak hebben gekocht.
Goed, wat specs:
- bouwjaar  1994
- 2.5i benzine motor
- GLE uitvoering
- 235.000km
- acccess.: o.a. airconditioning, centrale deurvergrendeling, elektrisch verstelbare spiegels, buitentemperatuur, licht metalen wielen.

Hieronder wat foto's:

Ik ben apetrots :eusa_dance:

dennisd

Citaat van: Hans Duiven op 25-01-2008 15:04:02
Enkele voorbeelden:

-Het hoekige design van dit model begin ik steeds meer te waarderen.
-De grotere koplamunits storen me niet meer zo als voorheen.
-Ik vind de schakelaars van de electrische ramen handiger in de middenconsole dan het het linkerportier.
-Gewicht: Hij is nog niet zo heel zwaar ( 1397 kg met LPG-installatie), zeker in vergelijking met de 1608 kg wegende V70 AWD zonder LPG.

Maar goed, ieder z,n meug. Tevens vind ik de nieuwe V70 ( >2000) niet zo mooi als de classic V70.

Hans

Hans, bedankt voor je reactie. Heb er zaterdag wat aan gehad!

Jans Duiven

Hey, je hebt een prachtige estate gekocht Dennis!   :eusa_clap:

Nautical blue geeft zo'n estate een chique uitstraling.

Heel veel plezier ermee,

Hans

MichielMaas

Yiiihaaaa, het is de 850 geworden. Soms, ja soms..... is het verstandig naar je vrouw te luisteren.   :eusa_whistle: De 850 voor mij een oermodel zoals tie is bedoeld. Super gedaan. Heel veel plezier ermee.   :eusa_dance: