afslaan van motor/niet meer willen starten

Gestart door forumuser, 21-01-2008 21:21:33

Vorige topic - Volgende topic

forumuser

hallo forumleden, Ik ben Peter en heb sinds okt.2007 een S70 2.5 Automaat 106 KW met ca. 175.000 km op de teller.
Ik ben er heel tevreden mee. Echter de laatste tijd heeft de motor een probleem, begon met stotterend lopen (meestal nadat ik een kort ritje had gemaakt waarbij de motor net op temp. was gekomen) bij stationair lopen en sloeg af, ik kreeg de motor bijna
niet meer aan de praat, als deze aansloeg liep deze stotterend en bij gas geven wederom afslaan. Ik heb dit niet na een koude
start gewoon geen problemen. Ikheb de motor bij de volvo-dealer laten uitlezen op storingen echter gaf deze geen enkele storing aan. Gisteren na een tankstop (nadat de motor bijna op temp. gekomen was) wilde de motor helemaal niet meer aanslaan, slechts na een totale afkoelingsperiode sloeg deze na het starten onmiddelijk aan. Heeft er iemand een dergelijke
ervaring en weet wellicht waar het probleem ligt en de oplossing.

Bij voorbaat dank en groet,
Peter

hpkevertje

Ik heb vergelijkbare problemen, ongeveer zelfde km-stand.

Ligt waarschijnlijk aan de ontsteking. Wordt woe. a.s. vervangen (kabels, verdeler, rotor, bougies).

Zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.
Succes ermee.

heempie

Heb het zelfde probleem. Tijdens normaal optrekken slaat de motor af, slaat vervolgens slecht weer aan.
Hans, zijn jou problemen opgelost??
En wat was nou de echte boosdoener?

Eric

thuur

Slecht stationair lopen hebben we een mooi topic van.

Hoe oud is de ontsteking?

Slaat hij ook wel eens af tijdens rijden?

Gr ;)

thuur

Citaat van: forumuser op 30-01-2008 19:09:01
ik heb de bougies vernieuwd en in de verdelerkap de nokjes schoongekrap(de kap zou vervangen moeten worden later)
tot nu toe geen storing meer gehad, fingers crossed. Ik ga v/d zomer de rotor en de verdelerkap vervangen.

Waarom niet meteen vervangen? Het loshalen en schoonkrabben is meer werk dan vervangen..

Gr ;)

thiest5

aantal storingen zijn mogelijk bij een Volvo v70/s70. Ik ben bijna elk weekend wel met deze mooie auto's aan het werk en het kan een paar oorzaken hebben.

Leesring Contact slot komt voor maar tot nu toe maar 3 x vervangen.

Standenschakelaar Automaat bak. Ook heel topic over op het forum hoe en wat te vervangen. Deze kan kapot zijn waardoor de automaat mogelijk nog denkt in de D,R, te staan of slecht contact maakt. En dat de motor dus niet wil starten/rondgaan. Een manier om de kijken of het hier in zit is de vergrendeling van de automaat in de knijpen en een keer of 20/25 alle standen snel op en neer doen bij contact aan maar motor uit. Dan kan het zijn dat de contactjes een beetje opgefrist worden ( tijdelijk) en dan kun je zien of het hier in zit. De volvo's zijn niet super gecompliceerd, maar je moeten even een paar dingen weten waar je moet kijken.

Mocht hij nou meteen weer starten. Rij dan een stuk tot hij lekker warm is. lekker cruizen en rij dan terug naar huis of volvo dealer. Mocht hij weer niet starten doe de Schakelstand methode nog een keer. En kijk of dit verbetering geeft.

Over de leesring kan ik ook nog wat vertellen. De leesring is een antidiefstal methode van volvo. het wil wel eens gebeuren dat de leesring niet meer sterk genoeg is kwa inductie om de sleutel te herkennen als stoorzender. Een reserve sleutel kan de uitkomst bieden en deze moet je dan meenemen of ook uitproberen. Doe dit niet allemaal tegelijk want anders kun je niet uitelkaar houden wat de oorzaak van jou storing is.

En wat ik net ook nog zit te bedenken is het contactslot, het elektrische gedeelte. Dat gaat ook ontelbaar vaak kapot. ik heb hem ook net vervangen bij mijn diesel van 2000. Deze kun je ook tijdelijk opfrissen door even de sleutel snel tussen stand 0,1,2 te doen  en een paar keer doordrukken tegen 3e stand aan voor het starten, de storingen die hier vaak uit voortvloeien zijn lampen die blijven branden, verlichting die wel/niet werkt. Airco die wel niet werkt. en ook vaak dat de puls naar de startmotor niet doorgegeven word. Bij mij was het dat ik de sleutel zo hard in stand 3 moest duwen dat ik dacht dat de sleutel bijna afbrak en dat startte hij pas.

Een hoop informatie maar zover ik weet 1 van de 3 grote oorzaken van een niet startende volvo v70/s70

succes ermee