Zagend Druklager

Gestart door Freulig, 23-07-2003 11:08:19

Vorige topic - Volgende topic

Freulig

Klopt het dat (bijna) alle Volvo's last hebben van een rumoerig druklager onderin de toerentallen ?
Ik ben van automaat naar handbak overgegaan, en het viel me op dat dit druklager zo'n herrie maakt bij lage toeren (1000-1500). De dealer zegt : dat kun je oplossen met een nieuw lager/koppeling, maar kwaad kan het niet, ze worden er erg oud mee. Toen ben ik naar andere volvo's gaan luisteren, en van de 12 die ik heb gehoord, waren er 8 met hetzelfde euvel.

Boeit het ?  of is het LB ?

ed

LB. Je auto kan er inderdaad erg oud mee worden. Het geluid kan alleen overgaan in piepen bij koude motor. Is nog irritanter, maar kan ook geen kwaad. Hangt ervan af of je dit geluid zelf kunt verdragen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Freulig

Op zich kan ik geen enkel kraakje of piepje verdragen. Ik ben alleen bereid om dit principe op zij te zetten als daar grote uitgaven tegenover staan.
In dit geval dus, zet ik de radio wat harder. :-*

ed

Ik ben (was) hetzelfde, maar sinds ik Volvo rijd is dat veranderd. Als je eraan blijft ergeren wordt je gek, dus niet doen. Een rammel en kraakvrije Volvo boven de ton moet volgens mij nog uitgevonden worden. Jij hebt één voordeel, je rijdt een sedan, en die hebben er minder last van.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!