uitlaatspruitstuk

Gestart door 3581, 24-01-2008 14:03:07

Vorige topic - Volgende topic

3581

Krijg van mijn volvo garage te horen dat o.a. het uitlaatspruitstuk gescheurd is en ivm de apk vervangen moet worden het zou behoorlijk in de papieren gaan lopen zo'n 500€ afgezien van nog verdere reparatie's
In totaal zou ik zo'n 1600€ kwijt zijn
Ik heb tal rijke onderdelen maar gewoon besteld want veel dingen kan ik zelf, maar het uitlaat spruitstuk tja da's voor mij waarschijnlijk iets te veel. Maar wellicht dat jullie een oplossing hebben, Ik zou het op een sleuteldag kunnen doen
®©

Walter

Hangt af van wat ze in Goes vinden maar naar mijn idee is dat veel te veel werk. vergeet ook niet dat je moet wachten tot de motor weer koud is, anders blijven je handen aan het spruitstuk plakken...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Door een lasser met verstand van zaken laten lassen is ook een optie.

Overigens ben ik 2x door de APK gekomen met een gescheurd spruitstuk. De keurmeester heeft het simpelweg niet gehoord/geconstateerd.

Pak eerst maar de bron aan van het gescheurde spruitstuk en dat zijn je motorsteunen.

Gr ;)

ovlov 058

Laten lassen is normaal geen probleem.

Alle uitlaten zijn gelast.

Als je het zelf  kan demonteren laten lassen in een carroserie of construktiebedrijf kan niet meer kosten dan een tiental euro's

3581

Het lassen wordt door Volvo garage afgeraden, maar erg veel waarde hecht ik niet meer aan hun relaas.
Ik kreeg gisteren te horen dat vele onderdelen waren versleten, waaronder ook de ruitenwissers. Notabene een week eerder al gekocht bij de zelfde garage, concludeerde ze nu toch dat deze aan vervangen toe waren. Ik neem dus aan dat dit onder ganrantie valt, en geef dit dus aan. Ineens zijn de ruiten wissers niet meer aan vervanging toe. gek he! Even zo is het vergaan met de pollenfilter, met koeienletters de aankoop datum erop gezet. Zo wisten ze me in december te vertellen dat dit makkelijk was zo wist je hoe oud het filter is, het kost tenslotte 26.40€ ex Btw. Nu koud 5 weken later knallen ze er gewoon een nieuwe in.
Het is toch een gerenormeerde garagist "Volvo Kallen te Geleen. Maar mij zien ze niet meer terug.
effe van me afschrijven in de verkeerde rubriek
®©

thuur

Citaat van: 3581 op 25-01-2008 21:16:07
Het lassen wordt door Volvo garage afgeraden, maar erg veel waarde hecht ik niet meer aan hun relaas.
Ik kreeg gisteren te horen dat vele onderdelen waren versleten, waaronder ook de ruitenwissers. Notabene een week eerder al gekocht bij de zelfde garage, concludeerde ze nu toch dat deze aan vervangen toe waren. Ik neem dus aan dat dit onder ganrantie valt, en geef dit dus aan. Ineens zijn de ruiten wissers niet meer aan vervanging toe. gek he! Even zo is het vergaan met de pollenfilter, met koeienletters de aankoop datum erop gezet. Zo wisten ze me in december te vertellen dat dit makkelijk was zo wist je hoe oud het filter is, het kost tenslotte 26.40€ ex Btw. Nu koud 5 weken later knallen ze er gewoon een nieuwe in.
Het is toch een gerenormeerde garagist "Volvo Kallen te Geleen. Maar mij zien ze niet meer terug.
effe van me afschrijven in de verkeerde rubriek

Oooh, dan woon je ook niet ver van wepster

Gr ;D

3581

Ja ook diep in het zuiden, in Geulle onder de rook Vaan Mestreech
®©

thuur

Klik nou gewoon even op z'n naam en stuur m een PB :eusa_shhh:

Gr ;D