Landi LSI in een 850 T5 '95 HELP

Gestart door Rita, 26-01-2008 20:34:51

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Rita op 02-03-2008 19:27:02
Maar goed, welk euvel geeft nu in hemelsnaam zoveel roet (oftewel rotte verbranding..) :eusa_doh:

moeilijk zeggen zo.
ik gok een te hoge olietemperatuur en/of te weinig oliekoeling.
dat zou het inhouden van de motor ook kunnen verklaren.
had je ook olieverbruik?.
wat is precies de schade, of is dat nog niet duidelijk?.

Rita

Nee, geen noemenswaardig olieverbruik.. wél sinds een aantal maanden steeds meer mayo aan de peilstok van de olie. Maar niet echt veel waterverbruik (er zit nog een kleine lekkage bij de waterpomp die is ontdekt bij de koprevisie)..

V70geRwin

Is het een automaat?
Komt er automaat olie bij de gewone olie?

thuur

V70geRwin

Wat is er met die kop gebeurt?

Rita

Tja, hele goede vraag! Ben van de week weer een rondje 'deskundigen'wezen maken. Bij Mesman geloven ze gewoon helemaal niet in zo'n installatie maar die ligt er nu wel in dus ik weet niet of dit de juiste persoon is. Supermensen daar hoor maar als je er niet in gelooft is het wellicht moeilijk oplossen. Ben nog bij Vogels geweest. Daar bllek de gasinstallatie meerdere malen een lage druk fout te geven. M.a.w. er komt te weinig peut bij de motor, hij slaat dan wel direct over naar benzine. Nu komt de grap, ik heb samen met een man van Vogels 3 x die A50 onveilig gemaakt heen en terug van Eindhoven naar St Oedenrode en weer terug....van 50 naar 170, en meer van dat soort grappen. Net zolang totdat ie net zoveel power had op gas dan op benzine. Sterker nog, hij liep nu beter op gas dan op benzine (gewoon qua motorloop) Dus ik denk, ik rijd naar huis op gas! Was al voorzichtig blij. Dit ging goed tot Wijchen en daar was het hikkerdehik hik hik, maar weer op benzine. Nog een paar keer geprobeerd maar steeds weer inhouden. Dan zou je toch denken als dat dus weer te lage druk zou zijn dat ie overschiet naar benzine..maar dat doetie niet. Of Vogels moet de beveiliging eruit gehaald hebben maar dat denk ik niet. Ik heb expliciet gevraagd om dat te laten staan ivm de motor. Of zou een nokkenassensor of LMM kunnen klooien in deze?
Als iemand nog goede ideeen heeft hoor ik het graag. De motor qua zuigerveren gaat binnenkort gereinigd worden met Forte, de benzineinjectoren worden of morgen, anders vlg week gedaan. En dan weet ik het zolangzamerhand niet meer. Dat relais wat de gas en benzine toevoer regelt schijn ik niet te hebben? Of men zegt, die doet het of niet? Vind ik dan weer onzin want dat zijn toch dingen die te pas en te onpas wel of niet doen?

Hoor jullie meningen wel weer,

greetz Rita

Ludo

tja, het is heel mooi dat deze mensen willen helpen.
maar het is nog steeds de vraag of er de standaard verdamper van het LSI systeem in zit.
als dat zo is, ben ik bang dat je er nooit meer uit kan halen.

zijn er ook geen foutcodes opgeslagen nadat ie gaat hikken?.

Rita

Hai Ludo, nee dat is zo ongeveer het eerste wat ik gevraagd heb, er ligt een grotere verdamper in van OMVL, die zou vlgs Vogels voldoende moeten zijn.... en nee, (nog) geen foutcodes uitgelezen want Vogels zit in Eindhoven en ik in Dieren boven Arnhem. En ik moet ook nog werken :-( ben al bijna failliet met al die kosten én 1000 km in de week op benzine  :eusa_wall:

Ludo

ah een zelfbouwpakket.  ;)
maar er zit dus een grotere verdamper in, dat is dan al goed.
wat was het verdere advies bij Vogels?.
kunnen zij de druk aanpassen zodat er voldoende gas bij de cilinders komt?.
of hebben zij de mogelijkheid tot (her)programatie?.

beveiligingen eruit halen, áls dat zou gedaan zijn, is niet goed!. (niemand geeft je garantie daarop)
als de motor gaat hikken zou ik het gas meteen (even) loslaten, dat kon anders wel eens fataal aflopen.

Rita

:eusa_sick: fataal?????? ik moet nog even mee Ludo, wat bedoel je? Ontploftie dan?

