Uitlijnrapport

Gestart door Canyon, 19-01-2009 20:25:26

Vorige topic - Volgende topic

Canyon

Beste mede-Volvofanaten,

Mijn V70 uit 1998 (2.5 10V) heeft last van scheef slijtende banden. Na 7000 km is de binnenkant van het profiel weggesleten maar is de rest van de band nog prima.
Ook trekt de auto iets naar rechts. Verder is het weggedrag uitstekend.

Ik heb de auto 2x laten uitlijnen in de afgelopen 4 jaar. Het laatste uitlijnrapport heb ik nog en staat in dit forumbericht. Volgens de monteur van het bandenbedrijf is de uitlijning prima.
Ik heb de voorwielophanging laten bekijken door mijn vaste garage, die konden geen afwijkingen constateren.

In de zomer heb ik Volvovelgen met Bridgestone Turanza 195-60-15. In de winter velgen met Michelin Alpin A3 195-60-15.
Vroeger had ik brede 17inch wielen en dezelfde slijtage.

Ik snap niets van de getallen op het rapport, kan iemand zeggen of de uitlijning inderdaad goed is ?
Ik wil graag het probleem uit de wereld hebben voor ik weer nieuwe voorbanden ga kopen.

Groetjes,

Wouter

elmarconi

Dan zul je wel iets moeten posten wat leesbaar is... ;)
--
Autogas Inside . . .

Canyon

Sorry, het rapport is niet geweldig leesbaar inderdaad. Ik heb nu een onverkleinde versie hier :

By canyon1969

Canyon

Beste Volvo-vrienden,

Kan iemand mij feedback geven over het rapport ?

Prettig weekend,

Wouter

razorx

Wat ik hieruit lees is dat de laatste uitlijning in 2005 "is gedaan".

Er staan geen min en max waarden op dit rapport. Die vertellen de uiterste waarden die voor de auto in kwestie nog aanvaardbaar zijn.
De voor en na de uitlijning waarden zijn onveranderd.
En er is wat met de pen bijgeschreven.

Ik kijk even niet naar de waarden,  maar dit is zwaar incompleet.
Ik zou naar een ander bedrijf gaan, zijn de kosten ook niet.

J a a p

Vraag even of ze achter ook hebben uitgelijnd. Vaak zeggen ze dat dit niet kan, maar dat kan wel degelijk, en vaak is dit de oplossing voor dit soort problemen.
Wannabe C70 rijder.

Lampje

Tip van Misha was Jager Autobanden in Culemborg. 3D laseruitlijning.

Die boden idd uit hen zelf aan om de achterkant uit te lijnen.

De man die het werk daar uitvoert is een Duitser en een pietje precies. Zal wel genetisch bepaald zijn... :eusa_clap:

Hij rijdt na het afstellen een rondje proef in je auto en je gaat zelf mee, zodat je kan praten over de uitslag in relatie tot het rijgedrag dat je dan met zijn tweeën ervaart.

Ik vond het een topervaring!

darius

Citaat van: Lampje op 31-01-2009 07:22:19
Tip van Misha was Jager Autobanden in Culemborg.

Die boden idd uit hen zelf aan om de achterkant uit te lijnen.

De man die het werk daar uitvoert is een Duitser en een pietje precies. Zal wel genetisch bepaald zijn... :eusa_clap:

Hij rijdt na het afstellen een rondje proef in je auto en je gaat zelf mee, zodat je kan praten over de uitslag in relatie tot het rijgedrag dat je dan met zijn tweeën ervaart.

Ik vond het een topervaring!
goeie tip  :eusa_clap:
No show, only go.

Canyon

Bedankt voor het meedenken allemaal.

De achterkant heeft de 'monteur' los gehad en met een zware moker bewerkt want het scheen allemaal vast te zitten.
Hij heeft met pen wat bijgeschreven op het rapport maar de uitleg ontging mij totaal.

Ik zal zodra de zomerbanden er weer op kunnen een tochtje naar Culemborg maken !

Wouter

HaRdCoRe-WeZ

Je ene voorwiel staat naar binnen te kijken, en de ander naar buiten oftwel je rijdt met toespoor links, en uitspoor rechts. Wat een idioot gebeuren.

Canyon

Beste Volvo-mensen,

Na 2 slechte ervaringen met andere uitlijn-bedrijven heeft Jager autobanden in Culemborg mijn V70 weer helemaal in het spoor gekregen !
Monteur Bernd geeft goede uitleg van wat er mis is. Na het uitlijnen maakt Bernd een proefrit met de auto. Allemaal erg positief !

Groeten,

Wouter

UserID6342

Wouter, en hoe is je rapport nu dan ?  Kun je die eens hier bij posten, heb je meteen een goed vergelijk met het oude uitlijnrapport.

Lampje

Ditto,

Zou het kunnen dat Bernd een Zwitser is? Hij is super precies!

Citaat van: Canyon op 12-07-2009 22:41:57
Beste Volvo-mensen,

Na 2 slechte ervaringen met andere uitlijn-bedrijven heeft Jager autobanden in Culemborg mijn V70 weer helemaal in het spoor gekregen !
Monteur Bernd geeft goede uitleg van wat er mis is. Na het uitlijnen maakt Bernd een proefrit met de auto. Allemaal erg positief !

Groeten,

Wouter