Ken je Karren..

Gestart door Misha, 26-01-2008 16:48:54

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Haha, zowat tegelijk. Jij mag Rick.

Rick.

de 4 w's + kleine anekdote aub.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Johann

Gokje..

Großer preis vor Deutschland, Nürburgring 1938.

Auto, Mercedes Benz W154

Bestuurder, Manfred von Brauchitsch

Auto vloog in brand tijdens tanken. Eenmaal geblust toch verder gereden maar gecrashed bij Flugplats met 200KM/H. Besturder had niets, Stuur zat los en was de reden van de crash volgens bestuurder.

HaRdCoRe-WeZ

Dat verhaal ken ik, maar had deze foto er niet aan gelinkt. Netjes!

Rick.

Citaat van: Johann op 11-02-2008 14:39:04
Gokje..

Großer preis vor Deutschland, Nürburgring 1938.

Auto, Mercedes Benz W154

Bestuurder, Manfred von Brauchitsch

Auto vloog in brand tijdens tanken. Eenmaal geblust toch verder gereden maar gecrashed bij Flugplats met 200KM/H. Besturder had niets, Stuur zat los en was de reden van de crash volgens bestuurder.

Klopt. Het verhaaltje :

Manfred von Brauchitsch verbrand bijna levend tijdens pitstop.
In 1938 tijdens de GP van Duitsland op de Nürburgring gaat het mis bij von Brauchitsch. Bij het tanken komt er benzine op de uitlaat terecht. Als de wagen gestart wordt staat hij meteen in lichterlaaie. Metershoog slaan de vlammen uit, vertwijfeld probeert Manfred het stuur los te draaien maar het lukt hem niet. Manfred brandt, zijn pak brandt, zijn handschoenen branden, wanhopig steekt hij zijn handen in de lucht. Alfred Neubauer, zijn teamchef, aarzelt geen seconde en rent naar de wagen. Hij trekt en rukt aan de blonde kerel, hijst hem uit zijn zitplaats, slaat het vuur van de racekap en rolt hem over de grond om het vuur te doven. Ondertussen weten de monteurs de wagen te blussen, hiermee de pits in een sneeuwlandschap omtoverend. Von Brauchitsch, met nieuwe racehandschoenen, stapt in de auto, veegt het schuim van het stuur af en rijdt onder luide toejuichingen weer weg. Nog geen halve ronde later echter schiet het stuur nu wel los en belandt hij in een greppel. Met het stuur in de hand wandelt von Brauchitsch enkele minuten later de pits binnen.

Johann

Even stukje geschiedenis er bij voor de luisteraars..  ;)

HaRdCoRe-WeZ

HaRdCoRe-WeZ

Ik ga ervan uit dat mijn antwoord goed was, hoor Johannnnnnn niet meer, dus de volgende:

Wat, waar, welk jaar?

Johann

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 12-02-2008 09:13:58
Ik ga ervan uit dat mijn antwoord goed was, hoor Johannnnnnn niet meer, dus de volgende:

Hij was goed ja, had eigenlijk nog een klein verhaaltje verwacht..  ;)

Maar carry on!

Rick.

Hmm,

Wat : Een Renault Sport Spider ( met een dakje :P )

Waar en wat? Geen flauw idee.

MarcoV

Renault Spider PRV V6 Turbo, ik dacht Prequalifying Le Mans 1996 op Circuit de la Sarthe in de GT1 klasse.
Coureurs waren Marc Sourd, Lionel Robert en Stéphane Daoudi.

MarcoV ;)

MarcoV

Alvast een nieuwe opgave, denk niet zo moeilijk. Wil alleen weten welke auto dit is, in welk kampioenschap deze reed en in welk seizoen?

MarcoV

BenC70ES

Audi 80 quattro in US ...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MarcoV

Close but not close enough ;D ;D

MarcoV ;)

BenC70ES

Trans am 1988   Audi 80 Quattro

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!