Ik heb het gas idd los gelaten en direct over gezet naar benzine, ik ben nl. niet van het hikken....
Vogels heeft al met mij meegereden én de laptop aan om te herprogammeren. Hij sloeg nl. steeds over naar benzine, dat was opgelost en nu hikken. Deze klacht had ik eerder maar dan 1 of twee hik en dan reed ie weer normaal. Het stomme is dat bij te weinig gas hij echt terug gaat naar benzine, dus zou je bijna zeggen dat de auto hikt vanwege een andere reden. Hij gaat nu woensdag terug en blijft dan een paar dagen... Ik moet wel zeggen dat ze de eerste zijn die het willen oplossen. De meeste mensen rennen tegenwoordig hard weg als ze dat groene monster aan zien komen  :-[

Ludo

Citaat van: Rita op 07-03-2008 19:08:05
:eusa_sick: fataal?????? ik moet nog even mee Ludo, wat bedoel je? Ontploftie dan?

van mij mag je gerust nog wel wat meegaan hoor.  ;D
maar bij een motor die te weinig brandstof krijgt loopt de temperatuur enorm hoog op.
dat is niet zo goed voor de kleppen en zittingen... drijfstangen....

Het stomme is dat bij te weinig gas hij echt terug gaat naar benzine, dus zou je bijna zeggen dat de auto hikt vanwege een andere reden.
dat is bij alle gasinjectie systemen zo, ik denk niet dat je het daarom in een andere richting moet gaan zoeken, maar in het lpg systeem zelf.
als ik het zo lees staat het vast dat er te weinig lpg geleverd word.
maar je schrijft ook dat er een druk probleem is, over welke druk gaat het dan?, de gasdruk?
word de verdamper dan niet warm genoeg?, of heeft de verdamper nog niet voldoende capaciteit?.

anders komen er nog andere vragen naar boven.
welke onderdelen heeft de installateur gebruik, is enkel de verdamper een ander merk/type, of is er nog meer anders dan van het standaard LSI systeem gebruikt?.
welk type injectorrail, welke injectors zijn er gebruikt, en voldoen deze voor dit type motor?.
in het LSI systeem zijn er al 3 verschillende injectors beschikbaar, smal, medium en large.
...
Vogels zal dat wellicht kunnen beantwoorden, zij gebruiken vaker onderdelen van verschillende leveranciers door mekaar.

en misschien een overbodige vraag, ik neem aan dat dat gecontroleerd is, maar is de filter ook al eens vernieuwd?.

Rita

Moggel Ludo,

De initiële fout die hij aangaf met het overspringen was EEN LAGE DRUK  fout (je schijnt ook een hoge drukfout te hebben) Volgens Erik van Vogels was dit de druk van achteren naar voren (maw vanuit de tank naar de motorruimte) Dit heeft hij aangepast in de computer. Hij gaat woensdag weer terug en wordt dan helemaal nagekeken, ben benieuwd wat daar uit komt. Op jouw vraag of er diverse andere onderdelen inzitten  ??? ??? Dat weet ik dus echt niet... hetzelfde met of de verdamper warm genoeg wordt? En als je bedoelt of er reeds een nieuw gasfilter in zit...ja, die vervang ik keurig om de 20.000  :angel: Het mooie is wel dat de baas van Vogels zelf twee 850 t5 's gereden heeft met dit systeem. Hij gaf aan dat als die auto altijd te arm gelopen heeft er wel het e.e.a. kan misgaan. Mocht dit zo zijn dan is Jos van Orsouw echt nog niet van me af...Maar goed we wachten eerst maar even af.. Wou voor de zekerheid nog even de benzine injectoren laten reinigen maar de dichtsbijzijnde Bosch steunpunt hier bij mij vraagt 40 euro per injector  :eusa_silenced:  zucht.... ff verder zoeken...

Ludo

het is dus de gasdruk.
dat zou kunnen betekenen dat de verdamper toch nog te klein is.
de verdamper niet voldoende warm word.
of de injectors te klein zijn ten opzichte van de injectietijd.
even afwachten dus op het resultaat woensdag.
ben benieuwd.

Rita

Tja me too.... Erik van Vogels gaf aan dat hij de fout meet voor en hij had het maar over de toevoer van gas van achteren naar voren, dat wat jij zegt vind ik veel logischer.... Wellicht heeft ie gedacht, tis een vrouw, blond, laat ik maar niet teveel zeggen   :eusa_snooty: hahahahahahahaha   8)

Ludo

Hij gaat nu woensdag terug en blijft dan een paar dagen...

is er al nieuws?.