Radio kapt er mee

Gestart door Dennis, 20-07-2003 10:02:44

Vorige topic - Volgende topic

Dennis

Gisteren op de terug weg van het strand met een lekker cd'tje met F1 geluiden op stopt plotseling mijn radio/cd speler(sc-801) er mee. De radio krijgt geen stroom meer.Nu ben ik niet zo'n held op elektronisch gebied maar dit heeft zeker te maken met een zekering die doorgebrand is of kan dit ook nog een andere reden hebben? De radio stond op het moment dat het gebeurde behoorlijk hard.

Entuscan

kijk eens of er een zekering achter op de radio steekt??
Bij meeste radio's zit daar eentje (volvo radio heb ik er nog nooit uit gehaald) als enkel radio niet meer werkt is het meestal die.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

micdee

ik zou ook zeker even de zekering onder de motorkap bekijken (bij bestuurderskant) op het dekseltje van het  "zekeringkastje" staat welk zekering je dan even na moet kijken... ik durf ook niet met enige zekerheid te zeggen dat er nog een zekering achter op de radio zit.

Reitse

Ik weet bijna zeker dat er een zekering achterop de radio steekt. Niet helemaal omdat ik alleen de "smalle" radio's ken. En SC klinkt enigszins als bigfront.

Je hebt je code nog wel?

Dennis

Citaat van: Reitse op 20-07-2003 22:31:41
Ik weet bijna zeker dat er een zekering achterop de radio steekt. Niet helemaal omdat ik alleen de "smalle" radio's ken. En SC klinkt enigszins als bigfront.

Je hebt je code nog wel?
[Ja die heb ik nog ik moet dinsdag voor een beurt naar de dealer dus dan laat ik hun wel effe kijken dan maar een dagje zonder geluid dan kan ik misschien ook weer wat rammeltjes in het interieur lokaliseren.Toch bedankt voor de hulp]

Roffelred

Toevallig afgelopen zaterdag iets soortgelijks gehad: Rijden vanuit Eindhoven naar Den Haag. Komen in den Haag aan en bij het 1e stoplicht springt de radio uit voor een kleine 2 seconden. Vervolgens spring ie weer aan en na 3 minuten weer uit ??? ???. Dit heeft zich 3 keer voor gedaan in 10 minuten. Toen op bestemming aangekomen. Na ongeveer een uur de auto proberen te starten en blijkt: Accu plat??? :-\ Nu denk ik dat de accu gewoon op is (waarschijnlijk de originele accu nog, '95 en 235.000 km). Volgens mij moet er een waarschuwingslampje gaan branden als de dynamo kapot is en dat gebeurde niet. Enige wat 'vreemd' is, is dat als je de motor uit zet het lampje van de accu nog een seconde blijft branden. Iemand hier iedeen over???

Groets,
Sander :D :D

denkweb

Zekeringenkastje rechtsbovenin de motorkap openen, beschrijvingen staan in het deksel. Succes.

Dennis

Was idd een zekering.Radio speelt weer als vanouds  ;)

micdee

Citaat van: Dennis op 22-07-2003 23:40:02
wil graag weten welke??

denkweb

Citaat van: micdee op 22-07-2003 23:54:50
Citaat van: Dennis op 22-07-2003 23:40:02
wil graag weten welke??

Even de beschrijving in je zekeringenkastje bekijken ;-)