remmen vast??

Gestart door Gerrit1961, 26-07-2003 20:40:43

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit1961

Handrem er af en ...............
Rij ik vanmorgen de auto uit de garage ,wil hij niet. :o
Wat blijkt m´n achter remklauwen zitten vast.
Met flink wat gas rij ik de auto achteruit en met een klap laten ze lost.
Wat is dit nu( plakkende remmen??? ???) Zal maandag maar even naar de garage gaan denk ik. Heb dit nog nooit gehad.

Gerrit

Reitse

FF snel in m'n geheugen gravend. Dit is eerder aan de orde geweest (bijna jaar geleden alweer) toen bleek dat het schaarmechanisme van de handremkabels wel eens vast bleef zitten. Ik dacht dat het Walter was die dat ook had...

s©ub@

spuitbusje remmenreiniger doet in dit gevallen vaak wonderen...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

micdee

roest in het omhulsel van de kabels???

(heb ik ook wel eens met mijn brommer gehad  ;D)

Ramon

Dit heeft niets met de remklauwen te maken....

Het handrem mechanisme blijft op een of andere manier "hangen". Dit kan inderdaad aan kabels liggen, maar ook het mechanisme achter de remtrommel
(een geheel met de schijf) kan stroef lopen waardoor je remschoenen niet meer vrij komen...
Schoonmaken wil meestal wel helpen....

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Raf

of je handrem niet gebruiken!
doe ik zelden of nooit

Raf
De gustibus non disputandum est!

denkweb

Dit kan ik me nog herinneren van een eerder topic op het oude jabbforum (stond onder een poll vermeld en is toen dus verwijderd bij de upgrade)

(losliggende) remvoering... auto direct bij het inparkeren op de handrem getrokken zodat de auto als het waren ingeveerd geparkeerd staat... laat je deze dan langere tijd stilstaan dan 'plakt' de voering door corrosie en vuiligheid vast....

Ramon

Je kan dus beter je handrem altijd gebruiken. In de regel krijg je dit soort problemen dan ook niet.

Veel mensen gebruiken hem nooit (altijd parkeren in "een" ) bij de APK moet ie het echter wel goed doen....

Schijf eraf halen, schoonmaken en opnieuw in het kopervet zetten.

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Gerrit1961

bedankt voor jullie reacatie´s ga er morgen meteen wat aan doen ;D