benzineklep

Gestart door jan-willem, 10-07-2003 14:55:01

Vorige topic - Volgende topic

jan-willem

af en toe gaat de vergrendeling van de benzineklep
er niet af .
hoe kan ik het slot het beste demonteren ik vermoed
dat het om een slecht contact gaat van de bedrading.
wie heeft er een idee.

jan willem

850Joris

Van binneuituit kun je er volgens mij vrij gemakkelijk bij.  Rechter vloerplaat eruit zijpaneel er uit (misschien niet eens nodig) en voila.  Waarschijnlijk moet het beweegding (servo) even open maken (breken, snijen, zahen), reinigen en weer dicht plakken.

gelebanaan

Stop!! Heb je al eens gekeken of het palletje functioneert met het klepje open? Grote kans dat het lipje waar dit pennetje moet invallen is verbogen zodat deze schaaft.

Succes.

denkweb

Je hebt in nood (bij een estate) altijd nog een noodgreep om het palletje te openen, zit achter de binnenbekleding. Wellicht is deze gebruikt/opzij geduwd waardoor deze niet goed opent/sluit.

ex_beamerman

bij mijn sedan heb je die mogelijkheid ook hoor,
maar wie weet hebben ze dat wel veranderd in de nw mod.
jhonn

denkweb

Eerlijk gezegd wist ik niet zeker of mijn huidige auto dat ook heeft, mijn glt-sedan had er ook eentje inderdaad... zal dus wel zo gebleven zijn.

Adri

Inderdaad zijpaneel eruit halen en dan kun je erbij. Ook de twee schroefjes achter je tankklep moeten los. Na een aantal keer uit elkaar halen en smeren etc heb ik het motortje vervangen. Dat bleek de oplossing. Het leek of het motortje een 'dood' punt had (of een aantal dode punten) waar ie moeilijk weer uitkwam.
Motortje van Rima. Ik kreeg weliswaar een unit van een V70, maar als je die uit elkaar sloopt zit er hetzelfde elektromotortje in. 20 euro.

RacingR

Is ookniet zo duur.......... ;) ::)

denkweb

wat heb je over voor een tankvergrendeling? ;-)

Wel. 20 euro om suiker in je tank uit te sparen is de moeite waard hoor!

Adri

Dat is nog het gunstige scenario. Wat dacht je ervan dat ie niet open wil. Kan je bij het tankstation je halve auto interieur eruit slopen om bij die handmatig ontgrendeling te komen. Terwijl er 492 wachtenden achter je staan.

Ben

Het wil nog wel eens helpen als je het klepje een klein beetje indrukt. Dat is of het palletje of het plaatje met het gaatje aan de binnenkant van het klepte verbogen.

denkweb

Citaat van: Adri op 18-07-2003 15:29:58
Dat is nog het gunstige scenario. Wat dacht je ervan dat ie niet open wil. Kan je bij het tankstation je halve auto interieur eruit slopen om bij die handmatig ontgrendeling te komen. Terwijl er 492 wachtenden achter je staan.

En dan je sleutels erachter laten vallen  ;D

jan-willem

allen bedankt voor de tips
nadat ik de klep een technische tik heb gegeven
geen last meer gehad.
ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren

jan-willem