Wat is dit (of wat doet dit)?

Gestart door Raf, 02-02-2008 22:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Raf

Vandaag een beetje aan het sleutelen geweest. Ik kwam iets tegen waarvan ik niet weet wat het doet.
Het is het wazige ding vooraan (het hangt aan het onderste deel van de luchtfilterbehuizing:

Er zitten twee slangetjes op en een aansluiting voor een stekkertje (wat er niet op zat).

Heeft er iemand een idee waarvoor dit dient? En is het belangrijk genoeg om op zoek te gaan naar het 'missing' stekkertje?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Emiel

Dat is de regeling voor de kleppen van het variabale spruitstuk... ;)

Raf

Citaat van: Emiel op 02-02-2008 22:23:56
Dat is de regeling voor de kleppen van het variabale spruitstuk... ;)
ja... en? wat wil dat zeggen. het is momenteel (elektrisch) niet aangesloten. is dat een probleem?

Raf

Emiel

Bij een bepaalde stand van de gasklep gaat het korte inlaattraject in het spruitstuk open. De bepalende situaties weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat ergens in Vadis/Vida. Dacht ~3000tp/m tot 5500tp/m bij gasklepstand van meer dan 80%.

Stekker los betekent dat ie dus in alle omstandigheden het lange inlaattraject gebruikt. Stekker los zal geen probleem zijn, maar waarom stekker los?

Raf

Waarom weet ik ook niet. Er zat gewoon niets op aangesloten. Ik heb daar in de buurt een los stekkertje gezien dus dat zal daar dan wel op moeten denk ik.

Raf