Ventilator leeft 'eigen' leven ? (of geen leven)

Gestart door BartusKN, 24-01-2008 19:51:07

Vorige topic - Volgende topic

allezjean

Zonder een nieuw topic te willen openen, omdat ik eenzelfde soort probleem heb als de topicstarter, hierbij mijn probleem. De aanjager van mijn ECC doet het momenteel niet. Vorig jaar hield de aanjager er bij 35 graden buitentemperatuur er ineens mee op. Een maand later deed de aanjager het ineens wel weer. Helaas is de aanjager er een paar dagen weer mee gestopt. Ik vind het op dit moment zonde om de ventilatormotor te laten vervangen zolang ik het idee heb dat deze het over een tijdje spontaan weer kan gaan doen. Zou dit iets met de al eerder genoemde weerstand te maken kunnen hebben? Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Heb u ook een groene...?

thuur

Citaat van: allezjean op 13-05-2010 00:43:21
Zonder een nieuw topic te willen openen, omdat ik eenzelfde soort probleem heb als de topicstarter, hierbij mijn probleem. De aanjager van mijn ECC doet het momenteel niet. Vorig jaar hield de aanjager er bij 35 graden buitentemperatuur er ineens mee op. Een maand later deed de aanjager het ineens wel weer. Helaas is de aanjager er een paar dagen weer mee gestopt. Ik vind het op dit moment zonde om de ventilatormotor te laten vervangen zolang ik het idee heb dat deze het over een tijdje spontaan weer kan gaan doen. Zou dit iets met de al eerder genoemde weerstand te maken kunnen hebben? Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ja dat kan. Welke foutcodes heb je?

Gr 8)

850estatetdi

zo zelfde probleem had ik ook toen ik mijn 855 kocht bij mij was het een zwart kastje achter je dashboard kastje.
als je je dashboard kastje er uit haalt zie je een wit huis met een groot zwart blok er op in het midden van dit blok zit een klein stekertje dat blokje was bij mij stuk

allezjean

Citaat van: thuur op 13-05-2010 00:45:06
Citaat van: allezjean op 13-05-2010 00:43:21

Ja dat kan. Welke foutcodes heb je?

Gr 8)

Dat moet ik even bij mijn garage laten nakijken. Maar als daar het probleem ligt hoeft er geen nieuwe motor in? Moet het toch gaan uitbesteden, zelf kan ik helaas weinig :-(
Heb u ook een groene...?

allezjean

Citaat van: 850estatetdi op 13-05-2010 01:00:43
zo zelfde probleem had ik ook toen ik mijn 855 kocht bij mij was het een zwart kastje achter je dashboard kastje.
als je je dashboard kastje er uit haalt zie je een wit huis met een groot zwart blok er op in het midden van dit blok zit een klein stekertje dat blokje was bij mij stuk

Dank je, ik zal het onthouden wanneer ik bij mijn garagist ben.
Heb u ook een groene...?

850estatetdi

dit is heel makkelijk je doet het dashboard kastje open, dan zien je rond om schroeven zitten deze draai je los.
aan je dashboard klepje zitten twee geleiders deze maakt je makkelijk los door een kleine platte schroeven draaier er tussen te doen dan kan je het binnen vak van het kastje er uit halen.
en dan kijk je er gelijk recht tegen aan is nog geen 10 minuten werk

allezjean

Citaat van: 850estatetdi op 13-05-2010 01:17:12
dit is heel makkelijk je doet het dashboard kastje open, dan zien je rond om schroeven zitten deze draai je los.
aan je dashboard klepje zitten twee geleiders deze maakt je makkelijk los door een kleine platte schroeven draaier er tussen te doen dan kan je het binnen vak van het kastje er uit halen.
en dan kijk je er gelijk recht tegen aan is nog geen 10 minuten werk

Ben op zich niet onhandig, maar mijn auto kom ik liever niet aan. Maar vind het wel fijn om globaal een idee te hebben wat evt. het probleem kan zijn. Het loshalen zal best lukken, maar dan moet er waarschijnlijk e.e.a. doorgemeten worden en daar heb ik de spullen niet voor. Gelukkig heb ik een garage die met me meedenkt.
Heb u ook een groene...?