Lekkende Automaat?

Gestart door nico850t5r, 23-01-2008 10:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nico850t5r

Al sinds een paar dagen merk ik dat mijn automaat van onder nat is, en er uit de bak transmissie vloeistof moest worden bijgevuid.
Als de auto een paar dagen heeft gestaan, zie je precies waar aan hand van de vlekken op straat. wat zou het probleem kunnen zijn?
Hij schakelt verder heerlijk, en eigenlijk zou ik ook gewoon iedere week een beetje olie kunnen bijvullen, maar ga ervan uit dat iets wat lekt, nooit echt goed kan zijn.
wie kan mij helpen?    850  T5R   

-D©©©L-

Citaat van: nico850t5r op 23-01-2008 10:12:50
Al sinds een paar dagen merk ik dat mijn automaat van onder nat is, en er uit de bak transmissie vloeistof moest worden bijgevuid.
Als de auto een paar dagen heeft gestaan, zie je precies waar aan hand van de vlekken op straat. wat zou het probleem kunnen zijn?
Hij schakelt verder heerlijk, en eigenlijk zou ik ook gewoon iedere week een beetje olie kunnen bijvullen, maar ga ervan uit dat iets wat lekt, nooit echt goed kan zijn.
wie kan mij helpen?    850  T5R   

Ligt er rode of bruine olie op straat ?
Hoe peil je het niveau van de bak ? (gezien het "moeten bijvullen").

nico850t5r

Wel, ik was in de garage en daar maaktne ze me erop attent dat er "iets" lekte. Er is toen gekeken naar het peil van de automaat olie, en er moest bijna 1 liter worden bijgevuld. Op straat zijn de vlekken niet echt donker. Men zou kunnen denken dat er iemand water heeft gelekt, alleen gaan deze vlekken niet zo makkelijk weg.

-D©©©L-

Hoe heeft men gepeild ? warm/koud ? lopende motor ?
Tijd voor een paar kranten onder de wagen om te zien welke kleur het is.

nico850t5r

lopende / stilstaande en warme motor

GeertG

Heb geen verstand van automaten maar herinner me wel dit verhaal
Even doorlezen dus................

Succes ermee.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Als je zeker weet dat het ATF is, dan is het een kwestie van schoonvegen, rondje rijden en kijken waar ie precies lekt. De keerringen op de aandrijf assen (meest waarschijnlijk) zijn simpel te vervangen.

Toch denk ik stiekum dat het wel motorolie is (vandaar de navraag van de kleur) en er ergens een keerring van het blok uit ligt (krukas, nokkenas(sen)). Een versleten turbo kan ook veel olie in de bak onder de radiateur geven (olie afvoer intercooler), dat komt door de rijwind onder tegen het blok/bak aan.

Enno

Bij mij hing er ook allemaal viezigheid onder de auto.

na verversen van carterventilatie was dat probleem opgelost.........

Dus.....

nico850t5r

Sorry, ik ben niet echt een techneut! wat is (en waar zit) de carterventilatie?

Ludo

kijk even in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9646.0

maar laat eerst een goeie diagnose stellen als je dat zelf niet kan.
straks ga je dingen doen of vervangen die achteraf onnodig zijn...